Блоги

Блог Оксани Горкуші

к.філос.н., наук. співр. Відділення релігієзнавства ІФ НАНУ
  • Реформація по-українськи. Частина 5

    Спілкувались із Пастором Калюжним Анатолієм Івановичем (Голова ради Собору незалежних Євангельських церков України, головний Пастор Незалежної Церкви Євангельських Християн "Нове життя", керівник культурно-просвітницького центру).

    19 березня 2018, 12:59 | 

  • Реформація по-українськи. Частина 7

    Поспілкувались із отцем Георгієм Коваленко (протоієрей, ректор Відкритого Православного Університету Софії–Премудрості) щодо нагальності і можливості духовної реформації в сучасних умовах (поліконфесійність України). Говорили про єдність не за буквою чи буквальним тлумаченням фрази, а за сенсом висловленого Слова Божого у конкретному культурно-історичному і мовно-національному контексті. Значення має бути адекватне сенсу, а не формі. Духовний зміст християн виражається їхнім сумлінням та життєдіяльністю, що спираються на Божі Заповіді, випливають зі слідування за Христом, а не належністю до певної інституції.

    2 лютого 2018, 18:42 | 

  • Реформація по-українськи. Частина 4

    про духовно-світоглядну реформацію засобами освіти. Альбіна Паренюк - президент БФ "Дари навчання", співзасновник Міжнародного альянсу для розвитку християнської освіти та громадський експерт з питань реформи освіти. Оксана Горкуша - к.філос.н. Розмовляли 22 серпня 2017

    9 грудня 2017, 13:42 | 

  • Реформація по-українськи. Частина 3

    Поспілкувались з капеланом і священиком УПЦ КП з м.Дніпро Дмитром Поворотним. Дійшли висновку про нагальну необхідність власне української духовно-світоглядної Реформації, започаткованої ще Рівноапостольним князем Володимиром. Торкнулись теми особистісного самовизначення відповідальної перед Богом Персони - гідного господаря власного життя і своєї держави. Заглибились у сутність таких сучасних українських феноменів, як волонтерство, духовне покликання до капеланського служіння.

    23 листопада 2017, 00:28 | 

  • Реформація по-українськи. Частина 2

    Косяк Сергій, пастор з Донецька, координатор міжконфесійного Молитовного Марафону "За Любов, Мир та Цілісність України" (2014 року) у Донецьку (в період захоплення міста бойовиками). Про досвід громадянського служіння на передовій дійсності спілкувались 1 липня 2017р.

    7 листопада 2017, 17:48 | 

  • Реформація по-українськи. Частина 1

    Черенков Михайло, д.філос.н., сучасний український протестантських теолог, професор УКУ. Спілкувались 23 червня 2017 року в рамках авторської програми Горкуші Оксани філософсько-релігієзнавчих діалогів "Самовизначення" (Харченко, продакшн ТБ-7). У першій передачі циклу «Реформація по-українськи» («Реформація - 500 років для розвитку глобального людства - актуальність для сучасної України») поспілкувались із д.філос.н., проф. УКУ, протестантським теологом Черенковим Михайлом з приводу можливості застосування досвіду реформації для реформування українського суспільства в сучасних обставинах.

    30 жовтня 2017, 17:10 | 

  • Приватний випадок однокрилості людського духу в контексті сучасної української дійсності

    Деякі запитання щодо інтерв’ю, що давав Радіо «Марія» владика Ян Собіло 2 лютого 2017 року

    8 лютого 2017, 13:47 | 

  • Б) Сприйняття української дійсності крізь призму “глобального” виміру

    Релігія та церкви в самостійній Україні: від можливостей до здобутків у напрямку світоглядного формування й духовного зростання громадян України (частина 5)

    11 січня 2017, 23:32 | 

  • Релігія та церкви в самостійній Україні: від можливостей до здобутків у напрямку світоглядного формування й духовного зростання громадян України.

    Частина 1: шанс на духовність

    1 грудня 2016, 17:49 | 

  • Рецензія на книгу Дорогой М.А. “Библейская философия. Краткий очерк по основным проблемам философии о происхождении природы, жизни, человека (Философия. Библия. Наука). Сравнительный обзор”

    Після прочитання книги Дорогого М.А. у нас не залишилось сумніву, що така книга як авторське бачення біблійного тлумачення світу має право на існування. Варто було б коректніше поставитись до назви. І тоді стало б очевидним, що оцінити актуальність та адекватність такої праці мали б сучасні протестантські теологи. Бо розум філософський задаватиме щомиті все більше і більше запитань, адже дуже ревно ставиться до тих варіантів “абсолютної істини”, які впродовж людської історії пропонуються різними авторами.

    1 листопада 2016, 23:46 |