Після Великодніх свят УПЦ КП і УАПЦ розпочинають переговори щодо об'єднання

13 квітня 2015, 18:42 | Міжправославні стосунки | view video | 4 |   | Код для блогу |  | 

Макарій.jpgУже найближчим часом має розпочатися історичне об'єднання православ'я в Україні, що закладе фундамент для створення єдиної помісної Церкви. Йдеться про Українську Автокефальну Православну Церкву та Українську Православну Церкву Київського Патріархату. Принаймні, обидва очільники Церков - не проти цього. І готові почати процес уже після Великодня, йдеться в сюжеті ТСН.Тиждень.

Як відомо, центром світового православ'я є Константинополь, або – Вселенський Патріархат. І нещодавно саме тут Вселенський Патріарх Варфоломій у розмові з українськими єрархами прямо сказав, що вірить в об'єднання української Церкви в єдину помісну і навіть готовий надати їй статус автокефалії.

"Я твердо вірю, що українські Церкви об'єднаються і Україна в найближчому майбутньому буде мати єдину помісну Церкву", — зазначив Вселенський Патріарх Варфоломій.

"У минулому році він ще окремо підкреслив, що Вселенська Патріархія не залишає цю проблему і вважає своїм обов'язком і обов'язком всього православ'я допомогти ліквідувати негаразди в українській Церкві", – уточняє релігієзнавець Олександр Саган.

Українське православ'я зараз розділене на три частини: Українська Православна Церква (Московського Патріархату), Українська Православна Церква Київського Патріархату та Українська Автокефальна Православна Церква. Остання значно менша за перші дві.

"Автокефали" нещодавно втратили предстоятеля — помер митрополит Мефодій. І зараз церква перебуває на роздоріжжі. Та раптом напередодні Великодня місцеблюститель Української Автокефальної Православної Церкви Митрополит Макарій заявив, що їхня Церква хоче почати процес об'єднання з УПЦ Київського Патріархату.

В ексклюзивному інтерв'ю ТСН.Тижню він навіть вказав час - одразу після свят.

"Зараз уже той час настав, щоби реально не процеси починати, а реально діяти. Не треба дармувати жодного дня. Треба зустрічатися, розмовляти і робити реальні кроки. Я готовий до того (об'єднання Церков). Тому що розумію, що то потрібно Україні. Ой, як потрібно!", — підкреслив місцеблюститель Української Автокефальної Православної Церкви митрополит Макарій.

"Автокефали" навіть зняли всі дражливі умови, що обговорювали раніше. Зокрема, щодо відходу Патріарха Філарета з посади глави об'єднаної Церкви. Більше того, тепер УАПЦ готова об'єднатися з Київською Патріархією, взагалі не претендуючи на керівні посади в УПЦ КП.

"Умови є. Умови будуть виникати. Різні умови. Я не претендую і не буду претендувати на керівництво. Я готовий поступитися. Готовий чимось більшим поступитися", — сказав Митрополит Макарій.

Місцеблюститель УАПЦ буквально породив сенсацію. Журналісти передають ці слова Патріарху Філарету. Він здивований і реагує миттєво.

"Якщо вони серйозно хочуть об'єднуватися – давайте об'єднуватися, починати діалог, предметно говорити про об'єднання. А не просто говорити заради самого об'єднання, а об'єднання до цього часу немає. Тому ми чекаємо їх", — підкреслив Предстоятель УПЦ КП Патріарх Філарет.

Подібне злиття УАПЦ із УПЦ Київського Патріархату може означати грандіозний крок до створення однієї з найбільших Церков православного світу.

"У 2005-2007 роках, коли активно велася робота з підготовки об'єднавчого помісного собору, однією з умов, скажімо так, початку процесу унормування життя в Україні Константинопольский Патріархат висував саме об'єднання цих Церков – УАПЦ із УПЦ КП", — говорить релігієзнавець Олександр Саган.

"Із Московським Патріархатом об'єднання буде. Тільки буде не з гори, не від єрархії, духовенства, а від народу. І цей процес уже почався. І з Автокефальною Церквою буде, і з Московським патріархатом буде. Треба почекати. Господь сам приведе всіх до єдності", — переконаний Предстоятель Української Православної Церкви Київського Патріархату Патріарх Філарет.

Покійний митрополит Володимир (УПЦ (МП)) мріяв бачити українську Церкву єдиною. Власне, це і заповідав.

"Бажання єдності завжди було присутнім у Церкві. На жаль, цей процес, котрий був започаткований Митрополитом Володимиром, на сьогоднішній день з якихось чи то об'єктивних, чи то суб'єктивних причин не йде поступом уперед", — уточняє митрополит Олександр (Драбинко), колишній секретар Митрополита Київського і всієї України Володимира.

Журналісти також хотіли почути думку і Митрополита Онуфрія, нинішнього Предстоятеля УПЦ (МП), що він думає з приводу єдиної помісної Церкви в Україні. Але він доручив цю розмову митрополиту Клименту.

"Українська Православна Церква завжди готова спілкуватися і шукати шляхи для зцілення рани розколу. Коли ми говоримо про діалог, то цей діалог повинен впершу чергу ґрунтуватися на бажанні спілкуватися, бажанні вислухати один одного. Поступитися чимось", — каже голова синодального інформаційного відділу УПЦ (МП) єпископ Климент.

Як йдеться у сюжеті, поки прірва є великою. Але віриться, що за допомогою Вселенського Патріарха вона буде подолана. Патріарх Варфоломій має великий досвід.

"У нього є великий досвід. Зовсім недавно Вселенська Патріархія була чинником у тому, що Болгарська Православна Церква знову стала єдиною. Хоча там теж було дві гілки і досить агресивно налаштовані одна проти одної", – зазначає релігієзнавець Олександр Саган. Про це повідомляє УНІАН.

Система Orphus
Рейтинг
0
0
4коментарів

Коментарі

додати коментар 
  • Fabio Barreto da Silva | 16 квітня 2015, 01:09
    Коментувати коментар

    Linda Knox and mijswerdna. Remember,in the Orthodox Church(whole orthodoxy) doesn't have a papal supremacy like de roman "catholics". Constantinopla doesn't have the right or power to dissolve the UOC-MP. Are you know something about Ethno-Phyletism?

    • Fabio Barreto da Silva | 16 квітня 2015, 01:11
      Коментувати коментар

      Kristos Voskrese,

    • Huw Watkins | 16 квітня 2015, 19:26
      Коментувати коментар

      Totally agree with you Fabio. The UOC-MP is going to need to want to have a unified church in Ukraine. This is going to be a real sticking point in the process. However the situation cannot be normalised in Ukraine without the participation of the canonical church and this is where the Ecumenical Patriarchate could play a vital role in the process. Historically there were two Metropolitans of equal standing that reported back to the EP, one kn Kiev and one in Moscow. One can almost see that Ukraine's status of Autochefaly would be a restoration of this model in some respects, with added key ingredient of self governance. One can't help be feel that Moscow will be vehemently opposed to the entire process particularly in light of the modern concept of Ruski Mir that has become so important in the last few years with regards to Russia's foreign policy and Church attitude. I personally have never been a fan of the KP, however schism is far less desirable and reconciliation, repentence in a constructive and humble manner and a positive unification with no theological variance is surely a positive thing for the church. It seems that the UAOC are taking quite a mature and humble approach to the situation. I wonder if a unified Orthodox church in Ukraine could open the door for the Greek Catholics to lay aside their affiliation to the Pope and also come back into the fold? Perhaps that's a dream too far...

    • Linda Knox | 17 квітня 2015, 04:41
      Коментувати коментар

      Actually, the Ecumenical Patriarch has a unique role among Orthodox bishops… He is primus inter pares ("first among equals"), as he is senior among all Orthodox bishops. This primacy, expressed in canonical literature as presbeia ("prerogatives", literally: seniorities"), grants to the Ecumenical Patriarch the right to preside at pan- Orthodox synods. The Ecumenical Patriarch has no direct jurisdiction outside the Patriarchate of Constantinople granted to him in Orthodox canonical literature, but HIS PRIMARY FUNCTION REGARDING THE WHOLE ORTHODOX CHURCH IS ONE OF DEALING WITH RELATIONS BETWEEN AUTOCEPHALOUS AND AUTONOMOUS CHURCHES. HIS PRIMARY ROLE IS ONE OF PROMOTING AND SUSTAINING CHURCH UNITY. The Russian Orthodox Church, which for centuries had been a diocese of the Ecumenical Patriarchate, declared its independence in 1448. In 1589, 141 years later, Constantinople recognized Russia to be a patriarchate. The list of Churches that declared autocephaly and were later recognized by Constantinople as Patriarchates follows. 1448, Russian Orthodox Church declared autocephaly; was recognized in 1589 as a patriarchate 1832, Serbian Church declared its autocephaly; was recognized in 1879. 1833, Church of Greece declared autocephaly; was recognized by the patriarchate in 1850. 1860, Bulgarians de facto seceded from the Great Church and in 1870; the Bulgarian church was politically recognized as autonomous, but only in 1945 was it recognized by the Ecumenical Patriarchate as a patriarchate. In 1865, the Romanian Orthodox Church declared its autocephaly and was recognized in 1885. 1922, the Albanian Orthodox Church declared its autocephaly; was recognized in 1937. Because of the expansion of the Russian Empire and Moscow attempted to bring other Orthodox Churches under its jurisdiction but those attempts failed, and the following churches were recognized by the Ecumenical Patriarchate as either autocephalous or autonomous, including the Finnish Orthodox Church and Estonian Orthodox Church in 1923, the Polish Orthodox Church in 1924 and the Ukrainian Orthodox Church (UAPC) in Poland, the Czech and Slovak Orthodox Church in 1998. The Moscow Patriarchate often disputes (what else is new) the Ecumenical Patriarch's role as prime representative and spiritual leader of the world's Orthodox Christians, citing that it represents the numerically largest Orthodox community. Of course that’s as long as it can keep the Ukrainian Church subjugated and under its own control. That in a nutshell is the sticking point for Moscow. When Ukraine has its own patriarchate, Ukraine will be be most populous Orthodox country and Russia will be bumped to second place.

Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти

Останні коментарі

  • enzian | 18 вересня 2019, 16:43

    Ніякий з тебе пророк, Мішка.

  • Paraeklezyarh | 18 вересня 2019, 16:37

    Котрою за чергою в признання автокефалії ПЦУ буде православна церква Александрії одному Богу відомо . Але факт співслужіння та євхаристії є.

  • Михаил | 18 вересня 2019, 14:50

    Александрийская церковь будет самой последней, кто признает "пцу", если такое признание когда-нибудь произойдёт. Скорее "пцу" признает Московский патриархат, чем Александрийский!

  • enzian | 18 вересня 2019, 11:37

    Найгірше, що вони поширюють не стільки християнські цінності, скільки лояльне ставлення до ворога.

  • Zenia | 17 вересня 2019, 23:30

    В том и беда, что исповедоваться на родном языке и своему соотечественнику украинцам не позволяют русские оккупанты. Ты что, оккупант, читать не умеешь? :))

Популярні статті місяця