Нова мечеть та державні мусульманські свята: популізм чи необхідність?

23 травня 2020, 22:42 | Суспільство-дайджест | view photo | 13 |   | Код для блогу |  | 

Опитувала Лана Самохвалова

"Укрінформ", 21 травня 2020

Більшість мусульман в Україні не імігранти, а корінне населення – і вони хочуть почуватися в країні своїми 

Днями під час зустрічі з представниками кримськотатарського народу (це була річниця відзначення депортації кримських татар) з Офісу президента прозвучала ініціатива будівництва великої мечеті та оголошення двох мусульманських свят державними.

Чого в тих пропозиціях (які дехто встиг назвати популізмом та заграванням із кримськими татарами) більше: історичної справедливості чи політичної доцільності? Адже у столиці є мечеть. Хіба так багато мусульман, щоб вони не вмістилися у одну мечеть? Чи правильно збільшувати календар ще й ісламськими святами? Ми вирішили обговорити фактично анонсовані новації із релігієзнавцями. 

Ігор Козловський, релігієзнавець, віцепрезидент Українського центру ісламознавчих досліджень, член ініціативи “Перше грудня”:

- Ми цікава країна, поліконфесійна, мультирелігійна. Мусульманський фактор завжди був присутній в українській історії. І це не лише Крим, навіть більше — історія Кримської цивілізації, це й південні степи, і Схід. Тобто так чи інакше, мусульмани в нашій історії були присутні від самого початку виникнення державності. Про це писали й ті, хто подорожував у давньому Києві.

Ця тема зактуалізована окупацією Криму, зараз маємо велику щільність кримськотатарської громадськості, за рахунок тих, хто переїхав після анексії на континент.

Ідея великої соборної мечеті проговорювалася кримськими татарами давно із президентом Ердоганом, який заявив про свою підтримку кримським татарам, і з президентом Зеленським. Це питання історичне, яке останні події просто підштовхують до вирішення. Але підтримка кримських татар, актуалізація питання – дуже важливий фактор у тому числі для інформаційної війни із Росією.

Щоб на окупованій території Криму у кримських татар не було сумнівів: Україна на лише не забуває, а підтримує їх, має їх у фокусі своєї уваги. Бо Крим останнім часом відпливає в суспільній свідомості, цього не можна допустити, у тому числі політично.

На останній зустрічі президента із Меджлісом звучали різні запитання, у тому числі й питання мечеті. Чому питання винесене на такий високий рівень? В регіонах при питаннях про виділення земельних ділянок нашим громадам спрацьовують стереотипи, нерозуміння. І, можливо, те, що це питання постало на зустрічі з президентом, це було швидше криком відчаю, бо все це на місцевому рівні не вирішувалося дуже довго.

Святкування релігійних свят – це також частина цієї політики підтримки і кримськотатарського населення, і тої частини інших мусульман, які займають проукраїнську позицію та усвідомлюють свою приналежність до української політичної нації. Тобто це не лише мусульманська релігійна ідентичність, чи етнічна, ми фіксуємо, що в такий спосіб збільшується доля ось такої громадянської ідентичності. І це добре. Бо ми зараз перебуваємо у довгій затяжній війні у різних формах із РФ, і нам необхідно піднімати рівень усвідомлення відповідальності за свою країну у представників різних національностей. І це усвідомлення, що всі вони – частина української політичної нації, слід зміцнювати. Тому підтримка таких ідей правильна.

У нас є два святкування Різдва, бо людей, які святкують Різдво 25 грудня, у процентному відношенні не більше, аніж мусульман. Тож мусульманські свята, як державні... Це можна розцінювати як можливість та прагнення балансу й підтримку кримських татар у Криму.

МУСУЛЬМАНСЬКІ СВЯТА МОЖУТЬ БУТИ ВИХІДНИМИ ЛИШЕ ДЛЯ МУСУЛЬМАН

Віктор Єленський, релігієзнавець, професор, у минулому радник експрем’єр-міністра Арсенія Яценюка:

- В цілому я підтримую виголошені ініціативи. Щодо оголошення державними святами та вихідними мусульманських свят, то я хотів би пригадати практику кількох європейських країн. Там для людей виділяється кілька умовних вихідних під релігійні свята, а вони вже самі можуть обрати дні, коли брати ці вихідні. Тому я підтримую Курбан-байрам та Ураза-байрам, якщо це буде вихідний лише для мусульман. Мусульманське свято не обов’язково має бути вихідним для всіх, бо в Україні вихідних навіть забагато. Бо коли свято випадає на вихідні, нам ще й додають цей день.

До речі, до анексії в Криму в певні мусульманські свята там теж були державні вихідні. Але президент хотів у день депортації щось запропонувати кримським татарам. І поки що окрім таких жестів, як рекомендувати Еміне Джапарову в уряд та два державних свята – нічого не міг їм запропонувати.

Щодо мечеті для кримських татар, то про це давно говорять і Мустафа Джемілєв, й інші. Це не президентська прерогатива, бо землю виділяє київська громада. Втім якщо він допоможе татарам з особистих коштів, то це нормально, ми всі їм маємо якимось чином допомагати. Але поки що незрозуміло, як ці ініціативи будуть реалізовуватися. Бо, знову ж таки, за ці свята повинна голосувати Верховна Рада.

Чи потрібна ще одна мечеть? У кримських татар релігійна та етнічна складова тісно сплітаються. Я був свідком такої картини. 1988 року я поїхав у Крим від інституту філософії, коли почали повертатися в Крим кримські татари. Тоді була проблема, що не реєструвалися кримськотатарські релігійні громади. Біля Красноперекопська ми побачили їхні вагончики, і те, як ховали старенького кримського татарина, всі присутні були раді, що змогли довезти його з Узбекистану. Я бачу, як над ним мулла читає з зошита заупокійні молитви, але тексти молитов написані кирилицею. Й їхній мула каже:

- Напевно, ви думаєте, що раз ми залишили тексти молитов кирилицею, то ми погані мусульмани? Розумієте, ми так намагалися зберегти свою середземноморську ідентичність. Ми, щоб зберегти ідентичність, навіть намагалися там (в Узбекистані) пити не чай, а каву. Зараз ми будемо хорошими мусульманами.

Це просто ілюструє: ідентичність – це демаркаційна лінія.

Коли кримські татари повернулися з Узбекистану, то за них почали змагатися різні ісламські лідери. І саудити, й турки. Лідери Меджлісу уважно за цим стежили й у одній з їхніх резолюцій навіть була фраза (переказую по пам’яті), що ми йдемо шляхом цього ісламу, який відкидатиме наші традиції і наше розуміння добра та зла. У цьому сенсі (мені здається), що вони зацікавлені у такому етнорелігійному середовищі. І тому я за те, щоб вони мали свою мечеть.

Я СПОДІВАЮСЯ, ЩО ХРИСТИЯНСЬКІ ЛІДЕРИ СФОРМУЮТЬ У ВІРЯН ПРАВИЛЬНЕ БАЧЕННЯ МУСУЛМАНСЬКИХ СВЯТ, ЯК ДЕРЖАВНИХ

Саїд Ісмагілов, муфтій Духовного управління мусульман України «Умма»:

- Іслам це така ж традиційна релігія для України, як і православ’я, й католицизм. Ісламу на теренах України більше 1000 років, бо існувала ісламська держава Кримське ханство, де іслам був офіційною державною релігією і на державному рівні відзначалися мусульманські свята. Таких головних свят є два: Рамадан-байрам (завершення посту Рамадан), і Курбан-Байрам (тоді відбуваються хаджі до священної Мекки).

Тож іслам для України — традиційна релігія, хоча в деяких регіонах мусульман нечисленна кількість. Але те, що держава хоче піти назустріч та зробити мусульманські свята святковими днями, буде сприйнято нашої спільнотою дуже схвально. Ми і самі ініціювали такі святкування. Ми не знаємо, як відреагує на це українське суспільство, гадаю, що це залежатиме від позиції церковних лідерів. Сподіваюся, що вони зможуть донести до своїх вірян, що в Україні є мусульмани і можна піти їм назустріч. Тут важливо, щоб духовні та релігійні авторитети поставилися із розумінням до цього факту.

Ми ще не знаємо, у якому форматі Офіс президента працюватиме над запровадженням мусульманських свят. Ми знаємо, що частина християнських свят є вихідними, а частина не є такими. Це ще дискусійне питання, як мусульманські свята стануть частиною святкового календаря. Але мусульманські свята – це не фіксовані дати, щороку вони просуваються на десять днів уперед. Тож як нема проблем із християнським Великоднем, який також щороку має іншу дату та місце в календарі, так само і з мусульманськими святами. А чи буде це вихідний для всіх, чи лише для мусульманської спільноти, це далі ще визначатиметься.

Тепер що стосується будівництва мечеті. Почнемо з того, що культових споруд, споруд релігійного призначення в Києві дуже не вистачає. Частіше за все мусульманські громади Києва використовують пристосовані приміщення або орендовані. Вони придбані або орендовані, але не виглядають як мечеті зовні, вони просто обладнані так, щоб там відбувалися богослужбові мусульманські практики.

До карантину, коли ми збиралися на п’ятничну молитву, то люди просто на вулиці молилися. Приміщень категорично не вистачає. І якщо буде побудована мечеть, то це вітатиме вся мусульманська громада, люди зможуть молитися не в пристосованих приміщеннях, а в культовій споруді, яка виглядатиме, як культова споруда.

Нова мечеть зможе стати візитівкою Києва, як сучасного європейського міста. Більшість українських мусульман – це не імігранти, це своє, корінне населення, кримські татари. Крім того, небагато хто знає, що всередині ісламу є свої напрямки, як і в християнстві. Протестанти не ходитимуть до православних, а православні до католиків. У Києві є мечеть, розрахована на велику кількість людей, але більшість мусульман туди не ходить.

У нову мечеть ходитимуть усі традиційні мусульмани – суніти, якими є не лише кримські татари, а також турки, вихідці з арабського регіону. Оскільки Меджліс кримськотатарського народу має своїх представників у владі, то вони беруть на себе місію обговорити це із державними діячами. 

ПРЕДСТАВНИКИ ІСЛАМУ ТА ІУДАЇЗМУ ЖИВУТЬ В УКРАЇНІ БАГАТО СТОЛІТЬ

Антон Дробович, голова Інституту Національної пам’яті:

- Представники ісламу та іудаїзму живуть в Україні багато століть, для цих релігій на теренах України сталося багато строкато переплетених історичних подій, тут були важливі для них рухи та персоналії. Історично для зведення мечеті точно є підстави. А ось щодо потреби будувати мечеть чи синагогу, тут слід рахувати, скільки їх у даному місті й чи є потреба у представників громади.

Наприклад, якщо представників ісламу 0,4-0,5 відсотка, десь 400-500 тисяч в Україні, відповідно слід дивитися, яка потреба громадян у представників ісламу у мечеті. Відповідно, якщо така потреба є, релігійні організації порушують це питання і президент готовий підтримати, то дійсно це добрий знак, бо Україна — поліконфесійна країна. Поліконфесійна країна, де кожна громада дотримується законів і в мирний спосіб відправляє свої ритуали та практики і може отримати підтримку держави. Тому тут перша та найважливіша проблема — вивчити, чи є потреба.

Щодо ісламських свят як державних, то чинний кодекс законів про працю передбачає, за поданням релігійних громад, що керівники підприємств та установ можуть надати до трьох днів відпочинку співробітникам, які сповідують релігії, що передбачають певні дні, котрі є святковими.

Раніше Інститут нацпам’яті розробив проєкт закону про Державні та інші свята для впорядкування цієї історії. І це стосується історичної пам’яті, бо якщо ми дійсно живемо разом (хоча більшість населення країни – це православні, потім католики, потім протестанти, і лише потім – іслам та іудаїзм), і якщо для християн передбачені вихідні, то для рівнозначного ставлення можемо надати таку можливість і представникам інших релігій. Чи потрібний спеціальний указ? Якщо є потреба у громадян, то можна указом. А можна піти й далі – і поставити в перелік сесії Верховної Ради законопроєкт.

Але сам факт — гарний знак суспільству й ознака того, що нема у нас релігійних проблем і ми консолідовані для спілкування між релігійними організаціями та керівництвом держави. Це черговий прояв здорової громадянської комунікації.

Система Orphus
Рейтинг
0
0
13коментарів

Коментарі

додати коментар 
  • Fr. Valerii | 25 травня 2020, 18:31
    Коментувати коментар

    Halo | 25 травня 2020, 15:28 Нейтральна інформація в цьому коментарі ажняік не спростовує наявності у Ваших попередніх коментарях манипулятивних тверджень. === Можливо окрім бездоказового маніпулювання терміном "маніпуляція" Вам краще було б щось дізнатись про аналітичне мислення, реалістичне мислення, логічне мислення, аналіз даних, аргументацію, контраргументацію, обґрунтованість висновків etc.

    • Halo | 25 травня 2020, 19:48
      Коментувати коментар

      Все набагато прозаїчніше. Ваші коментарі розміщуються останнім часом майже виключно під новинами про covid, і мають ознаки вкидів, спрямованих на підбурення християн до саботування карантину, до заперечення загрози від вірусу. Містять хибні порівняння з грипом та хибні висновки на основі цих порівнянь, як от наприклад у випадку із відомою підтасовкою ВООЗ щодо"пандемії свинячого грипу", - щоб наприкінці читання склалося враження, що коронавірус настільки ж "несерьозний", як і означена "пандемія". Тоді як вірус має незаперечні ознаки схожості із іншою епідемією атипічної пневмонії( SARS 2003 року) . В коментарях по посиланню можете знайти відповідну інформацію, - через посилання на вікіпедію та медичний довідник. https://risu.org.ua/ua/index/all_news/world_news/80326/.

    • Fr. Valerii | 25 травня 2020, 21:36
      Коментувати коментар

      Карантин вже є послаблений. Ось список лікарів мікробіологів, вірусологів, епідеміологів, інфекціоністів, радіологів, пульмонологів, реаніматологи і т.д., з США, Канади, Франції, Германії, Данії, Швеції, Швейцарії, Ізраїля, які довели, що симптоматика через "Covid 19" є подібною до симптоматики від інших відомих вірусів, що спричинюють різні ГРВІ: Dr. Sucharit Bhakdi, microbiologist (Germany) - "Prof. Dr. Sucharit Bhakdi zu Covid 19", April 22, 2020, == Dr. Joel Kettner, surgeon, epidemiologist (Canada) – CBC Radio cuts off expert when he questions Covid-19 narrative, March 17, 2020, == Dr. John Ioannidis, physician-scientist (USA) – “A fiasco in the making? As the coronavirus pandemic takes hold, we are making decisions without reliable data”, Stat News, March 17, 2020, == Dr. Yoram Lass, physician, researcher, scientist (Israel) - Interview by Globes, March 22, 2020, == Dr. Pietro Vernazza, infectionist (Switzerland) - Interview by St. Galler Tagblatt, March 22, 2020, == Frank Ulrich Montgomery, radiologist (Germany) - Interview by General Anzeiger, March 18, 2020, == Dr. Wolfgang Wodarg, pulmonologist, former chairman of The Parliamentary Assembly of the Council of Europe Committee (PACE) (Germany) - "How Dr. Wolfgang Wodarg Sees the Current Corona Pandemic", Global Research, March 24, 2020, == Professor Hendrik Streeck, HIV researcher, epidemiologist, professor for virology (Germany) - Interview by Frankfurter Allgemeine, March 16, 2020, == Dr. Yanis Roussel, infectionist (France) - “SARS-CoV-2: fear versus data”, International Journal of Antimicrobial Agents, March 19, 2020, == Dr. David Katz, physician, nutrition science, preventive medicine (USA) - “Is Our Fight Against Coronavirus Worse Than the Disease?” New York Times, March 20, 2020, == Michael T. Osterholm, infectious disease epidemiologist (USA) - “Facing Covid-19 reality: A national lock down is no cure”, Washington Post, March 21, 2020, == Dr. Peter Goetzsche, physician, medical researcher, science in biology and chemistry (Denmark) – “Corona: an epidemic of mass panic, Deadly Medicines”, March 21, 2020, == Dr. Daniel Erickson and Dr. Artin Massihi from Accelerated Urgent Care (USA) - press conference, Bakersfield, CA, April 22, 2020, == Professor Detlef Krüger, the direct predecessor of the well-known German virologist Christian Drosten at the Charité Clinic in Berlin (Germany) - Drosten-Vorgänger Krüger: „Corona nicht gefährlicher als Grippe“ - Exklusiv, April 25, 2020, == Professor Johan Giesecke, the former Swedish and European chief epidemiologist (Sweden) - „Lockdown verschiebt Tote in die Zukunft“, April 25, 2020.

  • velovs@ukr.net | 25 травня 2020, 15:39
    Коментувати коментар

    За наведеним нижче посиланням опубліковані дуже цікаві та актуальні дані і слушні аргументи. Й, зокрема, щодо обговорюваної в цих коментарях (та деякої дотичної до неї) проблематики. А також і про ту роль, яку в усьому цьому грає ніхто інший, як саме Біл Гейтс. ----- https://crs-center.org/vsevidyache-oko-svitu-chi-tse-realno/

  • Fr. Valerii | 25 травня 2020, 15:06
    Коментувати коментар

    Розвіюємо неправдиві ісорії на тему "пандемії COVID-19". == Актуальна інформація на сайті ВООЗ: (1) https://www.who.int/ru/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/when-and-how-to-use-masks == В каких случаях следует носить маску - Здоровым людям носить маску следует, только если они оказывают помощь человеку с подозрением на инфекцию 2019-nCoV. - Если вы кашляете или чихаете, носите маску. (2) https://www.who.int/ru/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/myth-busters == 8 мая 2020 г. В настоящее время не имеется препаратов, разрешенных для лечения или профилактики COVID‑19. == Существуют ли лекарственные средства, предназначенные для профилактики или лечения новой коронавирусной инфекции? == На данный момент рекомендованных лекарственных средств, предназначенных для профилактики или лечения инфекции, вызванной новым коронавирусом (2019-nCoV) нет.

    • Halo | 25 травня 2020, 15:28
      Коментувати коментар

      Нейтральна інформація в цьому коментарі ажняік не спростовує наявності у Ваших попередніх коментарях манипулятивних тверджень

  • Fr. Valerii | 25 травня 2020, 14:28
    Коментувати коментар

    Аналізуючи драконівські «карантинні» заборони, викликані нібито турботою про людське здоров'я, мимоволі помічаєш явні протиріччя, і ось лише деякі з них: (1) Кожна людина без суду і слідства оголошена «потенційно інфікованою» і тому зобов'язана носити «маску» в громадських місцях, щоб «не заразити оточуючих його здорових людей». - Але якщо кожен вже «потенційно інфікований», то, який сенс носити «маску»? (2) В супермаркеті, куди десятки тисяч людей йдуть нескінченним потоком протягом цілого дня, при дотриманні ними «соціальної дистанції» і одягненою на обличчя «маски», «вірус» є безпечним. - Чому тоді в церкві, куди набагато менше людей приходять один раз на тиждень, навіть при дотриманні ними тих же умов, «вірус» стає «смертельно небезпечним», і навіть може викликати «сплеск епідемії»? (3) Більш того, виявляється, навіть перебування під відкритим небом, наприклад в парку, або на цвинтарі, може викликати «сплеск епідемії». І не важливо, вірите ви в Христа чи ні, але якщо в Великодні поминальні дні ви прийдете на могилку до ваших близьких, «вірус» обов'язково вас вразить. - Цікаво, чому? === Тому: (1) загальні політичні та економічні інтереси китайських комуністів і ВООЗ, (2) політика «подвійних стандартів» або вибіркова дія «вірусу»: в супермаркеті - безпечний, в церкві - небезпечний, (3) заява ВООЗ: «На даний момент рекомендованих лікарських засобів, призначених для профілактики або лікування інфекції, викликаної новим коронавірусом (2019-nCoV) немає», (4) примусове поміщення в «ізолятори» і примусове «лікування» при відсутності рекомендованих лікарських засобів, (5) всесвітній «карантин» на кшталт зони суворого режиму, пік якого збігся з Великим постом і Християнською Пасхою, наводить на думку про те, що ведеться боротьба не з «вірусом», а з віруючими в Воскреслого Христа людьми, а під гаслами турботи про здоров'я людей, їх змушують прийняти нову релігію «комуновірусу». === Люди, яким «діагностували» «вірус», тільки на Суді Божому дізнаються, чи була у них насправді яка-небудь вірусна інфекція чи ні. І тільки на Суді Божому ми всі почуємо відповідь комуністичних «докторів», на якій підставі вони, за допомогою репресивних органів, примушували мільярди людей «добровільно самоізолюватися» або примусово заключали їх під арешт в «громадських ізоляторах», в той час як «рекомендованих лікарських засобів немає».

    • Halo | 25 травня 2020, 14:38
      Коментувати коментар

      "«Неправдиві історії на тему пандемії COVID-19, які поширюються цілеспрямовано, розколюють країну, налаштовують людей одне проти одного, дуже багато невірних тверджень, фальшивих медичних порад, конспірологічних теорій, які циркулюють в інтернеті, в месенджерах, заклики до порушення громадського порядку - все це ставить життя людей під загрозу, і це неприпустимо»" https://www.ukrinform.ua/rubric-world/3027729-fejki-i-teorii-pro-pandemiu-zagrozuut-zittu-i-rozkoluut-suspilstvo-urad-nimeccini.html

  • Fr. Valerii | 25 травня 2020, 10:42
    Коментувати коментар

    Це черговий крок по знищенню Християнства. У т.зв. привитанні "з прийдешнім великоднєм" він у звичному для нього стилі блазня відверто глузував з Християнської Віри, зводячи її до "домашьої ковбаски з хроном і сальцем", кажучи що це "свого роду державний сімейний тімбілдінг", і "залишаймось вдома", і "не треба виставляти праведність на показ", і "найсильніша віра, це віра в серці". Християнське вітання "Христос Воскрес" з його вуст так і не вийшло - https://www.youtube.com/watch?v=YEmMGA3skTI === За допомогою поліції і нацгвардії він зробив безробітними мільйони українців (прикриваючись вигаданим китайською компартією "вірусом"), загнав Християн по домівках і прирівняв молитву у храмі до кримінального злочину. Якщо Християнам "не треба виставляти праведність на показ", і натомість молитись по хатах, маючи віру в серці, чому в такому разі Мусульмани потребують місця не для сімейного а для публічного поклоніння? Можливо тому що він є антихристиянином, головним завданням якого є остаточне знищення Християнства в Україні. І в цьому йому допомагають лідери майже усіх конфесій, в тому числі ПЦУ і УГКЦ.

    • velovs@ukr.net | 25 травня 2020, 11:21
      Коментувати коментар

      "За допомогою поліції і нацгвардії він зробив безробітними мільйони українців (прикриваючись вигаданим китайською компартією "вірусом"), загнав Християн по домівках і прирівняв молитву у храмі до кримінального злочину." ----------- До речі, ТЕЖ САМЕ - причому, не лише до християн, а й адептів і інших релігій та вірувань - вчинила тоді влада БІЛЬШОСТІ країн світу! ----- Так що всі подібні - категорично-негативні звинувачення (припущення) і, зокрема, стосовно чинного держкерівництва України звучать, щонайменше, як досить сильне й малоправдоподібне - емоційно-радикальне ПЕРЕБІЛЬШЕННЯ... :) ------- Хоча, з іншого боку, дійсно: "головним завданням знищення", а точніше - певне й суттєве ВІДСТУПЛЕННЯ, ПЕРЕРОДЖЕННЯ і СПОТВОРЕННЯ християнства (причому, саме по ВСЬОМУ світі!) є (вже) "мандруючих" у цей світ Антихриста та його лжепророка! І що (таке їх з'явлення й глобальне утвердження), дуже схоже, має статися вже досить скоро! ------- Разом з тим: слідом за цим, згідно багатьох біблійних пророцтв та обітниць, - неодмінно, неминуче і незабаром - повернеться Син Божий Ісус Христос! І тоді вже Його судний "настане день Господній, великий і страшний" (Іоїл 2:31). "Амінь. Так, гряди, Господи Ісусе!" (Одкр.22:20). :)

    • Halo | 25 травня 2020, 13:19
      Коментувати коментар

      "прирівняв молитву у храмі до кримінального злочину"? Манипулятивне твердження.

  • velovs@ukr.net | 24 травня 2020, 18:37
    Коментувати коментар

    "НОВА МЕЧЕТЬ ТА ДЕРЖАВНІ МУСУЛЬМАНСЬКІ СВЯТА: ПОПУЛІЗМ ЧИ НЕОБХІДНІСТЬ?" ----------- Звичайно, що тривіально-кон'юнктурний популізм! ----- Бо, як добре відомо, впродовж багатьох століть глибинні духовність, культура і традиції українського народу формувалися й розвивалися під потужним і благодатним впливом, головним чином, - якраз і саме - ХРИСТИЯНСТВА!!! І до чого - власне і зокрема - іслам, а особливо його досить специфічні свята, ніколи не мали і не мають ніякого суттєвого стосунку і значення! ----- Ну а щодо тої законодавчої новації, коли нині Різдво Христове в Україні святкується також і 25 грудня, то це та ж сама - суто ХРИСТИЯНСЬКА урочистість, яка - за Юліанським календарем - відзначається і 7 січня! ----- Ну а тим мусульманам, що наразі мешкають в Україні, НІХТО і НІЯК не забороняє і не перешкоджає вільно й повноцінно святкувати й справляти свої власні релігійні празники та обряди. І для цього надавати їм, цим празникам, ще додатковий - і саме ДЕРЖАВНИЙ статус, як виглядає, немає ЖОДНОЇ логічної необхідності і потреби! :)

Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти

Моніторинг ЗМІ

Останні коментарі

  • Halo | 2 червня 2020, 16:46

    Табачник відпочиває...

  • Halo | 2 червня 2020, 16:45

    Нема харізми, поганенько вкид вийшов.

  • Стефан | 2 червня 2020, 15:54

    Последние события показали глубокий кризис РПЦ МП, где только отдельные редкие священнослужители твёрдо исповедуют Православную Веру, как схиигумен отец Сергий Романов, которого сейчас травят

  • fedirtsiv | 2 червня 2020, 14:33

    Як би не старалися оцерковлені релігійні фанатики просувати культ сім*ї - вони забувають, а насправді ігнорують просту істину: саме в традиційних сім*ях народжуються геї, лесбійки, бісексуали,

  • enzian | 2 червня 2020, 13:24

    Краще б зелені каламойські слуги не чіпали ані мови, ані релігії, ані історії. Це тільки прискорить їхній кінець.

Популярні статті місяця