• Головна
  • Новини
  • Реставрація виявила первісне зображення середньовічної картини "Поклоніння таємничому агнцю"...

Реставрація виявила первісне зображення середньовічної картини "Поклоніння таємничому агнцю"

24.01.2020, 12:24
Реставрація виявила первісне зображення середньовічної картини "Поклоніння таємничому агнцю" - фото 1
Ця картина є частиною вівтаря у соборі Святого Бавона в Генті, який створили у 1432 році художники Губерт і Ян Ван Ейки. Він століттями зачаровував фанатів мистецтва.

Результати реставрації середньовічної картини "Поклоніння таємничому агнцю" здивували мистецтвознавців і викликали гарячі суперечки в соцмережах.

Ця картина є частиною вівтаря у соборі Святого Бавона в Генті, який створили у 1432 році художники Губерт і Ян Ван Ейки. Він століттями зачаровував фанатів мистецтва, інформує BBC.

Гентський вівтар вважають першою великою картиною, створеною олійними фарбами, яка здобула глобальну популярність.

2012 року бельгійський музей розпочав реставрацію твору вартістю 2,2 мільйона євро.

На другому етапі проєкту, який завершився минулого місяця, реставратори зробили кілька несподіваних відкриттів.

Реставратори встановили, що центральну панель вівтаря, відому як "Поклоніння таємничому агнцю", у XVI сторіччі перемалювали.

Інший художник змінив вигляд Агнця Божого, символу Ісуса, зображеного в центрі.

Реставратори зняли шар фарби, який вкривав початкове зображення, і виявили "пронизливий погляд ягняти" та "великі очі".

Елен Дюбуа, керівниця реставрації, сказала Art Newspaper, що ягня в його оригінальному вигляді "потужніше впливало на глядачів".

Реставрацію завершили наприкінці минулого року, але результати тільки нещодавно привернули увагу соцмереж і ЗМІ.

Багатьох людей, як і реставраторів, здивувало обличчя ягняти.

Smithsonian Magazine написав, що ягня має "бентежно людиноподібну" мордочку з "проникливими, близько посадженими очима, повними рожевими губами й розширеними ніздрями".

Ці особливості "впадають в очі", вважає видання.

У соцмережах зображення теж назвали "бентежним" і навіть порівняли з "інопланетною істотою". Дехто навіть вважає, що краще було його не відновлювати.

Професора Конрад Йонкгеєр, мистецтвознавець із Гентського університету, вважає, що картину перемалювали, щоб згладити "напружене й олюднене зображення ягняти" і перетворити його на зображення звичайної тварини.

Щоб виявити оригінальне зображення, фахівці поступово видаляли фарбу упродовж трьох років, заявив Королівський інститут культурної спадщини Бельгії, який керував реставрацією.

Інститут захищає проєкт, зазначаючи, що "кілька дописів у соцмережах відбивають нерозуміння результатів".

Згідно з заявою, брати Ван Ейк вирішили "представити Агнця Божого з очима, схожими на людські", що було поширеним у Середньовіччі.

"Рішення видалити (поверхневий шар. - Ред.) фарби ретельно зважувалося, і його повністю підтримали всі учасники, - повідомили в інституті. - Результати реставрації оцінили експерти, громадськість і собор святого Бавона".

Картина відома як "Поклоніння таємничому агнцеві", оскільки на центральній панелі зображені паломники, які віддають шану Агнцеві Божому - символу Христа.

24 січня панель вівтаря повернуть до собору Святого Бавона, де її зможуть побачити всі охочі.

Гентський вівтар вважається однією з найвідоміших мішеней крадіїв в історії мистецтва.

Його вивезли з Гента у 1800-х роках за наказом Наполеона, а під час Другої світової вівтар вкрали і намагалися сховати в Австрії нацисти.

Проте витвір мистецтва щоразу знаходили і повертали до міста.