Blogs

  • Daniel Galadza's Blog

    Літургійний рік і містагогія: Вхід у пасхальне Таїнство

    Доповідь в Києві 16-ого грудня 2017 р.Б. на конференції катехитів Київської Митрополії про літургію і її значення в житті Церкви

    19 December 2017, 16:15 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ХРИСТИЯНИН І МИЛОСТИНЯ

    Любов і милосердя завжди мають бути конкретними. Не можна любити «людей у всьому світі», чи «бідних дітей Африки», конкретно яких ми ніколи в житті не бачили, чи про яких навіть не чули. Християнська любов є тут і тепер по відношенню до конкретної людини з конкретними проблемами. Якщо треба проявити цю любов і милосердя на відстані, то відстань теж не повинна нівелювати конкретність і дійсну потребу у нашій допомозі.

    18 December 2017, 22:28 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ПРО «ОТЧЕ НАШ» З ІНШОЇ СТОРОНИ

    У версії Євангеліста Матея маємо справу з одним з перших богословських тлумачень слів Христа про молитву до Отця, в поєднанні з цими ж словами. Більш-менш оригінальна версія слів Христа – це у Луки. Чи таким чином не належить називати версію Матея «Молитвою Господньою», а лише коротшу версію Луки? Зовсім ні. Матеріальна точність не є в даному випадку важливою для віри – в даному випадку навіть підходять слова Апостола Павла «літера вбиває, дух животворить» (2 Кор 3, 6).

    17 December 2017, 11:55 | 

  • Але ізбав нас від лукавого перекладу молитви Отченаш

    Віднедавна, а точніше від 2013-го року серед західних християн точаться запеклі дискусії на тему молитви Отченаш. Українські медії теж кинулись розносити цю «благу вість» серед нашого народу і в нетрях інтернету розпочались справжні баталії щодо молитви Отченаш, дуже часто навіть серед людей, які донедавна можливо і не задумувались над глибшими сенсами цієї молитви. Дозволю собі впхати і своїх пару копійок.

    16 December 2017, 21:07 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    АПОСТОЛ АНДРІЙ І КИЇВ: ТРОХИ ІСТОРІЇ

    Щодо присутності Апостола Андрія на теренах майбутньої Русі, в тому теж, на місці майбутніх міст Києва та Новгорода, і про конкретну діяльність на цих теренах, вперше описується в «Повісті минулих літ», написаної нібито в першій половині ХІІ-го століття київським ченцем Нестором. Щоправда, багато науковців, як істориків, так і літературознавців, сумніваються в оригінальності цього твору. Скоріше за все, твір являється компіляцією різних менших історій, «зшитих» пізніше в одну «Повість».

    12 December 2017, 18:09 | 

  • Daniel Galadza's Blog

    Forgiveness and Reconciliation in Ukraine

    On the letter of Patriarch Philaret to Patriarch Kirill and the Episcopate of the Russian Orthodox Church (with English translation)

    1 December 2017, 21:56 | 

  • Daniel Galadza's Blog

    An Ultimatum from a Liturgist: A Note on Liturgical Translations

    The joke about the difference between liturgists and terrorists is getting old, especially when it comes from biblical scholars. The Sitz im Leben of the Bible is in the Liturgy, where it is kissed and venerated—but also explained, sung, and prayed.

    27 November 2017, 15:55 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    БОГ – ВІН ЧИ НЕ ВІН?

    Приписувати Богу людські якості некоректно. Це називається «антропоморфізм», тобто вчинення Бога подібним людині. Так, Бог дійсно ані чоловік, ані жінка. Він понад цим. Але це ми – чоловіки і жінки, та іменуємо непізнавального та Таємничого Бога, який є Особою, згідно з нашим здоровим глуздом і в рамках наших понять. Не говорячи вже про Боже Об'явлення.

    25 November 2017, 17:50 | 

  • Повернення

    Повертатись - і радісно, й боляче. Через багато років і тривог ти приходиш до знайомих з дитинства місць і людей, і бачиш, що вони вже зовсім інші.

    23 November 2017, 21:34 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    СИЛЬМАРИЛІОН, ВОЛОДАР ПЕРСТЕНІВ І ДОГМАТИКА

    Міф – це розповідь, в якій укритий певен сенс. Якщо елементи міфу найчастіше і видумані, то укритий глибокий сенс найчастіше має місце в реальності. Один з найбільших релігієзнавців ХХ-го століття Мірче Еліаде у своїй книзі «Аспекти міфу» давав визначення міфу як «дійсної, реальної події», сакральної, значимої і яка слугує за приклад для наслідування. Міф доносить людині певну мудрість і певну правду. Якщо людина не в змозі піти глибше, до суті, а зупиниться лише на зовнішніх елементах, тоді потрактує міф як казку, а всю історію, як таку «якої не існує в реальності». Натомість таємницю Бога чи Його дії навряд чи можна у якийсь спосіб описати прямо, звичними для нас методами чи жанрами, що описують реальність.

    23 November 2017, 10:15 |