• Головна
  • Теми
  • В УАПЦ сподіваються, що в РПЦ таки запропонують життєздатні та реалістичні шляхи подолання церковного розділення...

В УАПЦ сподіваються, що в РПЦ таки запропонують життєздатні та реалістичні шляхи подолання церковного розділення

31.07.2010, 11:07
В УАПЦ сподіваються, що в РПЦ таки запропонують життєздатні та реалістичні шляхи подолання церковного розділення - фото 1
На останньому засіданні Синоду РПЦ його члени прийняли Звернення до тих, хто перебуває поза церковною єдністю. «Пропозиції», викладені у документі, прокоментував вікарій Київської єпархії УАПЦ архиєпископ Йоан (Модзалевський).

Йоан_Модзалевський.jpgНа останньому засіданні Синоду РПЦ його члени прийняли Звернення до тих, хто перебуває поза церковною єдністю. «Пропозиції», викладені у документі, прокоментував вікарій Київської єпархії УАПЦ архиєпископ Уманський Йоан (Модзалевський), Голова Богословсько-канонічної комісії УАПЦ. Він наголосив, що в УАПЦ радіють «твердому бажанню РПЦ вилікувати розкол в Україні». Проте архиєпископ наголосив, що спосіб «лікування», який пропонує РПЦ, – нежиттєздатний та нереалістичний.

«Ми сподіваємося, що ця заява не буде останньою, і що під час подальшого звернення до української проблематики Російська Церква не лише говоритиме про возз'єднання, але і запропонує реалістичні, життєздатні моделі подолання розділення», – зазначив владика УАПЦ в інтерв’ю «Релігії в Україні».

Він назвав помилкою переконання деяких експертів Московської Патріархії в тому, що в Україні зможе спрацювати «болгарський варіант» – позбавлення юридичного статусу УПЦ КП та УАПЦ. Архиєпископ пояснив, що політичний фактор не є основним в проблемі церковного розділення в Україні.

«Церковне розділення – це результат цивілізаційної різноманітності України, різних культурних переваг, орієнтацій на різні традиції світового православ'я. Західна і Центральна Україна не просто хочуть мати свою помісну Церкву. Духовенство і паства цих регіонів орієнтовані на досвід європейського православ'я, пастирський досвід Константинопольського Патріархату».

У зв’язку з цим він пояснив і рішення УАПЦ поминати під час Літургії Константинопольського Патріарха. За його словами, УАПЦ терпеливо чекатиме, доки Константинополь прийме її під свою юрисдикцію і не припинятиме поминання Патріарха Константинопольського. Владика додав, що таке бачення не перекреслює стремління УАПЦ до створення помісної української Церкви, це, за словами архиєпископа, – «стратегічна мета».

Тому і рішення про відновлення діалогу з УПЦ в УАПЦ приймали не для того, щоб «обговорювати умови, на яких УАПЦ зможе увійти до складу Московського Патріархату, а щоб нормалізувати стосунки, випрацювати дружній формат стосунків між Церквами».

Він наголосив, що УПЦ КП та УАПЦ – це мільйони людей, і «примусити їх насильно повернутися в Російську Церкву – завдання не з легких». Архиєпископ наголосив, що тиск та численні випробування зроблять УАПЦ лише сильнішою.

Окрім того, владика пояснив, що вирішальним є фактор волі пастви а не єрархії. А паства тих, кого бажає приєднати Московська Патріархія, – проти цього.

«А що може зробити єрархія без підтримки і довіри пастви? Церква не передбачає «диктатури» єпископату і «мовчазної покори» пастви. Ми – єдиний євхаристійний організм. І єпископ, і простий член євхаристійного зібрання причащаються від однієї Чаші», – пригадав владика.

Повну версію інтерв’ю читайте на РІСУ.