Релігієзнавчі студії

  • 12 січня 2007, 16:54 | Релігієзнавчі студії | 

    Тиждень молитов за єдність християн. Історичний шлях

    Екуменічний рух – це процес без якого важко собі уявити та вичерпно зрозуміти сучасне християнство. Можна навіть ствердити, що сьогодні екуменізм надає богослов’ю, особливо в ситуації поділеного християнства, характерного та глибокого значення, оскільки є визначальним чинником його актуальності й цінності.

  • 28 грудня 2006, 16:17 | Релігієзнавчі студії | 

    Інформаційно-аналітична довідка про невідповідність діючому законодавству України публікацій релігійної організації Свідків Єгови

    Релігійна організація Свідків Єгови (РОСЄ) є міжнародною релігійною організацією, центр якої знаходиться у США, тобто поза зоною юрисдикції України. Основною юридичною структурою РОСЄ є корпорація Watchtower Bible and Tract Society of New York, Inc. Керівництво української філією РОСЄ здійснює Управлінське бюро релігійної організації Свідків Єгови в Україні

  • 31 жовтня 2006, 13:38 | Релігієзнавчі студії | 

    Канонічна автокефалія та українська християнська ідентичність

    Споглядаючи на історію, зауважуємо, що неодноразово відбувались намагання злагодити напруження та вияснити непорозуміння, які виникали між українськими Церквами.

  • 19 вересня 2006, 14:48 | Релігієзнавчі студії | 

    Екуменічна ситуація в Україні у контексті Центральної та Східної Європи

    Нещодавно перекладена і видана книга французького соціолога релігії Жана-Поля Віллема не лише відкриває перед українським читачем абсолютно нові горизонти та ставить нові акценти у окремих аспектах релігійного життя Європи, але й вводить досить маловідомі або зовсім невідомі поняття та концепти.

  • 8 вересня 2006, 11:41 | Релігієзнавчі студії | 

    Привід блукає в Україні, привід плагіату... (рецензія на навчальний посібник Я.Я.Чорненького "Релігієзнавство: теоретико-практичний курс")

    Останніми роками в Україні виходить з друку чимало підручників та посібників з релігієзнавства. Втім, один з них заслуговує на особливу увагу з причин відвертого й навіть нахабного привласнення його автором змістовного потенціалу не лише вітчизняних дослідників, але й класиків світового релігієзнавства.

  • 4 вересня 2006, 17:54 | Релігієзнавчі студії | 

    Новітні релігійні рухи: міфологеми та реальність

    Проблема діяльності та поширення новітніх релігійних рухів залишається актуальною для України. Як правило, це поняття в сучасному релігієзнавстві охоплює релігійні течії, що виникли, починаючи з другої половини ХХ ст.

  • 10 серпня 2006, 09:29 | Релігієзнавчі студії | 

    Ще раз про караїмів у Деражному

    Коли в пресі друкуються результати переписів, то така національна меншина, як караїми, часто значиться у графі "інші". Цей народ є настільки малочисельним, що багато-хто навіть не здогадується про його існування. Більш обізнаним відомо, що караїми компактно живуть в Криму та Литві, за Польщі проживали в м.Луцьку.

  • 11 травня 2006, 11:56 | Релігієзнавчі студії | 

    Канонічна територія Московської патріярхії. Аналіз сучасної російської православної думки

    В італійському єзуїтському журналі „Сивілта Католіка” за 16 березня 2005 року кардинал Валтер Каспер, президент Понтифікаційного Собору за Християнську Єдність, обвинуватив в екклезіологічній єресі Московський патріархат за окреслювання ним канонічної території Московського патріярхату, користуючись принципом культурної і етнічної ідентичностей.

  • 13 березня 2006, 13:22 | Релігієзнавчі студії | 

    Свідки Єгови чи єговізм? Питання етики написання наукових досліджень

    Досить часто науковці при дослідженні історії діяльності різноманітних конфесій користуються термінами, що не виправдовують себе як в етичному, так і в науковому плані. Одним із таких прикладів є вживання термінів "єговізм", "свідки Єгови", "Свідки Ієгови" до міжнародної конфесії Свідків Єгови.

  • 16 лютого 2006, 10:54 | Релігієзнавчі студії | 

    Специфіка молодіжної православної свідомості в глобалізованому суспільстві

    Процес релігійного відродження, що спостерігається сьогодні в Україні характеризуються швидким розширенням релігійної мережі, інтенсивним будівництвом культових споруд, широкою мережею духовних навчальних закладів різною конфесійної належності, а також інтерес до професії священнослужителя. Але вище перераховане є лише кількісними показниками "релігійного ренесансу".

  • 2 лютого 2006, 16:47 | Релігієзнавчі студії | 

    Соціально-економічний розвиток і еволюція пізньопротестантських громад в Україні

    Процеси глобалізації означають, крім іншого, ще й поширення тенденцій, які визначають суспільно-релігійний розвиток того чи іншого регіону на інші просторові ареали. Це не відбувається з неминучою необхідністю, не є всюдиприсутньою рисою глобалізації, але трапляється із дуже високою вірогідністю.

  • 4 травня 2005, 16:54 | Релігієзнавчі студії | 

    Релігійно-суспільні та соціокультурні зміни в пізньопротестантських громадах (за результатами експертного опитування)

    Зміни, які відбуваються в українському протестантизмі після унезалежнення країни, багаторазово привертали увагу вітчизняних релігієзнавців. Подальший аналіз, однак, значною мірою ускладнюється браком емпіричного матеріалу, який би супроводжувався первинними інтерпретаціями.

  • 14 квітня 2005, 17:01 | Релігієзнавчі студії | 

    Історія об’єднання Харківсько-Полтавської єпархії з УАПЦ

    Майбутній митрополит Феофіл народився на Полтавщині 1865 р. Його хресне ім’я – Федір. До жовтневого перевороту о. Федір Булдовський служив настоятелем цвинтарної церкви, а потім інспектором духовної семінарії в Полтаві. Вже тоді він був відомий своїми патріотичними поглядами.

  • 13 грудня 2004, 17:06 | Релігієзнавчі студії | 

    Буддизм в Україні: історія, проблеми та перспективи розвитку

    Незважаючи на те, що буддизм у його поверхневих формах був відомий в Україні досить давно завдяки регулярним контактам українського козацтва з калмиками, що сповідають буддизм, інтерес до буддизму в його філософсько-етичних аспектах виник в Україні в середовищі культурної і наукової інтелігенції лише в XIX столітті.