Міст взаєморозуміння культур будували молоді дослідники на літній школі «Іслам і мусульмани в Україні»

23 липня 2012, 11:36 | Блоги | Блог Ольги Рибачук | 6 |   | Код для блогу |  | 

10–15 липня 2012 року в Сімферополі відбулась І Міжнародна молодіжна ісламознавча літня школа «Іслам і мусульмани в Україні». Протягом п’яти днів молоді дослідники з різних міст України слухали лекції, читати свої доповіді та активно обговорювали їх, а також глибше познайомились з культурою регіону завдяки екскурсіям.

Організаторами були Всекримська молодіжна організація «Емель», Всеукраїнська громадська організація «Український центр ісламознавства», Всеукраїнська Асоціація громадських організацій «Альраід». Учасниками стали студенти та аспіранти з різних міст: Дніпропетровськ, Донецьк, Київ, Львів, Одеса, Сімферополь, Вінниця та інші.

За мету школи організатори поставили собі представити українському суспільству іслам таким, який він є насправді. Основою мирного співіснування будь-якого суспільства є знання культури одне одного, тож ця літня школа – пошук взаєморозуміння, міст дружби різних конфесій в Україні (тому обраний для проведення школи Крим є унікальним місцем, де всі конфесії жили в мирі), а її учасники мають важливу місію – знайомити інших з цими різними культурами.

Щоденно дослідники мали нагоду краще зрозуміти певні аспекти ісламу завдяки лекціям („Поняття джихада” – Аріфов С., „Джерела шаріату” та „Васатийя” – Дервішев Р., „Арабська весна” – Швед В., „Ставлення до християн в Ісламі” – Сархан Т., „Історія мусульман в Україні” – Ісмагілов С. та інші), після чого у чотирьох різних сесіях (міжрелігійні стосунки в Україні, релігійна філософія, сім’я в ісламі, мусульмани у медіапросторі) представлялись доповіді учасників з подальшим обговоренням.

Окремої згадки потребує культурно-розважальна складова школи, адже учасники мали можливість відвідали багато цікавих екскурсій: найстарішу в Сімферополі Ак-мечеть, Бахчисарайський палац, Свято-Успенський монастир (Кримська Лавра), Зінджирлі-медресе („медресе з ланцюгом”), Меморіал Ісмаїла Гаспринського, Неаполь Скіфський. Крім того, всі бажаючі могли відвідати мечеть під час молитви і ознайомитись з середини з релігіним життям українських мусульман.

На закритті школи організатори відмітили її більшу ефективність в порівнянні з круглими столами чи колоквіумами. ВАГО „Альраїд”, на відміну від багатьох, вже традиційно проводить дні науки, але саме на школі учасники мали можливість активно спілкуватись протягом тижня, обговорювати досліджувані аспекти ісламознавства і глибше познайомитись з життям мусульманської умми.

Організатори подякували всім учасникам за те, що вони обрали тему Сходу. Адже саме на плечах Сходу піднялась західна культура. Тож Схід – це не тільки географічне поняття, але й культурне. Тут, в ісламознавчій школі, відбувся діалог культур і, оминаючи стереотипи, було представлено толерантний іслам, який відстоює справедливість, поважає права кожної людини, пропонує конструктивну модель соціального життя.

Останнього дня школи учасників було нагороджено сертифікатами і цінними подарунки: літературою, відео- та аудіоматеріалами, які допоможуть в подальшому дослідженні ісламу. Слідкуйте за оновленнями на сайті "Іслам в Україні" і не пропустіть можливість взяти участь у ІІ Міжнародній молодіжній ісламознавчій літній школі наступного року!

Також всі бажаючі можуть взяти участь у VI Всеукраїнському конкурсі ісламознавчих досліджень молодих учених „Трансформаційні процеси в сучасному ісламському світі” (дедлайн 15 грудня 2012 року). 

Нагадуємо, що 27 вересня 2012 року в Донецьку відбудеться ІІ Міжнародно-практична конференція „Іслам та ісламознавство в Україні”, тож до 7 вересня можна надіслати заявку на участь у роботі конференції.  

 

 Читайте також про цю І Міжнародну ісламознавчу школу в Сімферополі:

Первая международная летняя школа исламоведения: итоги и перспективы

 

Система Orphus
Рейтинг
0
1
6коментарів

Коментарі

додати коментар 
  • vasyltk | 23 липня 2012, 13:59
    Коментувати коментар

    дуже воно гарно звучить, але на превеликий жаль іслам і християнство (юдаїзм, буддизм і т. д...) в принципі не може співіснувати у демократичній державі. Раніше чи пізніше із середовища ісламу навіть дуже толерантного і сповідуючого людські нормальні цінності, вийдуть ті хто захоче без викрутасів виконувати приписи Магомета, а там все просто: зустрів іновірця - мечем по шиї. І свідчення цього прекрасно бачимо по Росії, не сподобалася політика взаєморозуміння муфтія чи кого-там - зірвати машину, розстріляти і без питань. Можливо для когось мої слова не надто приємні, але на жаль така ситуація і у нас тільки питання часу. Просто мусульмани на Україні ще не набралися в силі, пройде якесь десятиліття і вони будуть зривати в Криму всіх підряд і своїх і чужих

    • Sertap | 23 липня 2012, 21:59
      Коментувати коментар

      Шановний Василю, Вас дезінформовано, Пророк ніколи не вчив "зустрів невірного - мечем по шиї" - інакше як, на Вашу думку, стільки народів би прийняло Іслам? Цей аят дійсно є в Корані, але його люблять виривати з контексту. Це аяти сури 9, в якій йдеться про язичників, що заключили договір з мусульманами про ненапад, але багаторазово його порушували й нападали на мусульман. Мусульмани якийсь час це терпіли - доки їм не був зісланий наказ відстоювати себе зі зброєю в руках. Там же йдеться про те, що язичників, які не порушували свій договір і не йшли війною на мусульман лише за те, що вони мусульманської віри, чіпати не можна. А якщо хтось з тих, хто нападав, потім попросить притулку - то треба його надати й провести з миром в безпечне для нього місце, надавши йому охорону. Ось ці аяти, можете подивитися самі: 1. Аллах и Его посланник отреклись от многобожников, с которыми вы заключили договор, а они нарушили его. 2. И ходите, о многобожники, спокойно по земле, куда хотите четыре месяца, и знайте, что где бы вы ни были, вы находитесь под властью Аллаха, и вы не избежите Его наказания, и Он покроет нечестивых позором! 3. В день Великого хаджжа Аллах и Его посланник возглашают людям о том, что Аллах и Его посланник отрекаются от лживых многобожников, нарушающих договоры. А если же вы, неверные, раскаетесь, отклонитесь от многобожия и неверия в Аллаха и обратитесь к Нему, тогда для вас это будет лучше в ближней и последующей жизни. А если же вы отвратитесь от Аллаха и останетесь в своём заблуждении, тогда знайте, что вы находитесь во власти Аллаха. О ты, пророк! Предупреждай всех неверных о тяжёлой, мучительной каре! 4. А с теми неверующими, с которыми вы заключили договор, и они не нарушали его и никому не помогали против вас, надо завершить договор до конца и соблюдать его. Поистине, Аллах любит богобоязненных, которые не нарушают свои договоры! 5. А когда срок безопасности - запретные четыре месяца - пройдёт, тогда везде убивайте неверных многобожников, нарушающих договор, захватывайте их в плен, окружайте их, преграждайте им путь и ставьте им везде засады. Если же они раскаются, отвратятся от многобожия и неверия и последуют за назиданиями и законами ислама, будут соблюдать молитву (салат) и давать очистительную милостыню (закят), тогда не трогайте их, ибо они уверовали в религию Аллаха. Аллах прощает грехи раскаявшимся, и Он милосерден к Своим рабам! 6. Если же (о Мухаммад!) кто-нибудь из многобожников, против которых верующим приказано сражаться, попросит у тебя надёжного убежища, чтобы услышать твой призыв, то огради его от опасности и дай ему приют и возможность услышать Слово Аллаха. Если он уверует в ислам, то станет одним из вас - верующих, - а если он не уверует, то доведи его до безопасного места. Этот наказ о предоставлении безопасности просящему приют дан для того, чтобы тот, который ничего не знал об исламе и, желая узнать, услышал Слово Божье.

  • sheliazhenko | 23 липня 2012, 13:08
    Коментувати коментар

    Ми живемо у багатоконфесійній країні, і це прекрасно - наче стоїш на роздоріжжі та знаєш точно, який зі шляхів правильний, твій.

Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти