• Головна
  • Новини
  • Єврейська громада заявила про порушення під час консервації руїн львівської синагоги "Золота Роза"...

Єврейська громада заявила про порушення під час консервації руїн львівської синагоги "Золота Роза"

16.10.2015, 11:36
Єврейська громада заявила про порушення під час консервації руїн львівської синагоги "Золота Роза" - фото 1

Ортодоксальна єврейська громада Львова виступає проти проекту консервації синагоги «Золота Роза», яка знаходиться в центрі міста на вулиці Староєврейській. Про це заявив директор наукового центру юдаїки та голова юдейської релігійної громади «Турей Загав» Мейлах Шейхет.

Roza_1-300x200.jpgОртодоксальна єврейська громада Львова виступає проти проекту консервації синагоги «Золота Роза», яка знаходиться в центрі міста на вулиці Староєврейській. Про це заявив директор наукового центру юдаїки та голова юдейської релігійної громади «Турей Загав» Мейлах Шейхет, повідомляє ZAXID.NET.

Мейлах Шейхет стверджує, що консервація синагоги «Золота Роза», яка здійснюється в рамках великого проекту ревіталізації юдейської дільниці «Простір Синагог», відбувається з численними порушеннями. Зокрема, використовуються невідповідні будівельні матеріали та не вирішено проблеми грунтових вод.

Також Мейлах Шейхет звинуватив управління охорони історичного середовища Львівської міської ради в тому, що проект консервації історичної пам’ятки здійснюється без необхідних дозволів від Міністерства культури. Шейхет стверджує, що оскільки центральна частина Львова внесена до переліку об’єктів, що знаходяться під охороною ЮНЕСКО, рішення щодо будь-яких робіт мають прийматись на державному, а не на місцевому рівні.

Лілія Онищенко-Швець, начальник управління охорони історичного середовища Львівської міськради, ці звинувачення відкидає. Як доказ вона наводить документи, які дозволяють проведення робіт. Це дозвіл від Міністерства культури на проведення робіт з реставрації та консервації пам'ятки, дозвіл від Державної архітектурно-будівельної інспекції на виконання будівельних робіт, погодження робіт від відділу охорону культурної спадщини та культурних цінностей Львівської облдержадміністрації.

Також Лілія Онищенко-Швець додала, що перед початком розробки проекту консервації були скликані загальні збори теперішніх мешканців дільниці, які висловились за створення загальнодоступного громадського простору та ознакуванням історичної будівлі. Також місцева громада виступила за швидку реалізацію проекту.

«Те, що робиться зараз, не відкидає можливості колись відбудувати синагогу. Ми робимо перші кроки для того, щоб зберегти руїни «Золотої Рози», а також зробити її доступною для львів’ян і туристів», - каже Лілія Онищенко-Швець.

Натомість відкритість майбутнього громадського простору є одним з недоліків проекту, який Мелах Шейхет закидає його організаторами. На думку лідера «Турей Загав», ця територія є сакральною. Шейхет наполягає на тому, що тільки ортодоксальні юдеї Львова мають право вирішувати, як і яким чином має бути відновлена єврейська дільниця. Проект «Простір Синагог» здійснюється з ініціативи львівського Центру міської історії Центрально-Східної Європи та за підтримки німецької Організації міжнародного співробітництва GIZ.

Roza_2.jpg

«Жоден ортодоксальний єврей не залучений до проекту. Ми вимагаємо, щоб без нашого погодження там нічого не робилось. Ця територія, хоч і зруйнована, але жива. Там молились люди, а тепер нам пропонують поставити там борди про Голокост», - каже Мейлах Шейхет.

Нагадаємо, що масштабний проект з відновлення та збереження єврейського кварталу в центрі Львова розпочався в липні цього року. Проект «Простір Синагог: єврейська історія, спільна спадщина та відповідальність» передбачає консервацію руїн синагоги «Золота Роза» та створення відкритих громадських просторів на місці колишніх будівель Бейт Гамідраш (Дім навчання) та Великої міської синагоги.

Roza_3.jpgСинагога «Золота Роза» (або «Турей Загав» - «Золоті рядки») була збудована в ХVI ст. як приватна синагога купця Іцхака бена Нахмана. У 1941 році синагогу підірвала німецька окупаційна влада. В 1970-х роках була проведена часткова консервація решток будівлі. За часів незалежності активісти встановили меморіальні таблички та закрили огорожею площу перед синагогою.