Блоги

  • СВЯТИЙ ПАТРИК – ПОКРОВИТЕЛЬ ІРЛАНДІЇ

    Символом Дня св. Патрика є трилисник конюшини. Ірландці цього дня причіплювали конюшину до одягу, а після того, як все віскі було випите, викидали трилисник через ліве плече. Цей звичай називався «втопити трилисник». А взявся трилисник з історії євангелізації, яку проводив Патрик серед місцевого язичницького населення тодішньої Ірландії. Щоб якось пояснити їм християнську істину про Святу Трійцю, він зривав конюшину з трьома листками, і показуючи, говорив, що «це одна трава, хоча і має три листочки».

    17 березня 2017, 15:33 | 

  • ЯКІ ПРОРОЦТВА ПРАВДИВІ, А ЯКІ – ФАЛЬШИВІ?

    Новий Завіт з перших сторінок вже говорить про пророків: це і старець Симеон у храмі, що пророкує Марії, і пророчиця Анна при тому ж храмі, і потім Йоан Хреститель (хоча останній волів себе пророком не називати). І врешті, Ісус Христос – найбільший з пророків. Його мова справді пророцька: «Істинно, істинно кажу вам», «Ви чули що було сказано, а Я вам говорю…» і т. п.

    13 березня 2017, 10:39 | 

  • НЕДІЛЯ ПРАВОСЛАВ’Я – ПЕРША НЕДІЛЯ ВЕЛИКОГО ПОСТУ

    Після чергового переслідування прихильників вшанування ікон, на Синоді у Константинополі 842 року, було встановлене свято Перемоги Православ’я, яке відтоді мало згадуватись у Першу Неділю Великого Посту, тобто перемоги правильної побожності християн в стосунку до Христа і святих, яка виражається, між іншим, у вшануванні їх святих образів, тому що сам Христос «є образом (досл. іконою) невидимого Бога» (Кол 1, 15).

    5 березня 2017, 17:05 | 

  • ПІСТ І ТРАДИЦІЯ ВІДМОВИ ВІД М’ЯСНИХ СТРАВ У ХРИСТИЯНСТВІ

    Ранні християни відмовлялися від дорогих страв між іншим для того, щоб заощаджені кошти передати бідним у формі милостині. Не купуючи м'яса, можна було заощадити значну суму, таким чином піст мав теж практичний вимір любові ближнього, особливо того, який в потребі. Здається такий практичний вимір посту є найкращою формою солідарності зі страждаючим і потребуючим Христом, згідно з Його словами: «Бо я голодував, і ви дали мені їсти; мав спрагу, і ви мене напоїли; чужинцем був, і ви мене прийняли; нагий, і ви мене одягли» (Мт 25, 35-36).

    1 березня 2017, 12:09 | 

  • ЦЕЛЕСТИН, СВОБОДА І «ТРЕТЯ ЕРА»

    Були в історії випадки, і то не раз, коли папами переставали бути перед своєю смертю. Але цілком добровільно, без примусу і без огляду на зовнішні обставини, перед Бенедиктом XVI це зробив лише Целестин V. Було це в кінці далекого XIII-го століття, 1294 року. Петра з Морроне, бенедиктинця, конклав кардиналів вибрав папою в липні 1294 року, той взяв собі ім'я Целестин, а вже в грудні того ж року повідомив, що полишає своє місце Єпископа Риму.

    24 лютого 2017, 17:42 | 

  • ВІЧНІ ІСТИНИ І СУЧАСНІ ЛЮДИ

    Кожне покоління богословів повинно наново опрацювати теологію, подивитися на незмінні істини Божі у новому ракурсі, через призму сучасного світу, і не змінюючи їх, подати сучасним людям не щось архаїчне, смішне для них, застаріле, чи «мракобісне», але як нове, свіже, надихаюче і дійсно альтернативне серед усіх сьогоднішніх пропозицій, які подає світ.

    19 лютого 2017, 10:25 | 

  • ЯКОЮ МОВОЮ МОЛИТИСЯ?

    В деяких церковних середовищах і надалі зберігається своєрідне розуміння «традиції», коли треба всіма силами боронити «Святу Літургію» від «побутової мови» (православ'я), або повернутися до «традиційної» латинської (католицизм). У католицизмі такі ініціативи виправдовуються переконанням, що ІІ Ватиканський Собор, який відкрив доступ національним мовам у Літургії, «все зіпсував», що виражається у кризі Церкви – відтік вірних, секуляризація, релятивізм і всі інші «біди». Але це перемішання причин і наслідків.

    7 лютого 2017, 09:37 | 

  • ХРЕСТ З КОСИМ НИЖНІМ РАМЕНОМ

    Також деякі твердять, що хрест із косою перемичкою первісно не є чимось «московським», це візантійський хрест, віддавна присутній на Україні. І як приклад приводяться фрески з Кападокії ХІ-го ст., де є таке розп’яття. Проте, Це треба довести, що такого типу хрест прийшов в Україну з Візантії. Бо довести, що він прийшов з Московії в Україну набагато легше, ніж, що він прийшов радше з Візантії в Україну, аніж з Московії. Мусять бути докази: поширеність хрестів такого типу по-перше у Візантії (а не винятки), і поширеність хрестів такого типу в Україні, а не поодинокі винятки. Ну і потім, коли вже навіть розглядаємо ці винятки, належить довести, що вони з'явилися безпосередньо під впливом Візантії, а не Московії. Навіть якщо «такі хрести були наявними як у Візантії», то належить поставити питання: Де? В якій кількості? Чому не на церквах? Чому не нагрудні?

    27 січня 2017, 16:11 | 

  • БОГ І МАЙЖЕ-ГЕНЕТИКА

    Зі слів одного з науковців, вчені вирішили провести перехресний аналіз посилань на патерни з базою даних для мов, і в результаті були вражені, виявивши, що моделі, знайдені в ДНК, відповідають старо-арамейській мові. Повністю декодоване повідомлення звучить так: «Вітайте, діти мої. Це – Ягве, єдиний істинний Бог. Ви знайшли тайну творіння. Тепер поділіться нею спокійно з цілим світом».

    13 січня 2017, 10:56 | 

  • МУДРЕЦІ ЗІ СХОДУ: МІФ ЧИ РЕАЛЬНІСТЬ?

    З історичної точки зору історія з мудрецями виглядає дещо напівлегендою. Тому є своєрідне припущення у біблеїстів, що ця історія – це притча. Або інакше: це перша євангельська катехиза про Христа, Царя і Спасителя всього людства. У юдаїзмі були так звані «мідраші» – коментарі правд віри, щоб наочними прикладами пояснити певні речі з Писання. Ціллю мідрашу було або вивести певні юридичні формули, базуючись на Торі, тобто П’ятикнижжі, або зглибити моральний та етичний вимір Писань. При цьому, юдейські мідраші існували у формі усній, і лише у ІІ ст. після Христа їх почали записувати, і вони стали основою для Талмуду. Іншими словами, мідраш – це усна Традиція юдаїзму (пізніше записана), яка мала теж вплив на раннє християнство. А в описаній євангельській історії з чудовним Народженням Христа, Євангелісту Матею йшлося про те, щоб більш наочно пояснити, що саме Ісус Христос є Спасителем для всього людства і що в Ньому сповнюються всі старозавітні пророцтва. Тому цей фрагмент з Євангелія від Матея 2, 1-12 (а навіть весь другий розділ Євангелія) можна трактувати, як «християнський мідраш», тобто «коментар-притчу» про вселенське значення Христа і Його об’явлення світові.

    8 січня 2017, 12:02 |