"Промульгація закону 10221 є відвертим ляпасом главам Церков", — думка експерта

"Промульгація закону 10221 є відвертим ляпасом главам Церков", — думка експерта - фото 1
Це дзвінок чи навіть дзвін, що і ВРЦіРО, і окремим релігійним лідерам слід згадати: "Богу — Богове, кесарю— кесареве".

Замість леґітимувати чинну владу своєю готовністю бігти в гості за першим викликом, церковним лідерам слід дистанціюватися від цієї влади, яка щодня порушує не тільки людський закон, а й Закон Божий.

Геннадій ДрузенкоПо-перше, я вважаю, що Закон 10221 суттєво не змінить "правила гри" на державно-церковному полі. Просто тому, що в цій державі закони загалом суттєво не змінюють "правил гри". А враховуючи "творчий" підхід судів до тлумачення законодавства (точно як у тому прислів’ї про закон та дишло) та державних органів — до їх виконання (той же Держкомрелігій десятиліттями реєстрував "статути про управління" Церков, не маючи на те жодних повноважень), я б загалом не надто переймався тим, що приймає парламент.

Але! Промульгація (оприлюднення - ред.) закону 10221 є відвертим ляпасом главам Церков, які у повному складі за першим викликом готові були поспішати на Банкову (навіть замість наперед узгодженого візиту до Брюсселю). Це дзвінок чи навіть дзвін, що і ВРЦіРО, і окремим релігійним лідерам слід згадати: "Богу — Богове, кесарю— кесареве". Замість леґітимувати чинну владу своєю готовністю бігти в гості за першим викликом, церковним лідерам слід дистанціюватися від цієї влади, яка щодня порушує не тільки людський закон, а й Закон Божий.

Це не означає, що цю владу слід ігнорувати — на жаль, іншого формально-леґітимного центру управління державою ми не маємо, — але слід відновити природну дистанцію між Церквами та владою. Церква (чи радше релігійна спільнота України в найширшому значенні цього слова) має згадати, що їй стабільно довіряє значна більшість резидентів України, у той час як рівень підтримки Президента наразі не сягає і 20%, і відновити партнерські засади діалогу з владою.

Символічно це означає зустрічі на нейтральній території, у заздалегідь узгоджений сторонами час і лише для обговорення — та розв’язання(!) — питань, які цікавлять обидві сторони. Якщо на рівні попередніх перемовин взаємоприйнятний компроміс не знайдено, немає ані потреби, ані сенсу зустрічатися.

Подолання внутрішнього сервілізму та вміння нав’язати президентській команді власний порядок денний (а Церква має на це моральне право, якщо вірити, що "єдиним джерелом влади в Україні є народ", який довіряє релігійним організаціям і не довіряє главі держави) — єдиний спосіб запобігти повторенню історії із законом 10221.