Блоги

  • Блог о. Петра Балога

    ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ВІРНИХ

    Права і обов’язки у Церкві існують не для того, щоб когось в чомусь обмежувати, але щоб показувати на глибші цінності, ці права і обов’язки мають допомагати вірним йти до Бога. Права і обов’язки в Церкві – це поставлення певних вимагань, які треба виконати, деколи конечно, деколи бажано, але завжди для освячення і вдосконалення свого християнського життя. Бути членом Церкви – це великий дар Божий, це, можна сказати, привілей. А кожний Божий дар завжди пов’язаний з відповідальністю, подібно як ті євангельські таланти, тому приймаючи дар, беремо на себе певні права і певні зобов’язання відносно цього дару.

    13 июля 2018, 11:44 | 

  • Блог Дмитрия Горевого

    Юмор и автокефалия

    Как народ стебётся на автокефальную тему

    11 июля 2018, 18:38 | 

  • Блог Татьяны Деркач

    Как Константинополь "не вписался" в картинку, созданную УПЦ МП

    Неотвратимость предоставления Украинской Церкви Томоса об автокефалии от Константинополя вынуждает определенные силы прибегать к очень экстравагантным поступкам. В первую очередь речь о банальной лжи, без которой невозможно создавать альтернативную реальность.

    2 июля 2018, 23:12 | 

  • Блог Дмитрия Горевого

    Церковная дипломатия и этикет

    Как епископы не придерживаются церковного этикета

    23 июня 2018, 21:11 | 

  • Блог Анатолия Бабинского

    Про пастки мови. Або ще раз про «традиційну сім’ю»

    Коли ми вступаємо в суперечки на будь-які теми, важливо уважно і обережно слідкувати за тим, які терміни ми вживаємо. Мова містить чимало пасток і часом буває так, що вступаючи в розмову, ми навіть несвідомо переймаємо мову того, з ким говоримо і тим самим його розуміння світу. Перекладаючи наш месидж на невідповідну мову, ми таким чином самі спотворюємо те, що хочемо сказати.

    19 июня 2018, 10:42 | 

  • Блог о. Петра Балога

    ОБ’ЄДНАННЯ ВСІХ ХРИСТИЯН: УТОПІЯ ЧИ РЕАЛЬНА МОЖЛИВІСТЬ?

    Євхаристійне спілкування, тобто єдність навколо Євхаристії – це ціль, або скажімо – ідеал. Дороги до цієї цілі можуть потихеньку сходитися, замість ще більше розходитися. Перш за все, належить побачити, що у всіх християн спільне. А це: віра в Ісуса Христа – Спасителя і Відкупителя, Сина Божого. Це віра в Трійцю, Отця, Сина і Святого Духа. Це Хрещення, через яке людина входить у спільноту Церкви на місцевому рівні. Це Святе Писання – Слово Боже. Це первісне вчення Церкви, виражене на перших спільних зібраннях – Вселенських Соборах. От з цього і треба почати процес об’єднання. Практично він повинен виражатися в тому, що можна з іншими християнами спільно помолитися, що можна з іншими спільно визнати Символ віри (Нікейсько-Константинопольський на приклад), що можна вважати інших християнами, а не сектантами, єретиками чи «так званою Церквою».

    15 июня 2018, 10:14 | 

  • Блог о. Петра Балога

    ЯКИМ ПОВИННО БУТИ ВІДНОШЕННЯ ХРИСТИЯН ДО ГЕЇВ?

    Яке має бути відношення до таких осіб з боку християн? Якщо йдеться про практикування гомосексуальних вчинків, то тут Церква однозначно вчить, що це незгідне з природою і є гріхом. Натомість, Церква завжди відрізняє особу і її вчинки, грішника і гріх.

    14 июня 2018, 17:36 | 

  • Колонка редакции

    Відійшла у вічність Ярослава Ґудзяк

    Сьогодні вночі, після довгої і виснажливої хвороби на 93-му році життя упокоїлася в Бозі Ярослава Ґудзяк – мати владики Бориса (Ґудзяка), єпископа УГКЦ, та доктора Марка Ґудзяка

    13 июня 2018, 12:14 | 

  • Блог о. Петра Балога

    П’ЯТИДЕСЯТНИЦА: ТРІЙЦЯ ЧИ ЗІСЛАННЯ СВЯТОГО ДУХА?

    Читаю проповіді св. Феофана Затворника (1815-1894) на П’ятидесятницю: у сам день Зішестя Святого Духа він говорить про Трійцю, а в понеділок – про Святого Духа. Як би не дивлячись на біблійні тексти даних днів. Ну, богословськи він там все ніби логічно виводить, але повторюю – Святу Трійцю можна «богословськи вивести» з кожного християнського свята, починаючи з Благовіщення, особливо з Хрещення в Йордані, з Воскресіння, з Вознесіння і т. д. Одним словом, плутанину св. Феофан Затворник у літургійну згадку Зішестя Святого Духа додав.

    28 мая 2018, 10:08 | 

  • Блог о. Петра Балога

    ЦЕРКВА І ДУХ СВЯТИЙ: ПРИСУТНІСТЬ СВЯТОГО ДУХА У ЦЕРКВІ ХРИСТОВІЙ

    Коли говоримо, що віримо у єдину, святу, вселенську і апостольську Церкву, в принципі маємо на увазі віру в Святого Духа. Символ віри Нікео-Константинопольський схематично можна поділити на три основні частини: визнання віри в Бога Отця, Бога Сина і Бога Святого Духа. Саме у цій останній частині Символу, яка починається словами: «І в Святого Духа …», знаходиться віра у Церкву. Це тому, що Церква, передовсім є справою Святого Духа і являється не просто організацією, але чимось більшим, чимось видимим, але одночасно надприроднім. Тому цей факт вимагає віри.

    27 мая 2018, 12:39 |