• Головна
  • „За життя світу: Таїнства і православ’я”...

„За життя світу: Таїнства і православ’я”

23.04.2010, 18:20
„За життя світу: Таїнства і православ’я” - фото 1
Інститут літургійних наук Українського Католицького Університету видав працю відомого сучасного православного богослова Александра Шмемана „За життя світу: Таїнства і православ’я”.

shmeman.gifІнститут літургійних наук Українського Католицького Університету видав працю відомого сучасного православного богослова Александра Шмемана „За життя світу: Таїнства і православ’я”.

„Книга, яку пропонуємо українському читачеві, давно вже стала класикою сучасного літургійного богослов’я”, — говорить у передмові до цього видання його науковий редактор о. Петро Ґаладза. За його словами, цей твір навіть став обов’язковою лектурою у багатьох римо-католицьких і протестантських семінаріях.

„Покійний прот. Александр Шмеман не раз згадував, що ніколи не сподівався на такий успіх цієї книги, — говорить о. Ґаладза. — Спочатку це був робочий текст про богослужебне життя Східної Церкви, який Шмеман написав на замовлення Американської федерації християнських студентів (здебільшого протестантів), які зібралися в грудні 1963 р. у штаті Огайо на конференцію, щоб осмислити питання «Місія Церкви в сучасному світі»”. „Я лише хотів показати студентам, які готувалися дискутувати про християнське посланництво що таке християнський світогляд і яке ставлення до світу й людського життя випливає з богослужбового досвіду Православної Церкви”, — пише сам о. Шмеман у передмові до другого видання. І сам визнає, що книга здобула набагато ширшу авдиторію. Її перевидавали, перекладали різними мовами. Навіть у СРСР як самвидав вийшов підпільний переклад.

shmeman_w.jpgА. Шмеман порушив питання, пов’язані насамперед з секуляризмом — „дедалі глибшим відчуженням нашої культури від її підоснови, від того християнського досвіду й світогляду, з якого вона колись виросла, а також із глибокою поляризацією, до якої цей секуляризм призвів серед самих християн”. За словами богослова, серед християн поширилися дві крайності: „одні зводять Церкву до світу й світових проблем, а інші просто ототожнюють світ зі стихією зла, знаходячи якусь хворобливу втіху у своїй апокаліптичній безнадії”. „Я переконаний, — твердить о. Шмеман, — що обидві позиції викривлюють вселенський характер правдивої православної традиції, яка завжди стверджувала, що світ добрий, — бо ж за життя світу Бог приніс у жертву свого єдинородного Сина, — але водночас визнавала, що цей світ лежить у злі”.

Відповідь на запитання, як „сумістити” ці постулати Церкви, як уникнути спокуси вибрати лише один з них і „возвести до ступеня абсолюту”, автор радить шукати у живому й неперервному досвіді Церкви, який „вона являє та передає нам у богослужінні, у Літургії, яка власне й робить Церкву тим, чим вона є: таїнством світу, таїнством Царства, даром, даним людям у Христі”. „І своєю книжкою я спробував це не те, щоб пояснити чи заналізувати цей досвід Церкви, а просто ствердити його”, — пише у передмові о. Александр Шмеман.

Книга „За життя світу: Таїнства і православ’я” складається з 7 основних підрозділів: Життя світу; Євхаристія; Час; Водою і Духом; Таїнство любови; „Смертю смерть подолав”; „Ви ж свідки цього”. Також до неї входять 2 додатки: „Богослужіння в секулярну епоху” (доповідь на VIII Генеральній асамблеї „Синдесмоса», 1971) і статті «Таїнство і символ» (1970).

Замовити книгу та інша інформація:

Видавництво Українського Католицького Університету
вул. Іл. Свєнціцького, 17
Львів, 79011
3 поверх, кім. № 317
тел./ факс (032) 240-94-96
[email protected]
web: www.ucu.edu.ua/press