Статті від автора

Михайло Черенков

док. філос. наук, проф. НПУ ім. М.Драгоманова, проф. УКУ, віце-президент фонду «Духовне відродження»
  • 2 квітня 2017, 16:16 | Суспільство-дайджест

    Михайло Черенков: «Реформація — духовне вікно в Європу»

    Про Реформацію, яка змінила європейський культурний ландшафт, коріння плюралістичності протестантизму і його вплив на соціополітичні трансформації та боротьбу за права людини й громадянина від часів Мартіна Лютера до сьогодні Тижню розповів Михайло Черенков.

  • 24 березня 2017, 12:46 | Колонка Михайла Черенкова

    Реформація в Україні: від “Мартіна Лютого” до Івана Рябошапки

    Відзначаючи цього року великий ювілей Реформацї, слід думати не тільки про їхню Реформацію, але й про Реформацію нашу, про нас самих, про відносини західної та східної християнських традицій, Європи й України.

  • 31 жовтня 2016, 12:49 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Реформація під питанням

    Ми стоїмо на порозі великого ювілею європейської Реформації. Але з наближенням до ювілею — до Реформації все далі. Все більше галасу та суєти, все менше ясності і сенсу.

  • 12 жовтня 2016, 14:51 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Євангельські протестанти Євразії: активна місія в умовах обмеженої свободи

    На тлі великих подій і процесів у релігійному житті Євразії видається показовою ситуація стосовно релігійних меншин, чи не найбільш вразливою з яких залишається протестантизм. Тому те, що відбувається з ними, може служити ілюстрацією масштабнішого тренду на звуження свободи, який загрожує цілому громадянському суспільству Росії і регіону в цілому.

  • 28 травня 2016, 18:24 | Релігієзнавчі студії | 

    Права людини, «ортодоксія» і «єресь». Філософсько-релігійний конфлікт інтерпретацій

    Впродовж останніх років тема прав людини якось непомітно закріпилася за релігією. І навряд чи правозахисники зможуть знайти надійніше підґрунтя. Документи ніхто не читає, а якщо й читають – не виконують. Щобільше, в межах православної цивілізації вже не працюють посилання на загальні правила і права. Щось подібне, навіть у радикальніший формі, відбувається і в ісламі, тобто в межах тих територій і культур, де іслам претендує на повноту впливу, нівелюючи державу, закон і право.

  • 15 грудня 2015, 16:48 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Український протестантизм у системі суспільно-політичних координат

    Церкви відповідальні не лише за себе, за свій імідж у суспільстві і статус у відносинах з державою. Їхні внутрішні процеси і самовизначення стають критичним фактором для виживання держави і громадянського суспільства.

  • 20 листопада 2015, 14:41 | Інтерв'ю | view photo | 

    Михайло Черенков: під час Майдану релігія була миротворцем, а під час війни стала мобілізатором

    21 листопада 2013 року почався перший Євромайдан, коли ніхто не міг передбачити майбутнього розвитку подій. Церкви та релігійні організації стали частиною суспільних змін. Професор УКУ, протестантський богослов, доктор філософських наук Михайло ЧЕРЕНКОВ, поділився своїм баченням динаміки цих років та шляху, який може надати нового імпульсу релігійному середовищу.

  • 6 листопада 2015, 08:22 | Суспільство-дайджест | 

    Гибридные очерки гибридной войны

    Свежие статьи Russian Review о религиозной жизни Украины (авторства Романа Лункина, Евгении Ермольченко и Михаила Рощина) представляются настолько неоднозначными, что удивляет сам факт их появления в электронном издании, связанном с добрым именем Keston Institute.

  • 1 травня 2015, 21:16 | Суспільство-дайджест | 

    Вице-президент Ассоциации «Духовное возрождение», проф. Украинского католического университета МИХАИЛ ЧЕРЕНКОВ отвечает на вопросы российского социолога Романа Лункина о миссии Церквей в условиях российско-украинского конфликта

    Любые заявления основных конфессий России отражают генеральную линию Кремля. Россияне признаются, что получили строгий запрет на свободное обсуждение ситуации вокруг Украины.

  • 12 березня 2015, 10:40 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Перед лицем Левіафана

    Події останніх років виявили новий образ постмодернізму. Не мозаїчний, до всіх і вся толерантний, грайливий, спокусливий. Але агресивний, жорстокий, абсолютистський, тоталітарний. Цей різновид був породжений пострадянським простором, а тому утворюється головним чином з місцевого матеріалу — з химерної і гримучої суміші ностальгійно-запеклого совєтизму і «політичного православ'я», рясно приправлених постмодерністським цинізмом.

  • 8 березня 2015, 20:47 | Суспільство-дайджест | 

    Наш постмодерн завершився Майданом, епілогом стала війна

    «Революція гідності» на Майдані та подальша війна на сході України стали знаками нової епохи, що виникає на руїнах регіональної пострадянської цивілізації і глобальної постмодерної культури.

  • 8 лютого 2015, 10:26 | Аналітика | 

    «Православна армія» проти «уніатів, розкольників і сектантів»: ідеологія і терор «русского міра»

    У подіях навколо України слід бачити єдність політичних і релігійних мотивів. Задовго до анексії Криму та неоголошеної війни на Донбасі було відкрито релігійний фронт.

  • 28 грудня 2014, 12:45 | Колонка Михайла Черенкова | 

    «Велике повернення»? Християнський фактор у подіях року, що минає

    Знаки повернення й зустрічі можна бачити всюди. У служінні священиків і мирян усіх конфесій на Майдані. У принциповій і послідовній позиції Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій. В «духовних сотнях» капеланів різних Церков. У благодійній та духовній допомозі захисникам, постраждалим та біженцям.

  • 20 серпня 2014, 13:30 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Негативна еклезіологія: церкви, яких бути не повинно

    Останнім часом багато хто з нас з подивом виявили, що Церква, яку звично іменували Христовою, оточена клонами на потребу політики. На те воно і «останній час», що розкривається обман зовнішньої подоби і відкривається жахлива правда внутрішньої порожнечі.

  • 30 квітня 2014, 14:26 | Коментарі | 

    Михайло ЧЕРЕНКОВ: у стосунках між російськими та українськими християнами сталася справжня катастрофа

    У стосунках між російськими та українськими християнами сталася справжня катастрофа. Як виявилося, російські християни довіряють набагато більше державній пропаганді, ніж своїм братам — українцям, які могли б розповісти правду з перших вуст, без зіпсованого телефону і ще більш зіпсованого телевізора.

  • 30 грудня 2013, 20:15 | Коментарі | 

    Богослов: “Якщо Церква не була на Майдані, то Майдан буде у Церкві”

    Церква не дала надію, не спрямувала цю енергетику протесту в русло духовного оновлення, хоча можливість була унікальною, люди були відкриті до таких змін. Але зараз часу і можливостей лишається все менше, пасіонарність Майдану втрачається. Церкву ще чують, але якщо вона буде мовчати чи говорити незрозумілі речі, її забудуть.

  • 6 жовтня 2013, 14:07 | Суспільство-дайджест | 

    Из Европы ли дьявол?

    Не так страшна Европа, как ее представляют «православные» кликуши и «протестантские» фундаменталисты. Не так страшна Европа, как ее азиатская альтернатива в формате «таежного союза». Всюду страшно без Бога. А с Ним жить можно везде.

  • 23 вересня 2013, 09:54 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Ювілей Хрещення Русі в масовій свідомості: так, ну і що?

    Так, ну і що? — Ця стереотипна реакція на християнські свята повинна турбувати і будити — якщо не ціле «християнське» суспільство, то хоча б свідоме християнське співтовариство. Шкода і страшно, що, святкуючи «наше» християнство, ми забули про його суть — покаяння, Христа і Духа. Таке християнство стає не святковим, а буденним.

  • 16 серпня 2013, 15:06 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Христианство в Україні: коментар до статистики

    В українському християнстві зберігається динаміка і цвіте різноманіття, з боку ж суспільства до християнства зростає інтерес і з’вляються запити щодо оновлення Церкви і більш активної її ролі.

  • 12 листопада 2012, 13:22 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Як читають Біблію сьогодні?

    15 листопада в Українському католицькому університеті відбудеться конференція «Актуальні проблеми та виклики українського суспільства: біблійні відповіді». Як на мене, тема вдала і актуальна своєю синтетичністю – не можна обговорювати виклики постхристиянського суспільства, не розглядаючи їх через біблійні тексті. Скажемо і так: постхристиянське суспільство можна зрозуміти через його ставлення до біблійних текстів як своїх проблематизованих витоків.