Блоги

  • Блог о. Петра Балога

    ТОМА АКВІНСЬКИЙ ПРО ВТІЛЕННЯ ХРИСТА

    Розглядаючи спосіб Втілення, Тома тримається традиції у цьому питанні і стоїть по стороні рішень Вселенських Соборів, відкидаючи погляди єретиків, тобто йде за думкою і вченням Церкви. Додає при цьому аристотелівську метафізичну інтерпретацію поняття «особа», згідно з якою suppositum, тобто «під-става», є синонімом hypostasis, і краще підходить для визначення особи, ніж substantia. Suppositum – це акт існування, який в особі Христа є основою єдності, і є нею відвічне Слово.

    26 грудня 2018, 23:49 | 

  • Блог о. Петра Балога

    БОГОСЛОВСЬКА ПРОБЛЕМАТИКА ВТІЛЕННЯ

    Втілення є таємницею, причому не лише з точки зору теології (поєднання в одній Особі двох природ), але й з точки зору психології людей: як Бог може стати одним з персонажів людської історії? Труднощі зі сприйняттям факту, що Бог справді став людиною, призводили (і призводять) до різних спроб пояснень Втілення, а деколи – до фактичного заперечення Боговтілення.

    25 грудня 2018, 12:48 | 

  • Блог о. Петра Балога

    ОСОБА ХРИСТА В НОВОМУ ЗАВІТІ: ХРИСТОС ІСТОРІЇ І ВІРИ

    Читаючи Євангелія, немає сумніву щодо людської природи Особи Христа. Його життя, дії, слова говорять про це. Нарешті, Його смерть – найбільший доказ людської природи Спасителя. Одночасно, вже учні помітили та й сам Христос про це говорив, що Він Хтось більший, аніж Йона чи Соломон (пор. Лк 11, 29-32). Його промови мають якийсь незбагненний авторитет, притягують натовп, побуджують кидати все і слідувати за Ним. Його чудеса, а особливо – відпущення гріхів, роблять Його неординарною Особою.

    24 грудня 2018, 09:55 | 

  • Блог о. Петра Балога

    ВЧЕННЯ КАТОЛИЦЬКОЇ ЦЕРКВИ ПРО ПЛІДНІСТЬ І МОРАЛЬНІСТЬ ЛЮДСЬКИХ ВЧИНКІВ У КОНТЕКСТІ ПОДРУЖНЬОГО СПІВЖИТТЯ або ЛІКНЕП ПО ТЕМІ «ЧИ ПРЕЗЕРВАТИВИ – ЦЕ ГРІХ?»

    Довелось недавно провести невелику розмову на цю тему з однією пані, у якої дійсно є важкі обставини у родині і питання контрацепції, з її точки зору, не таке однозначне. Тому на початку була коротка розмова, потім, як базу, я навів усі номери з Катехизму, які стосуються цієї теми (це, свого роду, як лікнеп у питання, щоб довго не шукати), і врешті, під кінець, висловив свою думку з приводу ситуацій, таких у цієї пані чи подібних.

    23 грудня 2018, 11:13 | 

  • Блог Дмитра Горєвого

    Про що йдеться в законопроекті про перейменування церкви?

    Розбираємо деталі та перспективи застосування ухваленого законопроекту 5309.

    22 грудня 2018, 14:34 | 

  • Блог Володимира Мельника

    РПЦ і Орвел: Назва спотикання

    Ви вже визначіться: РПЦ - це щось святе, за що потрібно стояти і привид для гордощів, або ж це - навпаки - щось ганебне і негідне, згадка чого сама по собі незручна і дискредитує.

    21 грудня 2018, 21:10 | 

  • "Галицькі літургійності" (Блог Василя Рудейка)

    Календарне питання: Віддайте кесарю — кесареве, а Богові — Боже

    Вкотре розгортається дискусія про синхронізацію церковних свят із астрономічним календарем. Поволі починаю розуміти те, що існує якась загальна неосвіченість, і то передусім у клерикальних колах, щодо християнського розуміння часу і святкування.

    21 грудня 2018, 10:24 | 

  • Блог о. Петра Балога

    БОЖИЙ ГНІВ ЧИ БОЖА ЛЮБОВ?

    Поняття «гнів Божий» є поняттям біблійним, а отже міститься в Божому Об’явленні. Викреслити його зі сторінок Писання не можна, бо це було б повторенням єресі Маркіона, який власне відкинув Старий Завіт, бо там була мова, на його думку, про «злого Бога», який, між іншим, «гнівається». Належить однак дивитися на «гнів Божий» у світлі Євангелія, у світлі Благої Вістки, яку приніс Христос, Той, який сповнив Писання. Той Христос, який показав справжній образ Отця, бо є видимою іконою невидимого Бога (див. Кол 1, 15), а це образ Бога милосердного, який, як добрий батько, терпеливо і до кінця чекає кожного з розпростертими руками, хто лише навертається до нього і прагне бути з Ним, з Богом-Любов’ю.

    19 грудня 2018, 18:55 | 

  • Блог о. Петра Балога

    СОБОР У СОФІЇ КИЇВСЬКІЙ І МАЙБУТНЄ

    Праці після Собору буде немало. Це і розбудова визнаної Церкви, в тому теж її пастирського служіння, освіти, підведення життя Церкви до того ідеалу, який проголошував засновник Церкви, Христос. А також рух в напрямку до міжхристиянського діалогу. Не можна буде замкнутися на собі. Україна – це не цілий світ, а Українська Церква – це не повнота Церкви Христової. Тому Собор належить розглядати як правильний крок у правильному напрямку. Щоб лише у тому правильному напрямку піти і не зупинитися на собі, чи не подумати, що головне вже зроблене. Головне ще попереду – а це єдність усіх християн, бо цього прагнув Христос, «щоб усі були одно».

    15 грудня 2018, 18:35 | 

  • Блог Олега Гірника

    ПРО ДУХОВНИЙ КЛІМАТ 90-Х МИНУЛОГО СТОЛІТТЯ

    На початку 90-х минулого століття ми всі вважали, що маємо якесь покликання, ба більше – весь український народ вважав, що його покликання – розпрощатися з комуністичним минулим та розпочати нову сторінку в історії. Тож і я вважав, що маю покликання – спочатку до науки, зокрема історичної. Це було дуже природним для 90-х, адже нас усіх, в тому числі і тих, хто не планував своє життя пов’язати з історичною наукою, цікавили історичні питання, ревізія історії радянської доби, відкриття невідомих сторінок забороненої тоталітарним режимом альтернативної історії.

    12 грудня 2018, 14:21 |