У Колосовій на Тернопільщині більшість переходить з УПЦ (МП) до УПЦ КП

18 червня 2015, 09:54 | Міжправославні стосунки | view video | 1 |   | Код для блогу |  | 

exklusiv.gifДокументи на зміну юристикції діючої громади подали до департаменту у правах культури, релігій та національностей Тернопільської обладміністрації жителі села Колосова Кременецього району, які хочуть вийти з УПЦ (МП) і перейти до УПЦ КП. Відтак ще одна релігійна громада на Тернопільщині розділилася. Адже у селі є ще й вірні УПЦ (МП).

Церква св. Івана Богослова у КолосовійЗгідно з підписами, зібраними під час сільського “референдуму”, за перехід до УПЦ КП у Колосовій виступає 101 мешканець, за перебування в УПЦ (МП) — 50. Ще 34 осіб не змогли визначитися зі своєю позицією.

“Ми ще у 1991 році хотіли Українську Церкву, але більшість не підтримала цього, – розповіла кореспонденту РІСУ Володимиру Морозу жителька Колосової Людмила Фіяло. – Із 2007 року храм перебуває у власності громади УПЦ (МП)... Що стало поштовхом до нашого переходу тепер? Останні події. Та ще й священик не молився ні за Небесну сотню, ні за загиблих вояків. На проповідях казав, що українці самі винні, що не треба було туди лізти”.

За словами жінки, проаналізувавши все, частина жителів Колосової уже більше року, як почали ходити не до місцевого батюшки УПЦ (МП), а в сусідні Шпиколоси та Рудку, бо там уже є “українські церкви”.

Згодом ситуація у селі змінилася.

“26 квітня 2015 року був збір села. Мене люди обрали головою громади. Але водночас на збори приїхало дуже багато немісцевих з боку УПЦ (МП). Ми просили сільського священика, щоб ті з місцевих, хто за МП, стали по одну сторону, а ті, хто за УПЦ КП – по іншу. Почалася колотнеча, шум, гамір, – каже житель Колосової Віктор Котик. – Тож ми вирішили збирати підписи. Вийшло, що 101 – за Київський патріархат, 50 – за московський і ще 34 не визначилися. Ніхто ні за кого підписів не ставив, тільки особисто”.

Ті події у Колосовій стали добре відомими не тільки в Україні, а й закордоном: їх розтиражували російські ЗМІ. При цьому подали ситуацію так, що, мовляв, якісь невідомі люди й українські націоналісти хотіли захопити храм. Місцеві активісти переходу до Київського Патріархату наполягають на тому, що вони були частиною саме місцевої громади. Цим, а також тим, що їхня більшість, обґрунтовують свої кроки до перереєстрації конфесійної приналежності громади.

“Зараз ситуація у селі стабілізувалася. А почалося все з того, що одна сім'я захотіла, щоб люди перейшли до Київського Патріархату. На грунті націоналізму це все. Я молюся за всіх, хто подає. Іменно за сотню, як це “кепешники” роблять, – ні. Але за людей, – говорить настоятель церкви святого Івана Богослова УПЦ (МП) отець Анатолій Сімора. – Ми збирали гроші на підтримку армії. Це вони тільки тепер говорять, що ні. Казали збирати на прилади нічного бачення, але на пролиття крові ми не погодилися збирати. Тож дали на ліки”.

За словами о. А. Сімори, вірним УПЦ (МП) у Колосовій вдалося відстояти храм.

“Вони хотіли право власності. У на є жива громада, а не на папері. У статуті громади вказано, хто може до неї належати, вказано про послух настоятелю”, – продовжує він.

У відповідь жителі Колосової, які не хочуть залишатися в УПЦ (МП), обстоюють своє право самотужки визначати власну приналежність.

“Янукович на Майдан також не збирав, але люди зібралися і всі знають, що з того вийшло”, – каже кременецький благочинний УПЦ КП отець Анатолій Довгалюк.

Тож за підсумками сільського голосування прихильники УПЦ КП подали в обладміністрацію документи на зміну юрисдиції уієї громади.

“Так, подали пакет документів на зміну юрисдикційної приналежності. Зараз ми вивчаємо це питання, зробили запити в райадміністрацію та місцеву сільраду аби ті підтвердили, що збори були, чи це дійсно рішення громади, яка дійсно ситуація у селі, – коментує заступник директора департаменту у правах культури, релігій та національностей обладміністрації Ігор Кульчицький. – Після того будемо приймати рішення”.

Якщо громада справді змінить свою приналежність, то прибічники УПЦ КП юридично закріплять за собою храм. Якщо ж їм доведеться реєструвати нову громаду – церква залишиться в руках прибічників УПЦ (МП). Утім, як запевняє Віктор Котик, вірні Київського Патріархату не проти почергових богослужінь.

У сільраді Колосової підтверджують, що документи з обладміністрації отримали і що співвідношення сил конфесій наразі таке, як вказано на початку статті.

“Зараз у селі спокійно. Бійок не було, а сварки – то як завжди, – каже сільська голова Юлія Ковальчук. – Поки вірні УПЦ КП не служать у селі, а ходять до сусідніх сіл. Під храмом деякий час чергували співробітники відділу міліції”.

Система Orphus
Рейтинг
0
0
1коментарів

Коментарі

додати коментар 
  • qwe | 28 серпня 2015, 22:25
    Коментувати коментар

    У більшості випадків розповідь про Українську Православну Церкву на ресурсах базується на плітках, вигадках та спекуляціях. Такого рівня ЗМІ, нажаль, стали маркером критичного рівня свободи слова. Хоча УПЦ постійно є об’єктом інформаційних наклепів з боку телеканалу «1+1», кричущими доказами спланованої дезінформації є висвітлення ним церковної тематики у серпні. 14 серпня вийшов в ефір сюжет під назвою “Офіцер у Мар’їнці розповів, чому бойовики так плекають війну” (http://tsn.ua/ato/oficer-u-mar-yinci-rozpoviv-chomu-boyoviki-tak-plekayut-viynu-474769.html). У ньому йде мова про ситуацію в м. Мар’їнка на Донеччині. Наприкінці сюжету показано православний храм і журналістка стверджує, що храм у цьому місті священики Московського Патріархату покинули, тільки но у місто зайшли українські військові. Не вдаючись до детального переліку всіх змістових протиріч цього сюжету, які стосуються Церкви, слід зазначити, що за повідомленням Донецької єпархії УПЦ, у храмі на честь Казанської ікони Божої Матері у м. Мар’їнка регулярно звершує богослужіння його настоятель протоієрей Сергій Гейко. Про це можна дізнатися від офіційних представників Донецької єпархії УПЦ, або ж безпосередньо в м. Мар’їнка. Тому сюжет ТСН-Новин паплюжить репутацію протоієрея Сергія перед мільйонами телеглядачів. Разом з тим, цей сюжет безпідставно зводить наклеп у непатріотизмі на всю УПЦ, бо в ньому не названо ім’я конкретного священика, чим поданій інформації надається характер узагальнення; відбувається маніпуляція свідомістю, нав’язування стереотипів, що така поведінка є типовою для священиків Московського Патріархату на Донеччині. Проте, навіть не цей наклеп викликає обурення у згаданому сюжеті, де мова йде про події в м. Мар’їнка. Автора сюжету жодного разу не згадала інші населені пункти і не давала натяку думати про те, що представлений відеоматеріал зібрано не в м. Мар’їнка. Однак православного храму, фасад якого показаний на 2 хв. 21 сек. сюжету, у м. Мар’їнка Донецької області не існує. Міський Казанський храм має інший архітектурний вигляд (фото оригінального Казанського храму м. Мар’їнка можна знайти за посиланням: http://galleryua.com/photo/marinskij-rajon/12786-marinka/). Цей факт закономірно викликає підозру про правдивість всього матеріалу, поданого у сюжеті «Офіцер у Мар’їнці розповів, чому бойовики так плекають війну». Обґрунтовано виникає питання ідентифікації того, де і що саме відзнято журналістами ТСН-Новин і змонтовано в цьому сюжеті. Слід зазначити, що авторка сюжету жодного разу не звернулася за коментарями до офіційних представників УПЦ. Відповідно, свої твердження вона будувала виключно на основі власних, досить упереджених міркувань, незрозумілих інтересів, заангажовано та без коментарів сторони, гідності якій завдано шкоди. 25 серпня на сайті ТСН з’явилася псевдоновина «На Закарпатті монастир відмовився від Московського патріархату» (http://tsn.ua/ukrayina/na-zakarpatti-monastir-vidmovivsya-vid-moskovskogo-patriarhatu-481141.html). В ній тиражується дезінформація прес-служби так званої Карпатської єпархії УАПЦ про те, що у Закарпатській області Свято-Миколаївський монастир УПЦ (МП) у Чинадієво перейшов у підпорядкування УАПЦ. І хоча ще 21 серпня на офіційному сайті УПЦ було розміщене спростування цієї дезінформації, адже в УПЦ не існує Свято-Миколаївського монастиря у с. Чинадієво, адміністратори сайту ТСН з невідомих міркувань не взяли це до уваги. Такі дії слід розцінювати як навмисне введення в оману читачів інформаційного ресурсу. Наступного дня, 26 серпня, в ТСН вийшов сюжет під назвою: «На Тернопільщині через релігійний конфлікт селяни перекрили дорогу» (http://tsn.ua/video/video-novini/na-ternopilschini-cherez-religiyniy-konflikt-selyani-perekrili-dorogu.html?type=1554). Ще перед початком сюжету телеведуча спотворила факти, що нібито селянам села Колосова на Тернопільщині заважають перейти в «Київський патріархат» священик та чиновники. Надалі в сюжеті журналістка дезінформує глядачів, буцімто прихильники «Київського патріархату» три місяці не можуть дочекатися від Тернопільської ОДА дозволу зареєструвати нову релігійну громаду. Натомість правда полягає в тому, що ніхто не заважає цим селянам переходити «УПЦ КП». Для цього їм найперше потрібно хоча б подати прохання про створення в селі Колосова нової релігійної громади. Але вимоги «бунтарів» (за висловом автора сюжету) полягають в тому, щоб перереєструвати існуючу громаду, змінивши її юрисдикцію з УПЦ на так званий Київський патріархат. А цьому на заваді стали не священик і чиновники, а інші жителі Колосової, які, на відміну від тих людей, що давали інтерв’ю, є членами релігійної громади. Законодавство України забороняє примусово, без згоди цих жителів Колосової, переводити їх релігійну громаду до іншої юрисдикції. Про це в сюжеті ані слова. Його автор прагне створити враження, що нібито для того, щоб ліквідувати в селі громаду УПЦ шляхом переведення її до розколу, достатньо порахувати проценти з результатів голосування загальних зборів села. Прихильникам «УПЦ КП» насправді не так важливо, щоб у них в селі була парафія «Київського патріархату». Їх головна мета – ліквідувати парафію УПЦ. Українська Православна Церква вже неодноразово зверталася до керівництва телеканалу «1+1» з проханням припинити дезінформувати громадськість шляхом наклепів і спекуляцій стосовно Церкви. Жодного разу відповіді від пана Ткаченка О.В. чи інших уповноважених осіб не надходило. Враховуючи масштаби глядацької аудиторії «1+1 медіа», в умовах суспільної нестабільності регулярна дезінформація щодо висвітлення питань церковного життя в Україні становить загрозу для української держави. Адже діяльність цих так званих ЗМІ походить на елемент гібридної війни, мета якої полягає в розпалюванні внутрішніх конфліктів і подальшій дестабілізації ситуації в державі.

Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти

Останні новини

Останні коментарі

  • Михаил | 22 вересня 2019, 21:12

    Путин уже поверил в шаманов и боится их колдовства! Совсем крыша съехала!

  • velovs@ukr.net | 21 вересня 2019, 09:20

    P. S. І до такого ґрунтовного обговорення обов'язково має долучитися не лише ВРЦіРО (як така), а й, власне, ВСЯ ВІТЧИЗНЯНА РЕЛІГІЙНА ГРОМАДСЬКІСТЬ загалом!

  • velovs@ukr.net | 21 вересня 2019, 08:09

    УВАГА! ---- Президент України Володимир ЗЕЛЕНСЬКИЙ 20 вересня ц. р. підписав Указ № 713/2019 щодо заходів про забезпечення економічного зростання і запобіганню корупції, в якому - серед різного

  • Zenia | 20 вересня 2019, 16:43

    Правильно й мудро сказав владика Симеон.. як завжди!

  • Zenia | 20 вересня 2019, 16:41

    Бог у поміч! Саме на сході країни дуже не вистачає храмів ПЦУ, бо дуже багато людей там вже полишили храми російського загарбника й лишилися без храмової молитиви...

Популярні статті місяця