• Головна
  • Новини
  • Умова УПЦ щодо покаяння «розкольників» має передбачати компромісне рішення: архиєпископ УАПЦ...

Умова УПЦ щодо покаяння «розкольників» має передбачати компромісне рішення: архиєпископ УАПЦ

01.12.2009, 12:56
Голова богословсько-канонічної комісії УАПЦ архиєпископ Уманський Йоан (Модзалевський) прокоментував звернення Синоду УПЦ до вірних від 24 листопада.

КИЇВ — Голова богословсько-канонічної комісії УАПЦ архиєпископ Уманський Йоан (Модзалевський) прокоментував звернення Синоду УПЦ до вірних від 24 листопада, в якому єрархи УПЦ висловили свій погляд на розділення українського православ’я, наголосили на позиції УПЦ у питанні об’єднання та ще раз уточнили, що таке об’єднання можливе лише на базі УПЦ, а «розкольницькі структури» повинні спершу покаятися в гріху розколу. Архиєпископ УАПЦ з цього приводу зазначив, що коли першу умову він готовий прийняти, то друга вимагає все-таки пошуку «компромісного рішення».

«Перше твердження я готовий прийняти. Дійсно, доки УАПЦ або КП не отримають канонічного визнання, говорити про об'єднання на рівних не виправдано. Іншими словами, доки УПЦ залишається найбільш багаточисельною і єдиною канонічно визнаною в Україні православною рисдикцією, то саме її і необхідно розглядати як базову церковну структуру для об'єднання», — зазначив архиєпископ Йоан.

Водночас він наголосив, що вимога покаяння в розколі уже сприймається не так. «Ми готові визнати свої канонічні помилки, готові покаятися в них, оскільки ми бачимо, що саме вони привели нашу Церкву в стан штучної ізоляції від світового православ'я. Але ми не готові визнати свою церковну структуру «розколом». Ми не розкольники ні за своєю еклезіологічною або канонічною свідомістю, ні за способом церковного життя. Потрібно провести відмінність між розколом і церковним розділенням», — йдеться у коментарі архиєпископа УАПЦ для сайту «Релігія в Україні.

Голова богословсько-канонічної комісії УАПЦ при цьому наголосив, що розкол слід розуміти як рух, спрямований на руйнування, на відособлення від церковної повноти, на розрив любові і спілкування. Розкол є прямою протилежністю церковності. «Неупереджений богословський погляд не побачить в нашій Церкві такого устремління. В УАПЦ не панує «дух розколу», ми спрямовані не на відособлення, а, навпаки, на церковну повноту, до більшої інтеграції в загальноцерковне життя. І слід зазначити, що наша Церква, її Предстоятель і єпископат роблять все від неї залежне, щоб єдність церковного життя в Україні була відновлена», — додав архиєпископ.