Греко-католики відповіли на звернення православних інтелектуалів з приводу 70-річниці Львівського псевдособору

28 березня 2016, 10:38 | Міжцерковні стосунки | 7 |   | Код для блогу |  | 

26 березня 2016 року Департамент інформації УГКЦ оприлюднив колективне Звернення групи українських греко-католиків у відповідь на заяву відомих православних християн світу, в якому вони визнали насильницький характер приєднання УГКЦ до Російської Церкви у 1946 році та закликали «сучасне церковне священноначаліє в Росії, Україні та ін. визнати недійсними трагічні рішення Львівського собору». Серед тих, хто підписали Заяву є Глава Української Греко-Католицької Церкви – Блаженіший Святослав (Шевчук), єпископи Богдан (Дзюрах) та Василь (Тучапець), відомі священики та науковці.

Підписанти «Слова до православних братів і сестер, які підписали Заяву з приводу 70-ї річниці так званого «Львівського собору 1946 року»» висловили вдячність православним за їхнє звернення, відзначивши не лише тих, чиї підписи вміщено під цьогорічною спільною заявою, але й всіх православних, які протягом останніх десятиліть визнавали правду про трагічні події 1946 року.

Зі свого боку греко-католики пропонують православним відкинути полемічну модель взаємостосунків та розпочати діалог щодо подій минулого, який повинен «відбуватися в спокійній доброзичливій атмосфері взаємного пошуку об’єктивної істини, на підставі наукової методології та академічної чесності й відповідальності».

У той же час, греко-католики відзначають, що діалогу щодо історії було б замало і необхідно також провадити діалог про єдність Церкви. В УГКЦ пропонують відкинути хибні концепції єдності, в яких одна сторона трактує іншу: «не як спільноту братів і сестер у Христі, а як супротивника, а інколи навіть як ворога». На думку греко-католиків, «єдність» не можна розуміти як «приєднання» чи «воз’єднання», оскільки такі моделі є: «насправді, нічим іншим, як сумнозвісним «уніатизмом», що його і католики, і православні засудили, як невідповідний спосіб церковного поєднання.»

В УГКЦ відзначають, що греко-католицька і православна сторони пройшли свій унікальний шлях розвитку і їх досвід міг би слугувати задля взаємного духовного збагачення.

Як зазначив у коментарі РІСУ один з підписантів колективного Слова, головний редактор журналу «Патріярхат» Анатолій Бабинський: «Заява наших православних братів була найціннішим свідченням, яке прозвучало в дні, коли ми згадуємо трагічні події 1946 року. Вона дала надію, що ми справді розпочинаємо процес відходу від полеміки минулого і відкриваємо нову сторінку взаємовідносин. Блаженніший Святослав сказав, що для греко-католиків ця заява є вагомішою ніж Гаванська декларація. В цьому можна пересвідчитись і самому. Сумнівні пункти згаданої Декларації лише збурили полеміку навколо католицько-православних стосунків не лише в Україні, але й за її межами. Натомість у ситуації з обміном листами між православними і греко-католиками з приводу подій 1946 року ми бачимо спробу вийти на новий рівень взаємин через щиру розмову, без застосування дипломатичних хитрощів, які як правило не дають жодного результату».

Заява з боку УГКЦ була оприлюднена від імені учасників Міжнародної наукової конференції «Сила віри супроти насилля влади: Греко-католики Центрально-Східної Європи в умовах переслідувань тоталітарних режимів після Другої світової війни», яка відбулася в Київському національному університеті ім. Тараса Шевченка 17 березня 2016 р.

До її підписантів може долучитись кожен греко-католик, перейшовши за відповідним посиланням.

Система Orphus
Рейтинг
0
0
7коментарів

Коментарі

додати коментар 
  • Oleg Piorko | 29 березня 2016, 11:22
    Коментувати коментар

    Кожна людина помиляється. Але вибачте, коли свідомо не бачити перед собою перешкоду і кожен раз об неї спіткатись, це інше. Паісій Святогорець, про таких людей сказав чітко: ..Не відрізняють золота від міді. Ніякого спільного діалогу з римо-греко катликами як православний мати не хочу і справа не у моїх "вигадках". Щоб позитивно відноситись до екуменізму, мені потрібно вийти з православя і куди тоді йти, в протестанти. Вони називають себе Церквою Христовою, говорять, що ми православні язичники, ідолопоклонники, а проте що вони зявились в 16 столітті, чомусь мовчать. Куди пішли людські душі на протязі 1600 років, якщо це та Церква - Матвія 16:18. Щодо до католиків: Священник, по их учению, является совершителем Таинства, "minister sacramenti;" он, как "vice Christus" [заместитель Христа], как "Stellvertreter Christi" [заместитель Христа (нем.)], обладает полнотой благодати, как и Сам Христос; и, как Христу Спасителю нет необходимости призывать нераздельного от Него Святого Духа, так и Его заместителю, полномочному совершителю Таинства, в этом призывании также нет необходимости. Знаєте, інколи з ранку зі сну можна сказати різне, але подібну ахінею, здоровим глуздом сприйняти важко. Людині не потрібно призивати Святого Духа, бред. А як тоді хліб і вино, перетворити на тіло і кров Христа, як тлінне перетвори не не тлінне і святе, як від гріху очиститись. Тоді давайте скажемо Богу, посунься. Підписалися під цих документом, люди за словом православний, а не за Духом.

    • firemark | 29 березня 2016, 16:58
      Коментувати коментар

      Звідки це ви вяли цю ахінею, що ніби-то "Священник, по их учению, является совершителем Таинства, "minister sacramenti;" он, как "vice Christus"? З Мартина Лютера, чи з подмьотной літератури, яку росповсюджують в Лаврах? В дійсноті Катехизісі КЦ, частина 2, гл.3 сказано: Основными знаками евхаристического Таинства являются пшеничный хлеб и виноградное вино, на которые призывается благословение Святого Духа и над которыми священник произносит слова освящения, сказанные Иисусом на Тайной Вечере: "Сие есть Тело Мое, которое за вас предается. (...) Сия есть Кровь Моя..."(1412), Там-же: Не от человека зависит, что приносимые дары становятся Телом и Кровью Христа, но Сам Христос, распятый за нас, делает это. Священник, образ Христа, произносит эти слова, но их действенность и благодать - от Бога. "Сие есть тело Мое", - говорит Он, Это слово прелагает приносимые дары.(1375)

  • Nikon Nikon | 28 березня 2016, 15:52
    Коментувати коментар

    Було б добре керівництву УГКЦ дати відповідь чи коментар стосовно проведення собору 1596 року в Бересті...

    • толік | 31 березня 2016, 18:11
      Коментувати коментар

      а що тут треба коментувати??? ЗАКОННА єрархія ВІДНОВИЛА єдність Вселенської Церкви, так як це було зроблено перед тим Київськими Митрополитами в Ліоні і Флоренції. Доречі ПОКАЖІТЬ ДОКУМЕНТ , В ЯКОМУ КИЇВСЬЕА ЦЕРКВА ВІДМОВИВАЛАСЯ Б ВІД ЦІЄЇ ЄДНОСТІ. Як знаємо Володимир І мав декілька посольств до Риму, а з Візантією воював. Як знаємо , Ярослав І був "тестем чи сватом Європи" і НІДЕ, НІ В ОДНОМУ ДОКУМЕНТІ, немає ЖОДНОЇ (!!!!!!) згадки про те , щоб київські княжни змінювали свій обряд на західний! розумієте ЖОДНОГО НАТЯКУ!!! навпаки знаємо, що дружина угорського короля Андрія , донька Ярослава , мала свого духівника, Анна Русинка не мала у Франції жодних проблем через свій східний обряд. І НІХТО НІКОГО не перехрещував!!! цим займалися московські дикуни, котрі брали собі замість своїх дегенератів - німецьких князьків і перехрещували їх у свою збочену "віру". п.с. я розумію, що пишу для людини, яка вірить у ту нечисть, котру приписують Св. Теодозію Печерському і розповсюджують у кацапських лаврах, хоча достовірно відомо, що це фальшивка з 16-17 ст.

Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти

Останні коментарі

  • velovs@ukr.net | 25 лютого 2020, 18:38

    Р. S. І кого ця інфа зацікавить, то він, погугливши, - без особливих проблем - зможе знайти всі необхідні додаткові аспекти, деталі й подробиці цієї тематики.

  • velovs@ukr.net | 25 лютого 2020, 18:36

    "...коли проводилися реформи царів Єзекії й Йосипа, які дозволяли служіння Єдиному Богу виключно в Храмі Соломона..." --------- І це був, як добре знаємо, ПЕРШИЙ - знищений вавилонянами, а

  • Ігор Затятий | 25 лютого 2020, 15:23

    Знову мацкалі пролетіли, як фанера над Амманом.

  • velovs@ukr.net | 25 лютого 2020, 13:59

    Я ні 31 березня, ні 21 квітня 2019 р. взагалі НЕ БРАВ участі в тих президентських виборах. Це - ПО-ПЕРШЕ. ------ А, ПО-ДРУГЕ, суто кон'юнктурний "патріотизм" п'ятого (екс)президента, як

  • enzian | 25 лютого 2020, 12:20

    velovs@ukr.net, а зелені "ліволіберальні" клоуни, які завдяки таким "критикам", як Ви, прийшли до влади і яких Ви - вони більші патріоти, ніж Порошенко?

Популярні статті місяця