Юдейський науковець запропонував два важливі кроки, які зроблять юдео-християнський діалог ефективним

26 лютого 2016, 11:49 | Міжрелігійні стосунки | 1 |   | Код для блогу |  | 

Семінар_1.jpgexklusiv.gifСтарший науковий співробітник і викладач Аріельського університету в Ізраїлі д-р Пінхас Полонський вважає, що юдео-християнський діалог залишається на рівні семінарських кімнат і не поширюється на громадськість.

Про це він сказав під час наукового семінару «Сповнити волю нашого Небесного Отця: Нові здобутки в юдео-християнському діалозі» 24 лютого в Українському католицькому університеті.

На його думку, треба зробити два важливі кроки, аби діалог став ефективним – скласти спільну Декларацію і створити спільний медійний проект (релігійна телепередача або радіопередача) про тлумачення біблійних текстів. На його думку, існуючі документи є великими за обсягом і не призначені для широкої аудиторії.

«Ми можемо створити робочу групу із представників обох сторін, яка б напрацювала текст на 1-2 сторінки зрозумілою для людей мовою та підписати готовий документ. Потім поширити у своїх релігійних середовищах. Це складний процес, бо тут важлива участь усіх християнських конфесій. Декларація має бути мінімальна, щоб усі її прочитали і радикальна, щоб докорінно змінювала погляди простої людини на юдейство», – зазначив Пінхас Полонський.

За його словами, основа діалогу полягає в усвідомленні спільного фундаменту і розвитку між обома релігіями. «Юдейство і християнство об’єднанні Священним Писанням. Рівень близькості між ними є найбільшим серед усіх інших релігій. Створення спільної телевізійної передачі про тлумачення біблійних текстів стане спробою просування релігії у маси», - наголосив юдейський науковець.

Семінар_2.jpgДиректор Інституту релігії і суспільства Мирослав Маринович зауважив, що у співпраці юдеї і християни можуть зробити набагато більше ніж наодинці. Для християн місійність є засадничою рисою, але в діалозі можна спрямувати вектор, рухаючись від місії до Ізраїлю до місії з Ізраїлем. Він вважає, що у питанні навернення не може бути подвійної інкультурації: «Євреї колись приймуть Євангеліє і Христа, але не через спроби християн навернути, а через внутрішнє переосмислення».

Міжрелігійний діалог налагоджується в тому числі і через екуменічну молитву, зауважив отець Мирон Бендик. «Треба організовувати спільні молитви, бо коли людина молиться, вона смиряється і тоді приходять Божі одкровення. Людина, яка не молиться, абсолютизує свою віру», - зауважив він. На думку отця, міжрелігійний діалог між християнами і юдеями стане тоді можливим на рівні, коли Христа розглядатимуть не лише в історичному чи євхаристійному вимірах, але в космічному. «Космічний вимір Христа – це вимір універсальний, прийнятний для всіх, бо коли Христос говорить, усі його розуміють».

Головний рабин Києва й України громад прогресивного юдаїзму Олександр Духовний зазначив, що саме відсутність діалогу між юдеями і християнами призвела до трагедії Голокосту. Водночас він нагадав про прихильність до євреїв Митрополита Андрея Шептицького, який врятував від нацистів реформістського рабина Львова. «Справжня духовність проявляється через вчинки, а не слова, - каже він. – Той, хто поважає свободу і віру іншого, вірить по-справжньому. Інакше релігія перетворюється в політику. Всезнаючий Бог знав, що юдеї і християн йдуть єдиною дорогою до Бога, просто різними стежками. Ми не просто товариші. І наша мета – перетворюючи себе, перетворювати світ».

Нагадаємо, новим кроком в міжрелігійному діалозі та приводом для зустрічі між юдейськими та християнськими науковцями та духівниками стало оприлюднення заяви 25-ти ізраїльських, європейських та американських ортодоксальних рабинів під назвою «Сповнити волю нашого Небесного Отця» (3 грудня 2015 року) і документу «Дари Божі й покликання незмінні» Комісії Святого Престолу у справах релігійних відносин з юдеями (10 грудня 2015 року). Організатором заходу є Інститут релігії і суспільства.

Серед присутніх на семінарі були д-р Ярослав Кіт, науковий працівник Інституту релігії та суспільства УКУ, ребе Олександр Духовний, Головний рабин Києва й України громад прогресивного юдаїзму, д-р Віктор Єленський, народний депутат України, д-р Пінхас Полонський, старший науковий співробітник і викладач Аріельського університету в Ізраїлі, докторант Григоріанського університету в Римі Роман Островський, викладач кафедри богослов’я УКУ та інші. Про це РІСУ повідлмила Ірина Наумець.

Система Orphus
Рейтинг
0
0
1коментарів

Коментарі

додати коментар 
  • Леонтій | 26 лютого 2016, 15:08
    Коментувати коментар

    А що, зрештою, може дати оцей "юдейсько-християнський діалог"? Навіщо він потрібен? Якщо й вести якийсь діалог, то, передусім, саме з месіанськими євреями!!! А вважати, що відсутність такого діалогу в минулому, мовляв, "призвела до трагедії Голокосту" - це, перепрошую, НІСЕНІТНИЦЯ і ДУРНИЦЯ. Бо з таким же успіхом можна стверджувати, що свого часу відсутність в Османській імперії діалогу поміж ісламом і місцевими християнами призвела (в період І світової війни) до жахливої трагедії ґеноциду вірменського та деяких інших християнських етноспільнот на Близькому Сході! І т.д. й т.п.

Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти

Останні коментарі

  • haha | 23 червня 2017, 11:20

    Одеса майже вся під РПЦ. Попи самі розберуться.

  • Fr. Valerii | 20 червня 2017, 17:59

    Це Традиційне Християнське Свято.

  • Ігор Мицько | 18 червня 2017, 13:18

    Це не традиційний український празник, а нав"язаний Ватиканом.

  • Walentin | 18 червня 2017, 11:13

    ГРОШІ НЕ ПАХНУТЬ -ЦЕ ОСНОВНИЙ ДЕВІЗ НАШОГО ПОЛІТИКУ І ЯК КАЖУТЬ В РОСІЇ-ОБІЦЯТИ ЦЕ НЕ ЗНАЧИТЬОДРУЖИТИСЬ. НАЖАЛЬ.

  • Грицько | 15 червня 2017, 15:17

    я не дивлюся тв. а статтю Гузара читав в оригіналі.

Популярні статті місяця