Введення в храм Богородиці 4 грудня відзначають православні та греко-католики

4 грудня 2017, 08:33 | Релігійні свята і традиції | 0 |   | Код для блогу |  | 

Введення.jpgСвято Введення в храм Пресвятої Богородиці, яке Східна Церква відзначає 4 грудня (21 листопада — ст. с.) належить до 12 найбільших церковних свят. Євангеліє нічого не говорить нам про подію уведення в храм Богородиці. Основою цього свята, як і Різдва й Успення Божої Матері, є традиція Церкви й апокрифічні книги, насамперед протоєвангеліє Якова і псевдоєвангеліє Матея «Про Різдво Пречистої Діви Марії».

У цих творах розповідається, що батьки Пречистої Діви Марії, святі Йоаким і Анна, будучи бездітними, дали обіцянку, що коли у них з'явиться дитина, то віддадуть її на службу Богові у храмі Єрусалиму. Господь вислухав їхні молитви і дав їм доньку. Коли їй виповнилося три роки, то батьки привели її до храму і віддали в руки первосвященика Захарії, батька святого Йоана Предтечі. Там Пресвята Богородиця перебувала багато років доти, доки, як доросла дівчина, не була заручена з Йосифом.

Празник Введення в храм пресвятої Богородиці має один день перед- і чотири дні попразденства. Про нього маємо згадки з V ст. Проте поширеним на усьому Сході він став кількасот літ після цього — з проповідей на цей день Царгородських Патріархів Германа (715-730) і Тарасія (784-806) відомо, що празник Введення був встановлений у VIII ст. У Синайському Євангелії з VIII ст., яке подарував до синайського монастиря імператор Теодосій III (715-717), серед дванадцяти празників згадано і празник Введення. Цей празник внесений і до грецьких місяцесловів з IX століття — саме з цього часу це свято стає загальнопоширеним.

Синайський канонар з ІХ-Х ст. фіксує празник Введення під назвою «Пресвятої Богородиці, яку привели в храм Божий, коли вона мала три роки». Типікон Великої Царгородської Церкви (ІХ-Х ст.), хоча не подає ані апостола, ані Євангелія на цей празник, але про 21 листопада там сказано таке: «Собор святої Богородиці, яку батьки привели і передали у храм Господній від трьох літ». Евергетицький типікон з XI ст. містить службу Введення з перед- і попразденством. Службу на цей празник уклав Григорій Нікомедійський (IX ст.), Василій Пагаріот і Сергій Святогорець.

На Захід свято Введення прийшло досить пізно — аж в кінці XIV століття, а в середині XV ст. — поширилося по всій Європі. Західна Церква відзначає це свято 21 листопада.

У середньовіччі, як зазначає Юліан Катрій у книзі «Пізнай свій обряд», введення в храм було улюбленою темою в іконографії.

Про літургійні особливості свята читайте у спеціальному матеріалі РІСУ.

Система Orphus
Рейтинг
0
0
0коментарів

Коментарі

додати коментар 

    Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти

    Останні коментарі

    • Стефан | 20 вересня 2018, 23:41

      Патриарх Филарет Поместной Православной Украинской Церкви доказал служением Господу Богу Иисусу Христу свою крепость духа, мужество и верность идеалами христианства в его многолетней борьбе с

    • bopa | 20 вересня 2018, 21:50

      Господня молитва "Отче наш" - спільнотна молитва. Пленарне засідання нар деп-ів не є таким. У приміщення ВР є каплиця, де кожний потребуючий може помолитися. Тим більше, що діл у

    • velovs@ukr.net | 20 вересня 2018, 18:29

      Підступно й провокативно збурюючи і нагнітаючи всі ці, по суті, параноїдально-мракобісні пристрасті, напругу і гучні протести довкола біопаспортів та інд. кодів, певні чинники в нашій державі,

    • velovs@ukr.net | 20 вересня 2018, 18:00

      По-перше: духовно-, культуро- і націєтворчою релігією українського народу та його держави - все-таки - є, передусім та головним чином, ХРИСТИЯНСТВО. У т. ч. Його Святе Письмо. ---- По-друге: Тора є

    • Fr. Valerii | 20 вересня 2018, 16:56

      Усі паспорті у вигляді книжки також пронумеровані, але ця "віруюча" від пронумерованого паспорту чомусь не відмовляється. Більше того вона сама попросила державу втрутитись в її особисте

    Популярні статті місяця