«Marketsquare Europe – 2011» відкрив Україну для Європейських християнських видавців

20.10.2011, 10:20
«Marketsquare Europe – 2011» відкрив Україну для Європейських християнських видавців - фото 1

Цього року Україна вперше приймала Європейський Форум християнських книговидавців і книгорозповсюджувачів «MarketsquareEurope – 2011». Такі професійні зустрічі щорічно відбуваються в одній із європейських країн в часі Міжнародного книжкового ярмарку у Франкфурті. Учасниками цьогорічного форуму, що відбувся в Ірпіні під Києвом, стали видавці та книготорговці із України, Росії, Білорусі, Молдови, Угорщини, Польщі, Франції, а також Великої Британії та США.

perehovory.jpgЦього року Україна вперше приймала Європейський Форум християнських книговидавців і книгорозповсюджувачів  «MarketsquareEurope – 2011». Такі професійні зустрічі щорічно відбуваються в одній із європейських країн в часі Міжнародного книжкового ярмарку у Франкфурті. Учасниками цьогорічного форуму, що відбувся в Ірпіні під Києвом, стали видавці та книготорговці із України, Росії, Білорусі, Молдови, Угорщини, Польщі, Франції,  а також Великої Британії та США.

Зустріч видавців: західна теорія і слов’янська практика

Jean-Luc.jpgПершою частиною «MarketsquareEurope – 2011» були семінари та тренінги для видавців і розповсюджувачів книг, які проводили світові лідери християнського книговидавництва – керівники видавництв, торгових будинків із США та європейських країн, таких як компанія «LINKS», видавництво «Tyndale», Міжнародна Християнська Торгова Асоціація (CTAI) та інші.

За два дні учасники семінарів змогли дізнатись про досвід західних колег і почути їхні відповіді стосовно маркетингових стратегій у видавництві, значення іміджу компанії, управління фінансами, пошуку авторів і побудови стосунків з ними, створення бізнес-плану, ведення переговорів щодо авторських прав тощо.

speakers.jpg

Видавці також розповіли європейським колегам про свої найцікавіші видання і бренди, які виявились комерційно успішними, про відсоток збиткових книг, що завжди є у видавництві, секрети маркетингу для окремих книжок, особливості підбору кадрів і співвідношення «професіоналізм та духовність» - та інші питання, які цікавили слухачів.

За словами Олени Цертій, виконавчого директора Асоціації християнських видавців України, можливість проведення такого форуму в Україні створила унікальну для багатьох східноєвропейських видавців можливість приїхати сюди, щоби із перших уст почути про особливості роботи найбільших у світі християнських книговидавництв. 

seminars.jpg«Організовуючи такий захід в Україні, ми спільно з «Міжнародною Християнською Торговою Асоціацією» хотіли дати можливість долучитись до професійних видавничих зустрічей колегам із країн СНД, які поки що не можуть відвідувати подібні заходи у Франкфурті або Денвері. Натомість, щоби розвивати видавничу справу у наших країнах, ми потребуємо не лише навчатись, але й обмінюватись власним досвідом із колегами з найближчих країн, з якими, нажаль, не так часто є нагода побачитись у такому колі. І це була прекрасна нагода нарешті запросити їх до України», – розповіла РІСУ Олена Цертій.

Jim Elwell Tyndale

І дійсно, як свідчать учасники семінарів, не завжди західний досвід легко застосувати в Україні чи Білорусі, проте нагода поспілкуватись і особисто поставити питання лідерам християнського книговидавництва була надзвичайно важливою для тих, хто робить перші кроки або тільки зважується на те, щоби видавати християнські книги у своїй країні.

Так, Діана Реуткі, представник організації «Нова Надія» з Молдови, розповідає, що в їхній країні немає жодного християнського видавництва. Всі книги, які потрапляють на ринок Молдови – це привезена з України, Росії або Румунії християнська література. В Україну Діана і її колега приїхали саме для того, щоби навчитись у досвідчених фахівців і спробувати використати отримані знання у своїй країні.

«Приємно бачити потужний досвід роботи у США – так, як все має виглядати в ідеалі. А також важливо, що одночасно з цим західним зразком ми бачимо й іншу модель – менш досконалу, але ближчу до наших можливостей і ментальності: результати роботи українських християнських книговидавців. І поєднуючи західну теорію і нашу слов'янську практику, ми сподіваємось, що зможемо побудувати це служіння у Молдові також», – розповідає пані Діана.

Для частини видавців, які багато років працюють у цій сфері, теми не нові, але разом з тим – не менш актуальні.

переговори видавців

«Ні для кого не секрет, що об'єми виробництва у пострадянських країнах у рази поступаються тому, що є в Америці. Та навіть сусідня Польща значно випереджає Україну, Росію, Білорусь і Молдову. І тому нам цікаво подивитись на той досвід, які мають наші колеги, поставити питання, звірити годинники і продовжувати працювати для того, щоби створювати якісну християнську книгу і донести її до читача», – діляться видавці.

переговори видавців

«Вже 17 років займаємось книговидавництвом у Білорусі, і не вперше відвідую подібні зустрічі. Але ми дуже задоволені, що змогли взяти участь в українському форумі. Це чудове спілкування, знайомства, обмін досвідом. Цікаві теми і особливо стосовно маркетингу і фінансах. Було дуже корисно для нас побачити досвід роботи Асоціації християнських видавців в Україні. На майбутнє були би раді бачити серед спікерів українців, які працюючи в наших умовах змогли досягнути чудових результатів», – поділилась Ліна Пінкевич, представник видавництва «Благовест» із Білорусі.

«Я вперше зміг взяти участь на такому форумі, і дуже тішусь, що ми в Україні у себе вдома змогли організувати такий захід, – зазначає член Правління АХВУ Дмитро Фімушкін. – Будь-яка інформація, яку ми чули від спікерів, є корисна і важлива, особливо коли вони говорили не загальну теорію видавництва, але конкретні речі і особливості своєї роботи. Бо я також багато років працюю на ринку християнського книговидавництва в Україні, знаю багато про цю сферу. Але навіть те, що мені було відомо, особливо у фінансових питаннях чи особливості співпраці з авторами – тепер прозвучало по-новому. Це було певне оновлення знань, що надзвичайно корисно для розвитку нашого служіння».

banket.jpg

Мирослава Кривдик та Мирослава Лемік, працівники найбільшого в Україні християнського видавництва «Свічадо», що працює у Львові, також залишились дуже задоволені зустріччю з європейськими та американськими колегами.

«Навіть сама атмосфера, можливість невимушено і вільно обмінятись досвідом, поділитись з колегами нашими напрацюваннями – дуже надихає. Надіємось, що такі заходи в Україні проводяться не в останнє»,  – зазначають львів’яни.

Європейська книга року 2011

book2011.jpgОстанні два дні форуму тривала безпосередньо ділова частина «MarketsquareEurope – 2011», яка включає виставку літератури, знайомства та переговори європейських видавців, продаж та купівлю авторських прав, а також конкурс «Європейська християнська книга – 2011».

За умовами конкурсу, участь у ньому могли брати тільки книги національних авторів, видані протягом останнього року. Цього разу свої новинки на конкурсі представили 2 українських видавництва: «Ключі» Луцької єпархії УПЦ КП, та «Християнська просвіта», м. Одеса. На конкурсі також була представлена трилогія «Перла» польського автора Рафаля Косовського, видавництво «Vocatio».

Дмитро Фімушкін, Одеса

Саме ця книга, за результатами голосування учасників форуму, посіла перше місце і отримала першу премію конкурсу.

Почесне друге місце посіла збірка оповідань для дітей «Нове серце» видавництва «Християнська просвіта», яку презентував видавець Дмитро Фімушкін.

АХВУ приймає гостей

Організаційну місію «MarketsquareEurope – 2011» на себе взяла Асоціація християнських видавців України. Багатьох учасників форуму, особливо іноземців, зацікавив і навіть вразив досвід українських колег, які вже не вперше через Асоціацію заявляють про свою діяльність на міжнародному рівні.

vydavci_Ukraina.jpg

Представляючи напрацювання українців, Дмитро Фімушкін, член правління АХВУ, розказав про те, з чого починалась робота Асоціації. За його словами, з 2007 року християнські видавці України почали ближче спілкуватись між собою і обговорювати спільні для видавничої справи питання.

«Ми не хотіли повторити традицію російських колег, які часом воюють між собою. І коли ми побачили, що спілкування приносить добрі плоди, ми визначили, що не конкуренти, але люди, які роблять одну справу, ми вирішили об'єднатись інституційно. На початку 2008 року 7 видавців зустрілись і вирішили створити Асоціацію».

Головенко Дмитро, ЛуцькЯк наголошують члени АХВУ, її метою є спільні зусилля для розвитку християнського книговидавництва, популяризація християнської книги. Це завдання нагальне, адже, за їхніми словами, «в  Україні і далі панує думка в певних християнських колах, що читати книжки, окрім Біблії, небезпечно. Особливо, якщо книгу написав хтось інший, окрім як пастор чи його дружина», – напівжартома зазначають видавці. І з цією тенденцією намагаються боротись, ставлячи собі за мету повернути людям любов до книги.

В подальших планах Асоціації – вихід християнської книжки на світський ринок.  Але перед тим ще є шлях формування цивілізованого ринку християнської літератури.

«Від початку ми розуміємо, що це альтруїзм, і комерційної мети досягти через видання християнської книги дуже складно. Заробляти на цьому неможливо. Нами рухає Ідея», –  наголошує Фімушкін.

Олена КУЛИГІНА, РІСУ