Релігієзнавчі студії

  • 7 лютого 2013, 15:49 | Релігієзнавчі студії | 

    Деміфологізація чи незграбна міфотворчість?

    Своєрідним фундаментом антиукраїнської політики на Закарпатті стало тимчасове збереження статусу sui iuris Мукачівської греко-католицької єпархії. Показовим свідченням такого стану є поява публікації доцента В.Фенича «Мукачівський єпископ Андрей (Бачинський) і відновлення Галицької митрополії: деміфологізація однієї патріотичної легенди».

  • 26 січня 2013, 16:18 | Релігієзнавчі студії | 

    Мукачівський єпископ Андрей (Бачинський) і відновлення Галицької митрополії: деміфологізація однієї патріотичної легенди

    Головною причиною відмінного ставлення між галицькими і угорськими греко-католицькими спільнотами русинів з кінця XVIII ст. стають не еклезіяльні аргументи, конструйовані до цього часу на унійній основі та спільній греко-католицькій ідентичності, а етнокультурні фобії, народжувані один до одного через концепт «іншого» у модерному віці.

  • 21 січня 2013, 12:55 | Релігієзнавчі студії | 

    Зближення світської й духовної шкіл в Україні: вимога часу та межі можливого

    Україні вдалося найбільшою мірою дотриматися фундаментальних принципів свободи совісті та відокремлення Церкви від держави, а школи від Церкви. Проте в питаннях наближення та співпраці світської й духовної освітніх систем наша країна суттєво відстає не лише від своїх сусідів – Росії, Молдови та Білорусі, але і від республік Закавказзя.

  • 2 січня 2013, 12:20 | Релігієзнавчі студії | 

    Релігійну специфіку Закарпаття треба розуміти, — історик Віктор Кічера

    Науково-дослідний центр історико-релігійних студій створюють релігієзнавці Закарпаття. Вчені активно досліджують минуле і сучасне різних конфесій Срібної Землі, що знаходить вияв у публікаціях. У планах дослідників історії релігії — доступний для широкого загалу інтернет-архів матеріалів.

  • 20 вересня 2012, 14:40 | Релігієзнавчі студії | 

    Публіцистична спадщина професора Київської духовної академії Володимира Завитневича

    В енциклопедіях і словниках професор Київської духовної академії, співробітник Всеукраїнської Академії наук, більша частина життя і наукові інтереси якого була пов’язана з Україною, значиться як «російський духовний письменник». У незалежній державі Україні статті та монографії цього талановитого публіциста, історика, науковця поки що не викликають зацікавленості у наукових колах і серед представників духовенства.

  • 30 серпня 2012, 11:22 | Релігієзнавчі студії | view photo | 

    "Латинська Русь". Римо-католики, які захищали, творили і славили Україну

    Римо-католиків було чимало серед тих, хто оспівував Русь-Україну в піснях і поемах, лицарським мечем боронив її від турків і татар, а натхненим пером — від нахабства поляків.

  • 22 серпня 2012, 15:22 | Релігієзнавчі студії | 

    «Просто іслам». Дослідження американського Pew Research Center про єдність у принциповому та різноманітті у важливому

    Останнє соціологічне дослідження світового ісламу довело монолітність мусульман у базових питаннях та цікаві розбіжності у відношенні до хаджу, стосунків шиїтів-сунітів та, звісно, жінок.

  • 3 серпня 2012, 18:37 | Релігієзнавчі студії | view photo | 

    Спольщення Русі: чи винні в цьому католики?

    З нагоди 600-ліття перенесення центру Галицької митрополії Римо-Католицької Церкви до Львова редакція РІСУ продовжує цикл науково-публіцистичних статей з історії РКЦ в Україні, які підготував історик Віктор ЗАСЛАВСЬКИЙ.

  • 6 липня 2012, 10:03 | Релігієзнавчі студії | 

    Забутий переклад Корану українською

    У 2013 році виповнюється сторіччя із часу початку роботи над першим повним перекладом Корану українською мовою. Першого, та, враховуючи нечисленність сучасних перекладів, досі одного з небагатьох.

  • 8 травня 2012, 17:24 | Релігієзнавчі студії | 

    Вдосконалення чи спотворення: вплив синодального указу 1830 року на церковне будівництво на Волині

    «Ветхия и неблаговидныя, тесные и странныя» – саме так описували сучасники стан дерев’яної православної архітектури на Волині після скасування унії у 30-х рр. ХІХ ст. У той час не існувало жодних засад збереження автентичності пам’ятки, тому усе старе і архаїчне сприймалося з утилітарних міркувань. Цей «генетично притаманний будь-якій деспотії принцип політичного утилітаризму» спрацював і для архітектури.

  • 27 березня 2012, 11:50 | Релігієзнавчі студії | 

    Географія релігій: підсумки наукової конференції у Львові

    7-12 березня на базі Українського католицького університету відбулася Міжнародна релігієзнавча школа «Географія релігії: релігійна карта світу і простір сакрального».

  • 17 лютого 2012, 15:35 | Релігієзнавчі студії | view photo | 

    Кругла дата як привід задуматись. До 600-літнього ювілею РКЦ в Україні

    Цьогоріч Львівська архидієцезія Римо-Католицької Церкви святкує своє 600-ліття – адже саме у 1412 році Львів було проголошено столицею римо-католицької митрополії на теренах сучасної Західної України.

  • 12 січня 2012, 15:03 | Релігієзнавчі студії | 

    Святий Брендан Клонфортський, який відкрив “Землю Обітовану”

    Святий і Західної, і Східної Церкви, названий “мореплавцем” чи “мандрівником”. Він — один із тих ірландських святих монахів, легенди про якого затьмарюють історію реального життя.

  • 31 грудня 2011, 15:58 | Релігієзнавчі студії | 

    Доступні, але не розвідані архівні фонди про Почаївську обитель

    8213 справ містить у собі один із найоб’ємніших та найчисельніших фондів Державного архіву Тернопільської області — фонд №258 “Духовний собор Почаївської лаври”. Тільки описи його займають чотири томи.

  • 5 грудня 2011, 17:42 | Релігієзнавчі студії | 

    Антиінтелектуалізм у теології УГКЦ: закономірна хвороба чи випадкова помилка?

    Стаття завідувача кафедри богослов'я УКУ Віктора Жуковського «Критерії оцінки розвитку богослов’я і небезпеки квазібогословлення» здивувала перш за все наївністю основної богословської позиції автора та його пристрасними пошуками виправдань сучасного стану богослов'я УГКЦ, показавши його «нормальність».

  • 3 грудня 2011, 16:05 | Релігієзнавчі студії | 

    Теологія в освітньому ракурсі

    Релігієзнавство і теологія залишатимуться принципово різними галузями

  • 14 листопада 2011, 09:26 | Релігієзнавчі студії | 

    Проблеми екології у вченні та нинішній практиці Церков та релігійних напрямів України

    Класичним прикладом найтіснішого поєднання екологізму з іншими ідеологіями є відображення екологічних проблем у релігійній свідомості. Власне, можна ставити питання значно ширше – формування екологізму під впливом релігійних настанов та догматично-канонічного корпусу. Адже взаємини екології (екологізму) та релігійної ідеології є найдавнішими – ще задовго до появи поняття «екологія» церковні чи біляцерковні організації переймалися екологічними проблемами.

  • 7 листопада 2011, 09:45 | Релігієзнавчі студії | 

    Яким буде християнське соціальне вчення в XXI столітті?

    Сьогодні в царині християнського соціального вчення відбувається нове повернення до джерел. Таке повернення спостерігається і в православ’ї, і в католицизмі, і в протестантизмі. Християнам потрібно усвідомлювати характер цих змін в соціальному вченні, оскільки саме від соціального вчення залежить і конкретна позиція церков відносно питань права, соціального устрою, моралі, захисту прав людини, особистої та колективної відповідальності та свободи.

  • 31 жовтня 2011, 12:38 | Релігієзнавчі студії | 

    Кто (все еще) напуган «постмодернизмом»?

    Сегодня христианам, особенно протестантам евангельского направления, стоит рассмотреть феномен «постмодернизма» более глубже, так как его поверхностное понимание зачастую ведет к неправильным выводам. В частности, это касается преподавателей библейских школ, евангельских семинарий и руководителей церквей на постсоветском пространстве, которые, то тут, то там, предостерегают нас словами: «осторожно постмодернизм!»

  • 17 жовтня 2011, 13:59 | Релігієзнавчі студії | 

    Мусульманська преса й книговидання в Україні: критичний огляд

    Деякі інтерпретатори ісламу в Україні намагаються не стільки займатися релігійним просвітництвом та боротьбою з ісламофобією, скільки довести «істинність» лише своєї організації та лише свого розуміння суспільної значимості ісламу, розглядаючи вчення своїх опонентів як щось «іноземне» й «нетрадиційне».