Релігієзнавчі студії

  • 29 січня 2016, 09:05 | Релігієзнавчі студії | view photo | 

    Спогади Кирила Студинського: з побуту галицького семінариста кінця ХІХ ст. (продовження)

    Мені доведеться ще говорити про ректорат львівської духовної семінарії та про моїх професорів в тому самому розділі, а поки-що скажу декілька слів про питомецьке життя національне та про його організацію.

  • 22 січня 2016, 11:48 | Релігієзнавчі студії | 

    Спогади Кирила Студинського: з побуту галицького семінариста кінця ХІХ ст.

    Ім’я Кирила Студинського (1868-1941) добре відоме особливо історикам літератури та українського національного руху XIX ст. Значно менш відомі пов’язання К.Студинського з Церквою, хоча він належав до знатного священичого роду і вчився у духовній семінарії.

  • 21 грудня 2015, 16:30 | Релігієзнавчі студії | 

    Олександр БАРВІНСЬКИЙ: християнин, політик, реаліст

    Наступного 2016 року виповниться 100 років з дня смерти видатного галицько-українського діяча Олександра Барвінського – помітної постаті також у контексті історії Церкви. Зауважимо, що наприкінці 1990-х років у Львові було зроблено чимало для повернення його доброго імені. Проте буремні події початку нового століття скерували духовні пріоритети в іншому напрямку, внаслідок чого серед громадськости особа О. Барвінського залишається маловідомою.

  • 28 листопада 2015, 21:57 | Релігієзнавчі студії | view photo | 

    Караїми Галича – історія і спадок призабутої громади

    Десятки народів населяють Україну у наші дні, і частина з них вважає цю землю також своєю батьківщиною. Ще десятки народів, котрі вважали землі України рідними, вже зникли. Але є також ті, що перебувають на межі між виживанням і забуттям. В останній групі перебувають нечисленні караїми: народ огузько-кипчацької підгрупи тюркської мовної групи.

  • 30 вересня 2015, 16:15 | Релігієзнавчі студії | view photo | 

    Легенда й історія короля Соломона: з минулого Срібної Землі

    Невелике село Кідьош – українською Зміївка – біля Берегового на Закарпатті має понад вісім сотень жителів, серед яких – чудові винороби і ткачі, котрі досі бережуть давні традиції батьківського ремесла. Як не як, а в тисячолітньому минулому цієї оселі на Срібній Землі – Закарпатті, за переказами, залишив свій слід король Соломон. Не ізраїльський, а угорський – син київської княжни, чиє зображення досі можна побачити у Святій Софії Київській.

  • 21 вересня 2015, 12:37 | Релігієзнавчі студії | 

    Корабель як символ Церкви в християнській культурі

    Чому в українському фольклорі існує образ корабля-храму та особливості конфесійних інтерпретацій образу корабля як символу Християнської Церкви з'ясуємо на прикладах творів образотворчого мистецтва.

  • 26 серпня 2015, 11:05 | Релігієзнавчі студії | view photo | 

    Українські клерикальні партії Галичини (1896-1939)

    Історію українських клерикальних партій Галичини можна поділити на два періоди: до і після Першої світової війни.

  • 14 серпня 2015, 13:10 | Релігієзнавчі студії | view photo | 

    Релігія та культура на фронтирі

    Що стосується міжконфесійних взаємин взагалі, в конфліктних ситуаціях здебільшого учасники історичного процесу в Україні керувалися політичною й економічною доцільністю. Дефіцит людських ресурсів також сприяв відносній толерантності загального клімату ситуації в Україні, що регулярно приваблювало сюди дисидентів з сусідніх країв. В результаті поступово сформувалося мультиконфесійне й мультикультурне суспільство, яке було таким аж до періоду Другої світової війни.

  • 5 серпня 2015, 14:47 | Релігієзнавчі студії | 

    Вчення УГКЦ про вибори влади як шлях до суспільних змін

    Вибори у демократичному ладі – ключовий момент, що фіксує та імплементує принцип народовладдя. А оскільки Церква в Україні протягом багатьох років є інститутом, що користується найбільшою суспільною довірою, актуальною є потреба вивчення позиції конфесій щодо виборів, відповідних елементів учень церков та релігійних організацій.

  • 10 липня 2015, 11:28 | Матеріали конференцій | 

    Митрополит Шептицький та його послання «О квестії соціальній»

    Щоб зрозуміти Митрополита, нам треба зануритися зовсім в іншу епоху, хоч, припускаю, ми вже ніколи не зможемо пізнати, як резонували ті чи ті думки Шептицького і його ровесників у параметрах тогочасного суспільства. Хочемо того чи ні, ми «прочитуємо» Шептицького очима людини початку ХХІ століття.

  • 18 червня 2015, 13:52 | Матеріали конференцій | 

    Моніторинг правової системи як ключовий аспект аналізу в галузі прав людини

    Моніторинг правової системи являє собою комплекс з оцінки, аналізу стану й динаміки законодавства та практики його застосування. Результати моніторингу використовуються з метою виявлення відповідності правової системи очікуваному соціальному результату.

  • 19 травня 2015, 14:50 | Релігієзнавчі студії | 

    Проблема ідентичності у сфері особистої діяльності вірян і офіційної діяльності конфесій

    Точка зору більшості людей щодо певної групи вірян або конфесії формується з допомогою як перевірених джерел інформації, так, на жаль, і з допомогою суб’єктивної інформації, правдивість якої викликає сумніви. Але ми маємо визнати неабияке значення особистості та її поведінки для формування суспільного сприйняття тієї чи іншої релігійної спільноти та її діяльності.

  • 8 травня 2015, 14:18 | Релігієзнавчі студії | 

    Огляд зарубіжного досвіду з метою конструювання законопроекта про державну політику в сфері державно-церковних відносин України

    Досвід закордонних країн досить великий, і його огляд потрібен як допоміжний матеріал при конструюванні нового українського закону. Адже, чинний Закон України «Про свободу совісті та релігійні організації» прийнятий ще в 1991 р. За цей час, відбулись суттєві зміни в суспільстві, які дали поштовх трансформаціям і в діяльності релігійних організацій, їх статусу в державі.

  • 4 квітня 2015, 23:08 | Релігієзнавчі студії | 

    Законопроект про реституцію майна церкви (релігійних організацій), націоналізованого радянським режимом – вимога часу чи шлях до відновлення історичної справедливості?

    Питання реституції церковного майна, націоналізованого в роки радянської влади на території України або належної його компенсації як і раніше залишається невирішеним. А це створює об’єктивні передумови для обмеження соціальної активності церкви (релігійних організацій) в Україні й стабільності правового становища її майна в умовах ринкової економіки.

  • 20 березня 2015, 16:46 | Релігієзнавчі студії | 

    Актуальність релігії та сакральних цінностей в постсекулярну добу (європейський та український контекст)

    Тож в постсекулярну добу і філософія, і релігія виявились у ситуації, коли ніхто не сумнівається у їхній потрібності, однак постійно верифікується адекватність пропонованих ними шляхів, моделей належного майбутнього, способів його досягнення.

  • 31 січня 2015, 00:22 | Релігієзнавчі студії | 

    Свято Різдва Христового у народній релігійності українців

    Для вивчення змісту свята Різдва Христового в народній релігійній свідомості розглянемо і проаналізуємо релігійні погляди, властиві українцям у другій половині XIX — на початку XX ст.

  • 9 червня 2014, 20:28 | Матеріали конференцій | 

    Горизонти Української Помісної Православної Церкви

    Перш за все, розвиток Українського православ’я, який буде більш ефективним та дієвим завдяки конституюванню УППЦ, є потужним і практично не задіяним чинником ментального відродження й політичного, економічного та соціального розвою української нації.

  • 16 травня 2014, 17:33 | Матеріали конференцій | 

    Відповідальність Церков за майбутнє України

    Чи готові церкви до життя в часи суспільного ірраціоналізму? Ні. Чи готові Церкви надихати, спасати, виривати із сірої буденщини та яскравості вічного телесвята до чогось свого і навіть більше – до чогось національного, життєво важливого для суспільства? Ні. Церкви самозакохані на власних проблемах і потребах.

  • 15 травня 2014, 09:06 | Релігієзнавчі студії | 

    Народжена на Майдані — Громадянська Церква України

    Ми простежили за постанням нового феномену — Громадянської Церкви України, що, не будучи якоюсь окремою інституалізованою організацією, інтегрує в собі різні Церкви, конфесійних представників, духовних лідерів та громадян, об’єднаних спільною метою побудови гідного Майбутнього України на підставі вищих духовних цінностей та релігійно-національних ідеалів.

  • 7 травня 2014, 10:08 | Релігієзнавчі студії | 

    Формування громадянського суспільства в сьогоденній Україні: роль релігійного фактору

    Тема громадянського суспільства і ролі релігійного фактору в його формуванні вже давно перейшла з філософських трактатів і політичних праць в більш практичну площину – на шпальти газет, екрани телевізорів і просто – на вулиці і площі країни. Це можна спостерігати по країні нині – в усьому різноманітті проявів.