Колонка Михайла Черенкова

  • 13 вересня 2019, 11:33 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Після Томосу вчімося жити разом

    Після Томосу Україна вчиться жити в нових умовах — коли проблему канонічності начебто усунуто, але суспільство і церква не стали менш розділеними. І виникає питання: як жити в умовах непереборного поділу, в умовах складного різноманіття?

  • 30 травня 2018, 14:27 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Українські протестанти про Єдину Помісну: підтримуємо, але й застерігаємо

    Протестанти підтримують бажання своїх православних братів отримати Томос від Константинопольського Патріарха, але нагадують, що Томос — це далеко не все, що визнання нас з боку Константинополя має завершитися тим, що ми визнаємо одне одного; що Церква може бути «єдиною» лише тоді, коли в ній знайдеться місце і для різних православних, і для різних протестантів

  • 23 травня 2017, 10:06 | Колонка Михайла Черенкова | view video

    Християнська єдність як виклик

    Війна проти України ведеться відразу на декількох фронтах. Один із них ‑ релігійний. Розпочиналося все не з нього. Але якщо війна закінчиться, то саме на релігійному фронті. Саме християнські конфесії повинні відіграти ключову роль у примиренні регіонів, країн і народів.

  • 24 березня 2017, 12:46 | Колонка Михайла Черенкова

    Реформація в Україні: від “Мартіна Лютого” до Івана Рябошапки

    Відзначаючи цього року великий ювілей Реформацї, слід думати не тільки про їхню Реформацію, але й про Реформацію нашу, про нас самих, про відносини західної та східної християнських традицій, Європи й України.

  • 31 жовтня 2016, 12:49 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Реформація під питанням

    Ми стоїмо на порозі великого ювілею європейської Реформації. Але з наближенням до ювілею — до Реформації все далі. Все більше галасу та суєти, все менше ясності і сенсу.

  • 12 жовтня 2016, 14:51 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Євангельські протестанти Євразії: активна місія в умовах обмеженої свободи

    На тлі великих подій і процесів у релігійному житті Євразії видається показовою ситуація стосовно релігійних меншин, чи не найбільш вразливою з яких залишається протестантизм. Тому те, що відбувається з ними, може служити ілюстрацією масштабнішого тренду на звуження свободи, який загрожує цілому громадянському суспільству Росії і регіону в цілому.

  • 15 грудня 2015, 16:48 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Український протестантизм у системі суспільно-політичних координат

    Церкви відповідальні не лише за себе, за свій імідж у суспільстві і статус у відносинах з державою. Їхні внутрішні процеси і самовизначення стають критичним фактором для виживання держави і громадянського суспільства.

  • 12 березня 2015, 10:40 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Перед лицем Левіафана

    Події останніх років виявили новий образ постмодернізму. Не мозаїчний, до всіх і вся толерантний, грайливий, спокусливий. Але агресивний, жорстокий, абсолютистський, тоталітарний. Цей різновид був породжений пострадянським простором, а тому утворюється головним чином з місцевого матеріалу — з химерної і гримучої суміші ностальгійно-запеклого совєтизму і «політичного православ'я», рясно приправлених постмодерністським цинізмом.

  • 28 грудня 2014, 12:45 | Колонка Михайла Черенкова | 

    «Велике повернення»? Християнський фактор у подіях року, що минає

    Знаки повернення й зустрічі можна бачити всюди. У служінні священиків і мирян усіх конфесій на Майдані. У принциповій і послідовній позиції Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій. В «духовних сотнях» капеланів різних Церков. У благодійній та духовній допомозі захисникам, постраждалим та біженцям.

  • 20 серпня 2014, 13:30 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Негативна еклезіологія: церкви, яких бути не повинно

    Останнім часом багато хто з нас з подивом виявили, що Церква, яку звично іменували Христовою, оточена клонами на потребу політики. На те воно і «останній час», що розкривається обман зовнішньої подоби і відкривається жахлива правда внутрішньої порожнечі.

  • 23 вересня 2013, 09:54 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Ювілей Хрещення Русі в масовій свідомості: так, ну і що?

    Так, ну і що? — Ця стереотипна реакція на християнські свята повинна турбувати і будити — якщо не ціле «християнське» суспільство, то хоча б свідоме християнське співтовариство. Шкода і страшно, що, святкуючи «наше» християнство, ми забули про його суть — покаяння, Христа і Духа. Таке християнство стає не святковим, а буденним.

  • 16 серпня 2013, 15:06 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Христианство в Україні: коментар до статистики

    В українському християнстві зберігається динаміка і цвіте різноманіття, з боку ж суспільства до християнства зростає інтерес і з’вляються запити щодо оновлення Церкви і більш активної її ролі.

  • 12 листопада 2012, 13:22 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Як читають Біблію сьогодні?

    15 листопада в Українському католицькому університеті відбудеться конференція «Актуальні проблеми та виклики українського суспільства: біблійні відповіді». Як на мене, тема вдала і актуальна своєю синтетичністю – не можна обговорювати виклики постхристиянського суспільства, не розглядаючи їх через біблійні тексті. Скажемо і так: постхристиянське суспільство можна зрозуміти через його ставлення до біблійних текстів як своїх проблематизованих витоків.

  • 31 травня 2012, 00:08 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Україна християнська чи постхристиянська? Роздуми протестанта

    Українські християни змушені робити радикальний вибір — або бачити Україну християнською і робити все, щоб вона такою стала, або зняти з себе відповідальність і дозволити країні стати постхристиянською, змиритися з тим, що вже відбувається без нас і проти нас.

  • 10 травня 2012, 12:32 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Про право і Правду

    Правда зблизилася з неправдою, в єдності і боротьбі протилежностей втратила свій яскраво білий колір. Все стало сірим. На такому тлі болото не дуже й видно. У сіриз півтонах все взаємозамінне і схоже (рос.)

  • 18 лютого 2012, 14:32 | Колонка Михайла Черенкова | 

    "Відкрите християнство": до Бога, життя, людей

    Ідеї "відкритого християнства" давно обговорюють в християнському середовищі. розмови про "відкрите суспільство" спровокували і дискусію про роль релігії у ньому, ступінь її "відкритості". (рос.)

  • 2 лютого 2012, 17:46 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Чем виноваты «сектанты»?

    Очередная антисектантская истерия, нагнетаемая через заказные материалы СМИ, вынуждается задуматься не только о конкретных заказчиках (их нетрудно найти, интерес в деле понятен), но и о странностях постсоветского общества, при молчании или даже сочувствии которого подобные кампании можно провоцировать снова и снова.

  • 25 грудня 2011, 17:41 | Колонка Михайла Черенкова | 

    О Рождении Христа и гибели СССР

    Рождество – это также приговор современным книжникам и фарисеям, столпам официальной религиозности. Крещенная, но не просвещенная Русь, нуждается в свободной, неполитизированной Церкви. Пока Церковь и Кремль созидают «русский мир», Христос не вхож в их двери. Он вне роскошных палат, зато вместе с народом.

  • 7 жовтня 2011, 11:05 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Універсальні виміри людства: християнство, мораль, влада і суспільство

    На сьогодні у фрагментованому суспільстві християнство, мораль, влада та власне суспільство функціонують у паралельних вимірах. Трапляються такі феномени як асоціальне християнство, аморальна влада, неморальне суспільство, але номінально християнське.

  • 22 серпня 2011, 13:07 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Независимость - Божий дар

    Ценность свободы остается малораскрытой для постсоветских людей, даже для воцерковленных верующих. Идеи свободы принято даже ругать; поскольку они не соответствуют православию византийско-московского типа, тем хуже для них. Так, о правах и достоинстве человека судят не по «естественному закону», не по Конституции, не по Библии, а по документам РПЦ или особенностям русского характера.