Християнство перед постмодернізмом, або що означає «бути християнином» в сучасному світі

26 січня 2017, 16:09 | Репортажі | view photo | 0 |   | Код для блогу |  | 

Дмитро ГОРЄВОЙ

Відкритий Православний Університет Святої Софії-Премудрості в середу ввечері зібрав чимало гостей, що незвично для вічно ділової столиці та й ще в будній день. Однак науковці, богослови, священики і просто християни прийшли послухати лекцію із цікавою назвою – «Християнство перед постмодернізмом», а також взяти участь у презентації книги з доволі дивною, на перший погляд, назвою – «Феномен виникаючої церкви». Рецензію на цю працю можна прочитати на сайті РІСУ.

Роман Соловій. Феномен Виникаючої Церкви

Автор книги – Роман Соловій, кандидат історичних наук, керівник дослідницького центру Євро-Азійської Акредитаційної Асоціації. Розповідаючи про власну книгу, він зазначив, що хотів показати місце християнства в сучасній філософській парадигмі – в парадигмі постмодерну. Щодо останнього існує багато стереотипів та міфів, як, наприклад, що він є аморальним. Однак, на думку автора, це не так. Він наголошує на плюралізмі, як на одній із найважливіших ознак постмодерну. Він кидає виклик ідеї абсолютистської істини з одного боку, а з іншого наша неможливість дійти до істини не означає, що її як такої не існує. Тому постмодернізм для християнства може бути корисним і тут ідеться не про змістовне запозичення, а скоріше про методологію.

Постмодернізм руйнує метанаративи і в цьому плані виклик церков полягає в тому, що вони мають адаптуватися, часто беручи до уваги регіональний, місцевий досвід, так би мовити «вписуватися у контекст». Автор наголошує, що дуже часто протестантські церкви глибоко застрягли у модерні, а отже і Істину бачать дещо простішою, ніж Вона є насправді.

книга «Феномен виникаючої церкви»

Власне про постмодерністські тенденції в євангельському християнстві і є його книга «Феномен виникаючої церкви». Це про міжконфесійний рух християн, які живуть живим духовним життям та не зважають на міжконфесійні кордони. Учасники цього руху є відкритими для спілкування з віруючими інших деномінацій. «Виникаюча церква надає перевагу мережі, а не інституціям» – так лаконічно охарактеризував цей рух сам автор на презентації.

Голова видавництва «Дух і літера», в якому була надрукована ця книга, Костянтин Сігов наголосив на актуальності цієї праці в контексті глобальних подій, як от дискусій щодо перспективності відкритих та закритих суспільств, очевидно натякаючи на відповідь Ангели Меркель Дональдові Трампу щодо політики ізоляціонізму.

Поділилася враженнями від знайомства з працею і рецензент Людмила Филипович. «Читання книги переносить тебе на арену філософського-богословського диспуту, і ти наче вживу спостерігаєш за цим дійством», – зазначила пані Людмила.

о. Олег Кіндій

«Якщо писати про сучасне богослов’я – то писати саме так!» – наголосив о. Олег Кіндій. Він наче й жартома зазначив, що хоча дискусії про постмодернізм у богослов’ї ще не дійшли до нашої країни, однак з іншого боку ситуація, коли в стінах православного університету презентує свою працю протестант, а рецензентом виступає греко-католицький священик – вже є постмодерністською.

В своєму вітальному слові Віктор Бондаренко зазначив, що відсутність у нас феномену виникаючої церкви пов’язана з відсутністю відчуття свободи, яке було на заході та чого бракувало нам.

Відповідаючи на запитання аудиторії, автор висловив дуже цікаву думку, що реакція на постмодернізм з боку релігійних груп може бути кардинально різною. Він протиставив два полярні шляхи: радикальний фундаменталізм з його прагненням замкнутися в собі та виникаючі церкви, які є відкритими світу.

Почувши такі думки,  відразу в пам’яті пригадується один з бестселерів 2016 року –  книга Д. Аджемоґлу та Д. Робінсона «Чому нації занепадають?». В книзі проводиться ідея про те, що відриті суспільства більш ефективні з економічної точки зору, а отже більш стабільні та заможні. Це наштовхує на сподівання, що радикальний фундаменталізм все ж не стане глобальним трендом, а релігійність відкритого типу з цінностями терпимості та взаємоповаги домінуватиме. 

Презентація

"Світлини Відкритого Православного Університету"

Система Orphus
Рейтинг
0
0
0коментарів

Коментарі

додати коментар 

    Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти

    Ексклюзив

    • 18 серпня 2017, 12:27 | Свята і звичаї | view photo | 

      Чому у серпні три свята Спаса

      Серед таких свят, історію та значення яких рідко хто знає, у серпні місяці маємо аж три "Спаси". Це три зовсім різні свята, але у назві кожного із них є слово "Спас".

    • 17 серпня 2017, 12:23 | Свята і звичаї | 

      Про Яблучний спас і про те, що обов’язково треба покласти у кошик

      Празник Преображення прославляє Творця, що по своїй милості дав нам щедрі плоди Землі. Свято припадає на час, коли вони якраз дозрівають.

    • 11 серпня 2017, 12:14 | #НеФормат | view photo | 

      Побожна ботаніка: для чого в церквах освячують зілля і фрукти

      Коли християнство прийшло до Київської Русі, воно зустріло тут чудових трударів-землеробів з чималим календарем свят. Усі ці свята були пов'язані з природою та мали хтозна-скільки обрядів, традицій і забобонів. Церква розуміла, що заборонити язичницькі свята можна, а от викорінити любов українця до матері-землі є неможливим.

    • 4 серпня 2017, 11:19 | Журналістські розслідування | view photo | 

      Хостел у в’язниці: приміщення колишнього католицького монастиря православні перетворюють на хостел

      Такий проект реалізує Волинська єпархія УПЦ КП у стінах пам’ятки архітектури національного значення, колишньому монастирі сестер св. Бригіди, а нині — Замковому Свято-Архангельському чоловічому монастирі у Луцьку.

    • 4 серпня 2017, 10:30 | Репортажі | view photo | 

      Ковчег міжнаціонального поєднання

      Уже вкотре в Унівській Лаврі організовано унікальний проект - XII Польсько-Кримськотатарсько-Єврейсько-Український Міжрелігійний молодіжний семінар "Ковчег". Сорок учасників, які представляють чотири нації і одну Україну, приїхали, щоб протягом тижня спілкуватися з громадськими діячами, митцями, політиками і науковцями.

    Останні коментарі

    • Оленка | 22 серпня 2017, 19:53

      Навряд чи Ватикан цікавить вартість годинника патріарха Кирила.

    • Оленка | 22 серпня 2017, 19:53

      УГКЦ вже давно не вписується у картину співпраці Ватикану-УПЦ. А у такій співпраці Ватикан зацікавлений. Власне, як і в існуванні УГКЦ. Як довго триватиме така ситуація, тим більше за умови

    • keleynik | 22 серпня 2017, 17:41

      Так такой собор уже был в ноябре 1991г. и решение собора об автокефалии было, а дальше был отказ в автокефалии от РПЦ, и сейчас будет тоже самое. Какой смысл?

    • Василий Петров | 22 серпня 2017, 17:23

      Как не разумеете, что не о хлебе сказал Я вам: берегитесь закваски фарисейской и саддукейской? Тогда они поняли, что Он говорил им беречься не закваски хлебной, но учения фарисейского и

    • анатолій дутчак | 22 серпня 2017, 16:40

      Пошукова система показала інформацію про неоплатоніків Порфірія і Ієрокла, які в кінці III віку доказували, що вчення апостолів засноване на брехні і помилках. Порфірій написав аж 15 томів. Може ще

    Популярні статті місяця