Пам'ять новомучеників як імпульс для зміни нашої церковної і суспільної свідомости.

15 лютого 2019, 00:20 | Блоги | Блог о. Богдана Огульчанського | 1 |   | Код для блогу |  | 

Цей матеріял підготовлений з уваги на те, що напередодні Великого Посту значна частина християн України шанує новомучеників і сповідників ХХ ст., які постраждали за свідчення віри. Згадані також інші дати, коли в українських церквах шанують сповідників останніх часів: 27 червня, 2-а неділя після П’ятидесятниці, 27 листопада.

Як основу змісту статті автор пропонує погляд Відкритого Православ'я на новомучеників з різних християнських спільнот України як єдину спільноту для пошанування. Також подаю конкретні пропозиції, які допоможуть спільно прилучити наших подвижників віри до сучасного життя:

 ❖ Організація у належний час Всеукраїнської конференції з участю представників різних християнських конфесій, які забажають взяти участь. Метою конференції має бути фіксація, систематизація наявного у церквах і суспільстві передання про мучеників та сповідників. Результатом може стати створення українського загальнохристиянського альманаха-календаря, який вміщує свідчення про сповідництво цих людей в різні роки і десятиліття. Звичайно, така праця має проводитися разом з Інститутом національної пам'яті, Українським «Меморіалом» ім. Василя Стуса та іншими близькими за змістом діяльности структурами.

 ❖ Створення, оновлення у Православній Церкві України (ПЦУ) Відділу (комісії) щодо вшанування подвигу новомучеників і сповідників з постійною працею над відповідними матеріялами для дослідження, публікації і підготовки до канонізації.

 ❖ Праця відповідної Літургійної комісії над внесенням пам’яті про сповідників та мучеників до скарбниці богослужбових та молитовних текстів православного богослужіння ПЦУ. Це питання можна вирішувати без попереднього рішення достатньо делікатної проблеми складання вичерпного диптиху українських сповідників ХХ ст., прославлених як святих. При цьому чини молитов як ті, що вносяться в богослужбове коло (з визначенням дати звершення відповідного богослужіння), так і ті, які можна звершувати окремо, мають враховувати різні сторони, аспекти життя і поведінки тих чи інших осіб. Частина з молитов при цьому звершуватимуться як звернення до святих сповідників, частина – як прохання про упокоєння та відпущення прогріхів страждальців, частина – як подяка за можливість долучитися до досвіду християнської мужности і любови.

 ❖ Спільна праця Церкви з представниками системи української освіти над тим, щоб матеріяли про новомучеників і сповідників стали надбанням українських учнів та студентів, особливо гуманітарних напрямків.

Основний текст статті розміщений на сайті "Православіє в Україні", який представляє діяльність Відкритого Православного університету Софії-Премудрості.

Система Orphus
Рейтинг
0
0
1коментарів

Коментарі

додати коментар 
  • ВіТал | 20 лютого 2019, 10:39
    Коментувати коментар

    Вельмишановний Отче, яка Ваша думка, коли буде розпочата робота з перегляду діянь святих, адже багато святих, що були приєднані до сомну святих російською церквою в українському суспільстві викликають неоднозначні думки. Цікавить Ваш коментар до цього блогу: https://site.ua/viktor.talniy/17930-pro-ukrayinskogo-svyatogo-petra/

Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти