Єдність Церкви: біблійна традиція чи політична мета?

8 вересня 2017, 13:10 | Репортажі | view photo | 1 |   | Код для блогу |  | 

Дмитро ГОРЄВОЙ

В київському відділенні УКУ 7 вересня відбулася публічна дискусія на тему: «Біблія про єдність Церкви». Організатори запросили священиків різних конфесій східного обряду для обговорення низки актуальних питань: чи існують у Святому Письмі тексти щодо єдності Церкви? Чи існує сьогодні реальна модель майбутньої єдності? На якому фундаменті має будуватись ідея Єдиної Помісної Церкви в Україні?

УКУ-семінар-1.jpg

Для обміну думками були запрошені біблеїсти о. Юрій Щурко з УГКЦ і о. Олег Скнарь з УПЦ (МП), а також викладач КПБА о. Сергій Колот. Останні два в силу різних обставин не змогли прибути, тому було запрошено ректора Відкритого Православного Університету о. Георгія Коваленко. Захід зібрав чимало відвідувачів, це й науковці, експерти-релігієзнавці, студенти та столична інтелігенція. Модератором виступив о. Ігор Шабан, який є головою комісії УГКЦ зі сприяння єдності християн.

УКУ-семінар-2.jpg

Основний задум заходу полягав в тому, щоби обговорити біблійні свідчення про єдність Церкви, свідомо опустивши певні історичні моменти. Організаторам також було цікаво почути голос мирян, адже вони бачать ситуацію під іншим кутом зору та є вірогідність, що вони можуть запропонувати церковній ієрархії якійсь цікаві рішення. Для цього планується повторити подібні дискусії, в інших містах України. Так, зокрема, була анонсована зустріч у Житомирі 6 жовтня та у Запоріжжі 11 жовтня.

Священик Юрій Щурко в своїй промові перш за все звернув увагу на саму етимологію слова «Церква». Воно походить від давньогрецької екклезія, що перекладається як спільнота покликаних, що вже вказує на певну єдність у вірі. Як зазначає священик, вся філософія біблійної історії рухається у напрямку утворення Церкви. Навіть Ісус говорить, що збудує Церкву і ворота пекла її не переможуть. Цікаво, що в Новому Завіті є чимало свідчень про єдність Христової спільноти. Це й пасаж в Євангелії від Івана «буде єдине стадо та єдиний Пастир». Цікаво, що тут використовується форма майбутнього часу, тобто не нині є, а лишень у майбутньому. Це може слугувати певним поясненням теперішнім церковним розділенням. Також Христос молив Отця, щоби «усі були одно».

УКУ-семінар-3.jpg

Однак приклади єдності характерні не тільки для «духовного» Євангелія від Івана, а й для «простих» Діянь апостолів. Так сучасні богослови, описуючи життя перших громад з їхнім продажем маєтків та пожертвами коштів апостолам, характеризують це як перший християнський «комуністичний експеримент». Ба більше, тези апостола Павла про поведінку з юдеєм як юдей, а з елліном як еллін, свідчать про те, що єдність у вірі та спільне причастя не означає відмову від ідентичності чи знецінення якихось місцевих або національних традицій.

УКУ-семінар-4.jpg

Цікаве порівняння різного роду єдності у своєму виступі зробив о. Георгій Коваленко. Він теж згадав про моління Ісуса до Отця з проханням, щоби «усі були одно», а також навів знайоме усім узагальнення «всі вони, попи, однакові, їм всім тільки потрібні гроші» в якості негативного прикладу. Священик вважає, що головне – це любов, бо в ній вже закладена єдність. Також о. Георгій підкреслив особливий акцент Христа на єдності. Коли учні Йому повідомили, що бачили чоловіка який виганяє демонів іменем Христа, однак не був з ними, то Ісус закликав їх не зупиняти його, бо «Хто не проти нас, той за нас».

Коли чуєш цю фразу відразу згадуються гасла різних релігійних фанатиків – «Хто не з нами, той проти нас». За формою вони дуже близькі один до одного, а от за змістом кардинально протилежні.

Цікаво, що сам Ісус говорив учням, що «мають бути між вами розділення, щоби відкрилися між вами мудріші». Як зазначає протоєрей Коваленко, в грецькій мові для «розділення» вжито слово єресі. Тобто Христос напряму говорить, що між вами мають бути єресі.

Підсумовуючи можна зазначити, що в Святому Письмі є чіткий заклик до єдності всіх християн, однак навіть на зорі існування Церкви, її Засновник попереджав своїх учнів, що вони матимуть певні розділення. Єдність це той ідеал, до якого потрібно прямувати, однак треба розуміти, що відразу й легко її не здобути.  

Система Orphus
Рейтинг
0
0
1коментарів

Коментарі

додати коментар 
  • bopa | 19 вересня 2017, 08:01
    Коментувати коментар

    Очевидно, що єдність досягається у ділах. Коли щось робиш спільно! А розуміння у кожного своє, бо ми всі різні. Тому такі "столи" обговорювали би спільні дії по виконанню певних завдань, а не розуміння кожного що треба робити! О. Георгій (К) наближався, але не дійшов до конкретних пропозицій "прояву" дії-любові.

Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти

Ексклюзив

  • 16 січня 2018, 12:36 | Репортажі | view photo | view video | 

    Фестиваль «Коляда на Майзлях» в Івано-Франківську духовно об’єднав парафії, міста та держави (ВІДЕО)

    Особливістю цьогорічного фестивалю стало те, що збільшилася кількість зарубіжних гостей та у ньому взяли участь зіркові гості – вокальна формація Піккардійська терція. Також до греко-католиків вперше завітали зі своїм виступом християни Церкви Віри Євангельської.

  • 3 січня 2018, 16:42 | Репортажі | view photo | 

    Різдво у вагоні, на вокзалі і в ескімосів

    У Чернівцях відкрилася виставка відомого у світі канадського художника з буковинським корінням Василя Курилика “Північне Різдво”.

  • 3 січня 2018, 09:34 | #НеФормат | view photo | 

    12 страв до Святвечора від знаної господині-блогерки

    Як завжди, починаємо Святвечір з того, що ділимося кутею. Я пам’яю, що дідусь підкидав ложку куті до стелі – якщо прилипне, то рік буде добрим. Але тепер ми так не робимо

  • 30 грудня 2017, 18:02 | Календарі різних релігій. Пасхалія.

    Церковний календар Римської Церкви

    Літургійний календар у більш-менш сучасному розумінні сформувався у Західній Церкві десь в період зрілого Середньовіччя. І подібно до Візантійського календаря, має рухомі та нерухомі свята. Літургійний рік починається з Адвенту, тобто з передріздвяного посту, і закінчується відповідно перед початком наступного Адвенту, тобто під кінець листопада або на початку грудня.

  • 26 грудня 2017, 15:36 | Калейдоскоп | view photo | 

    Різдво на закордонних листівках Калини Гузар

    Родичка Блаженнішого Любомира (Гузара) зібрала понад 500 різдвяних листівок. Вся її колекція передана Чернівцям – рідному місту її предків.

Останні коментарі

  • Marko | 16 січня 2018, 22:25

    На жаль, не дуже точно продумані висловлювання. Ось в чому: Я народився в Австралії і пам"ятаю слова сого діда - а він народився 1891 року - про те, як він святкував Різдво ще 6-го січня аж до

  • velovs@ukr.net | 16 січня 2018, 19:54

    Звичайно, що в цьому біблійному тексті йдеться не лише про адміністративно-територіальну єдність і цілісність Єрусалиму - і саме як столиці суверенної держави старозавітнього народу Божого. А головне

  • Петров Василий | 16 січня 2018, 19:21

    Итак, ХРИСТИАНИНОМ может называться ИСКЛЮЧИТЕЛЬНО только тот, кто будучи уже умершим, спустя три дня с момента смерти своей хотя бы ОДНАЖДЫ был уже воскрешён Христом!!!!!

  • Петров Василий | 16 січня 2018, 19:18

    Но как никто из т.н. христиан так и не смог поверить в то, что будет воскрешён Христом на третий день, как Христос был воскрешён Богом Отцом, и поэтому по этой же причине после смерти своей не был

  • Петров Василий | 16 січня 2018, 19:17

    Может ли называться христианином человек не верящий в то, что Христос силён воскресить всякого умершего таким же способом как Сам Христос был воскрешён Богом Отцом???? Итак, если Христос говорил

Популярні статті місяця