• Головна
  • Священний Синод звернувся до глав християнських Церков «підносити свої молитви до Бога за напоумлення ієрархів Московської патріархії»...

Священний Синод звернувся до глав християнських Церков «підносити свої молитви до Бога за напоумлення ієрархів Московської патріархії»

27.07.2012, 15:46

Ми розуміємо, що визнання автокефалії Української Церкви – це складний і тривалий процес. Але вже зараз ми не можемо миритися – як і кожен свідомий християнин! – з існуючою практикою Московської патріархії заново «хрестити» тих, хто вже отримав хрещення в Церкві Київського Патріархату.

Звернення Священного Синоду
Української Православної Церкви Київського Патріархату
до Предстоятелів та всієї повноти Помісних Православних Церков,
а також до глав Римсько-Католицької Церкви та Церкви Англії

(ухвалене на засіданні Священного Синоду 27 липня 2012 р.)

Святійші та Блаженнійші Предстоятелі Помісних Православних Церков!
Поважні глави Римсько-Католицької Церкви та Церкви Англії!
Преосвященні владики, всечесні отці, дорогі брати і сестри!

Зібравшись у Києві в рік 1150-ліття першої письмової згадки про заснування Київської Митрополії та з нагоди 1024-ої річниці офіційного Хрещення Київської Руси-України, представляючи 14,5 мільйонів віруючих Української Православної Церкви Київського Патріархату, ми звертаємося до вас з проханням допомогти припинити в Україні ганебну для всього християнського світу практику Московської патріархії «повторно хрестити» тих, хто вже прийняв Таїнство Хрещення в нашій Церкві.

Ми розуміємо, що визнання автокефалії Української Церкви – це складний і тривалий процес. Але вже зараз ми не можемо миритися – як і кожен свідомий християнин! – з існуючою практикою Московської патріархії заново «хрестити» тих, хто вже отримав хрещення в Церкві Київського Патріархату. Адже така практика є грубим порушенням настанов Священного Писання і Священного Передання, зневажає Нікео-Константинопольський Символ віри, догмати та канони Церкви.

Ця практика була запроваджена Московською патріархією виключно з політичних причин. Протягом п’яти останніх років ми неодноразово писали звернення до ієрархів Московського Патріархату з проханням припинити цю практику, або хоча би дати богословське та канонічне пояснення, чому вона виникла.

На всі наші звернення ми не отримали ані відповіді, ані пояснень – бо зрозуміло, що ніякого богословського та канонічного пояснення така практика не має і не може мати.

Тому ми звертаємося до вас найперше з проханням підносити свої молитви до Бога за напоумлення ієрархів Московської патріархії, щоби вони припинили порушувати догмати і канони Церкви Христової, яка визнає лише одне хрещення на відпущення гріхів.

Також ми просимо Святійших та Блаженнійших Предстоятелів Помісних Православних Церков і поважних глав Римсько-Католицької Церкви та Церкви Англії, з якими Православні Церкви мають офіційний богословський діалог, по можливості нагадати ієрархам Московського Патріархату про недопустимість звершення «другого хрещення» над тими, хто вже був хрещений згідно Священного Писання і Священного Передання в ім’я Святої Тройці – Отця, Сина і Святого Духа. Адже ця практика повністю суперечить духу міжхристиянського діалогу та руйнує його.

Ми сподіваємося, що своїми молитвами та настановами ви допоможете не тільки нашій Церкві, яка налічує 14,5 мільйонів вірних в Україні, але й утвердженню Христової правди у всьому світі.

Від імені Київського Патріархату бажаємо всім вам милості від Бога, здоров’я і довголіття!

З любов’ю у Христі

зібрані на свято Хрещення Київської Руси-України
та рівноапостольного князя Володимира Хрестителя

ФІЛАРЕТ, ПАТРІАРХ КИЇВСЬКИЙ І ВСІЄЇ РУСИ-УКРАЇНИ 

ДИМИТРІЙ, МИТРОПОЛИТ ЛЬВІВСЬКИЙ І СОКАЛЬСЬКИЙ

ІОАСАФ, МИТРОПОЛИТ БІЛГОРОДСЬКИЙ І ОБОЯНСЬКИЙ

ВОЛОДИМИР, АРХІЄПИСКОП МИКОЛАЇВСЬКИЙ І БОГОЯВЛЕНСЬКИЙ

СЕРГІЙ, АРХІЄПИСКОП ДОНЕЦЬКИЙ І МАРІУПОЛЬСЬКИЙ

ІЛАРІОН, АРХІЄПИСКОП РІВНЕНСЬКИЙ І ОСТРОЗЬКИЙ

ЕПІФАНІЙ, АРХІЄПИСКОП ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ І БОРИСПІЛЬСЬКИЙ

ІОАСАФ, МИТРОПОЛИТ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ І ГАЛИЦЬКИЙ

ІЗЯСЛАВ, АРХІЄПИСКОП ЖИТОМИРСЬКИЙ І ОВРУЦЬКИЙ

ЛАВРЕНТІЙ, ЄПИСКОП ХАРКІВСЬКИЙ І БОГОДУХІВСЬКИЙ