Блоги

  • Блог Дмитрия Горевого

    Церковная дипломатия и этикет

    Как епископы не придерживаются церковного этикета

    23 июня 2018, 21:11 | 

  • Блог Анатолия Бабинского

    Про пастки мови. Або ще раз про «традиційну сім’ю»

    Коли ми вступаємо в суперечки на будь-які теми, важливо уважно і обережно слідкувати за тим, які терміни ми вживаємо. Мова містить чимало пасток і часом буває так, що вступаючи в розмову, ми навіть несвідомо переймаємо мову того, з ким говоримо і тим самим його розуміння світу. Перекладаючи наш месидж на невідповідну мову, ми таким чином самі спотворюємо те, що хочемо сказати.

    19 июня 2018, 10:42 | 

  • Блог о. Петра Балога

    ОБ’ЄДНАННЯ ВСІХ ХРИСТИЯН: УТОПІЯ ЧИ РЕАЛЬНА МОЖЛИВІСТЬ?

    Євхаристійне спілкування, тобто єдність навколо Євхаристії – це ціль, або скажімо – ідеал. Дороги до цієї цілі можуть потихеньку сходитися, замість ще більше розходитися. Перш за все, належить побачити, що у всіх християн спільне. А це: віра в Ісуса Христа – Спасителя і Відкупителя, Сина Божого. Це віра в Трійцю, Отця, Сина і Святого Духа. Це Хрещення, через яке людина входить у спільноту Церкви на місцевому рівні. Це Святе Писання – Слово Боже. Це первісне вчення Церкви, виражене на перших спільних зібраннях – Вселенських Соборах. От з цього і треба почати процес об’єднання. Практично він повинен виражатися в тому, що можна з іншими християнами спільно помолитися, що можна з іншими спільно визнати Символ віри (Нікейсько-Константинопольський на приклад), що можна вважати інших християнами, а не сектантами, єретиками чи «так званою Церквою».

    15 июня 2018, 10:14 | 

  • Блог о. Петра Балога

    ЯКИМ ПОВИННО БУТИ ВІДНОШЕННЯ ХРИСТИЯН ДО ГЕЇВ?

    Яке має бути відношення до таких осіб з боку християн? Якщо йдеться про практикування гомосексуальних вчинків, то тут Церква однозначно вчить, що це незгідне з природою і є гріхом. Натомість, Церква завжди відрізняє особу і її вчинки, грішника і гріх.

    14 июня 2018, 17:36 | 

  • Колонка редакции

    Відійшла у вічність Ярослава Ґудзяк

    Сьогодні вночі, після довгої і виснажливої хвороби на 93-му році життя упокоїлася в Бозі Ярослава Ґудзяк – мати владики Бориса (Ґудзяка), єпископа УГКЦ, та доктора Марка Ґудзяка

    13 июня 2018, 12:14 | 

  • Блог о. Петра Балога

    П’ЯТИДЕСЯТНИЦА: ТРІЙЦЯ ЧИ ЗІСЛАННЯ СВЯТОГО ДУХА?

    Читаю проповіді св. Феофана Затворника (1815-1894) на П’ятидесятницю: у сам день Зішестя Святого Духа він говорить про Трійцю, а в понеділок – про Святого Духа. Як би не дивлячись на біблійні тексти даних днів. Ну, богословськи він там все ніби логічно виводить, але повторюю – Святу Трійцю можна «богословськи вивести» з кожного християнського свята, починаючи з Благовіщення, особливо з Хрещення в Йордані, з Воскресіння, з Вознесіння і т. д. Одним словом, плутанину св. Феофан Затворник у літургійну згадку Зішестя Святого Духа додав.

    28 мая 2018, 10:08 | 

  • Блог о. Петра Балога

    ЦЕРКВА І ДУХ СВЯТИЙ: ПРИСУТНІСТЬ СВЯТОГО ДУХА У ЦЕРКВІ ХРИСТОВІЙ

    Коли говоримо, що віримо у єдину, святу, вселенську і апостольську Церкву, в принципі маємо на увазі віру в Святого Духа. Символ віри Нікео-Константинопольський схематично можна поділити на три основні частини: визнання віри в Бога Отця, Бога Сина і Бога Святого Духа. Саме у цій останній частині Символу, яка починається словами: «І в Святого Духа …», знаходиться віра у Церкву. Це тому, що Церква, передовсім є справою Святого Духа і являється не просто організацією, але чимось більшим, чимось видимим, але одночасно надприроднім. Тому цей факт вимагає віри.

    27 мая 2018, 12:39 | 

  • Блог Анатолия Бабинского

    Щодо "спільної заяви" РПЦ і Ватикану по Сирії

    26 мая 2018, 19:59 | 

  • Блог Павла Павленка

    Українське релігієзнавство під загрозою знищення (несвятковий текст до 100-річчя Національної академії наук України)

    Нас, українських академічних релігієзнавців, непокоять “реформаційні” заходи Міністерства освіти і науки України (МОН), оскільки ті спрямовані не на подальший розвій української академічної науки, на її подальше утвердження, а більше походять на диверсію, злочин проти неї. Ми, українські академічні релігієзнавці, не проти, а навпаки — “за” реформи у науковій сфері, за її інтеграцію у світовий науковий простір, оскільки бачимо, як вона відстає від західних стандартів, як вона старіє. Однак водночас ми проти того, щоб під виглядом реформ, насправді відбувалась тотальна зачистка української академічної наукової спільноти, в якій нівелюється специфіка різних сфер наукового знання, а відтак можуть загинути не лише цілі наукові колективи — флагмани наукових галузей, а наукові школи, багатолітні наукові традиції, щезнути результати наукових досліджень, досягнення, здобутки. Наразі, якщо й хтось реально заходився знищити в Україні академічну науку, то Міністерство освіти і науки є інструментом цього знищення. Нас водночас турбує і та повна байдужість керівництва НАНУ, яке своєю апатією, самоізолюванням у Президії НАНУ, тим само тільки потурає справі МОН із знищення академічної науки в Україні. Хотілося б вірити, що 100-річчя Української академії наук не ознаменує її кінець, не буде останнім!

    25 мая 2018, 11:12 | 

  • Блог Олега Гавриша

    Как Бог еще раз спас меня

    Меня зовут Олег Гавриш и у меня есть несколько новостей для вас. Первая – Бог есть. Вторая – Он силен совершить что угодно, в том числе и чудо. Третья – Он любит вас.

    21 мая 2018, 12:46 |