• Головна
  • "Щоб вони в руці Твоїй були як одно"...

"Щоб вони в руці Твоїй були як одно"

18.01.2009, 16:11
Звернення Комісії УГКЦ для сприяння єдності між християнами з нагоди Тижня молитов за єдність християн 2009

Звернення
Комісії УГКЦ для сприяння єдності між християнами
з нагоди Тижня молитов за єдність християн 2009

Дорогі брати і сестри у Христі,

з 18 по 25 січня 2009 року Християнські Церкви України вже втретє долучаться до всесвітнього Тижня молитов за єдність християн. Молитви відбуватимуться у православних, католицьких та протестантських храмах Києва, Львова, Одеси та інших міст України. Ця світова практика налічує вже 41 рік й ініціювала її Всесвітня Рада Церков разом з католицькою Папською Радою для сприяння єдності між християнами.

"Щоб вони в руці Твоїй були як одно" – так звучить цьогорічне гасло Тижня молитов за єдність християн взяте з біблійного тексту Книги Єзекеїла (37,17). Єзекеїл, який жив у 594-571 роках до народження Христа, жив в народі, поділеному тоді на два королівства: північне та південне. З огляду на це, Бог покликав його бути пророком для підсилення духу свого люду в трагічній політичній ситуації, яка виникла з причини поділу, окупації та вигнання. У цьому тексті Єзекеїла ми зауважуємо, як сильно Бог прагне єдності двох поділених ізраїльських племен Ізраїлю: "І склади їх в одну з другою в одну палицю, щоб вони в руці твоїй були як одно!" (Єз. 37,17).

 

Для Єзекеїла поділ народу був відображенням і наслідком гріха, доказом віддалення від Бога. Не підтримує він однак ідеї швидкого об'єднання розділених синів Ізраїлевих, як про це писали у той час фальшиві пророки. Натомість звістує, що поступове об’єднання народу є можливе лише за умови відкинення гріха та поверненню до Бога. Однак остаточно це Бог об’єднає свій народ. Це Він його очистить від гріхів, звільнить від поділів і оновить. До того ж Єзекеїл переконаний, що єдність не буде відновленням колишньої спільноти, але новим творінням, народженням нового люду. Цей новий народ буде знаком надії для інших народів і всього людства.

 

Подібно і ми, християни, вбачаємо в пророцтві Єзекеїла проголошення нового життя у Христі. Через смерть на двох „кусках” дерева, які формують хрест, Ісус єднає нас з Богом, а через те наповнює людство новою надією. Відгомін Божих слів з уст Єзекеїла – "щоб вони в руці твоїй були як одно" – віднаходимо в Архиєрейській молитві Христа до Отця: "щоб усі були одно" (Ів. 17,21). Це у свою чергу вимагає від усіх християнських Церков надзвичайної відданості та праці, щоб бажана єдність набирала більш видимих форм неподіленої та єдиної колись Христової Церкви.

 

Сьогодні неодноразово можемо запитувати один одного, чи об'єднання християн є можливе? У відповідь можемо сказати, що є це справою нелегкою, проте можливою. Адже Церкви і християнські спільноти зберегли у своїй більшості основні елементи Христового вчення. До цього належить в першу чергу віра в Христа та в Його справу спасіння, чого знаком і виразом є Свята Тайна Хрещення. Ця віра ґрунтується на Божому Одкровенні, яке знаходимо у Святому Письмі. Також Святі Тайни вповні або принаймні частково є спільною спадщиною християнських деномінацій.

Та все ж для повного і тривалого об'єднання необхідно здолати століття поділів, взаємної ізоляції та незнання, різного роду упереджень, фальшивих або несправедливих осуджень, відкритого небажання або навіть ненависті. Хоч довгою виглядає наша дорога до єдності, та все ж на кожному етапі вимагає вона молитви та солідарності між нами християнами.

 

Дорогі брати і сестри у Христі, у цьому році, коли Католицька Церква святкує Рік святого апостола Павла пам’ятаймо його заклик до "постійної молитви". Таке прохання скерував апостол Павло до перших християн, застерігаючи не відплачувати злом за зло, але навпаки старатися завжди робити добро один для одного: "Просимо вас, брати … Майте мир між собою … будьте терпеливими до всіх … невпинно моліться, за все дякуйте…" (1 Солунян 5,13-18). Приймімо цей заклик Апостола, дякуймо Господеві за можливість спільної молитви, просімо про життя в мирі, повну єдність і взаємну любов.

 

Голова комісії д-р Ігор Шабан

Київ, січень 2009 року