Blogs

  • fr. Petro Balog's Blog

    ТЕОЛОГІЯ ТАЇНСТВА ПРИМИРЕННЯ ТА ЙОГО ПЛОДИ

    Завдяки Таїнству Примирення християнин знову стає Божим дитям, яке прагне бути вірне Богу, своєму Отцю. Це поєднання з Богом відбувається не індивідуально, але у Церкві, Тілі Христовому, і через Церкву. Ісус Христос прагне дарувати пробачення в Церкві тому, що сам подав найважливішу заповідь любові Бога і любові ближнього, як єдину заповідь. Одне з другим стисло пов’язано: поєднання з Богом лише тоді наступить, коли наступить поєднання з ближніми, в першу чергу – з братами і сестрами у Христі.

    25 June 2017, 10:13 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    «МАТЕРІЯ», «ФОРМА» ТА СЛУЖИТЕЛЬ ТАЇНСТВА ПРИМИРЕННЯ

    Східні Церкви мають різні формули відпущення гріхів. Зокрема, візантійський обряд практикує щонайменше дві формули. Одну з них прописав у своєму «Православному Сповідуванню Віри» (Confessio Fidei Orthodoxae) київський митрополит Петро Могила у ХVII ст. Взагалі, саме розуміння Таїнства Покути як і формула були під деяким впливом латинської традиції. Між іншим, західний вплив виразився у декларативній формі слів відпущення, тобто священик відпускав гріхи вживаючи зворот «я розрішаю тебе», на відміну від інших формул, благальних, де вживається «хай Бог пробачить тобі». Формула Петра Могили розповсюдилася в київській, російській та румунській Православних Церквах, а також у греко-католицькій, і вона існує у такій формі дотепер

    23 June 2017, 14:34 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ЕВОЛЮЦІЯ ТА РОЗВИТОК ТАЇНСТВА ПОКАЯННЯ

    Великий вплив на Таїнство Покаяння мала практика, яку принесли на європейський континент у VI-VII ст. ірландські монахи святого Коломбана. Йшлося про систему покути, званою «повторювальною», незалежно від повторювальності важких гріхів після Хрещення. Це спочатку зустрілося зі спротивом деяких локальних Церков, тому на деяких синодах, як наприклад Толедському (589 р.), оскаржувалися такі практики, як відступ від «святого покутного звичаю Церкви», і що дають людям можливість покути «стільки разів, скільки ті згрішать». Ще на початку ІХ ст. деякі локальні синоди Галії противилися такому звичаєві. Однак практика вже була введена і вона набирала все більшої популярності, спочатку серед вірних, а поступово і серед пастирів Церкви.

    19 June 2017, 12:41 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ТАЇНСТВО ПОКАЯННЯ: БІБЛІЙНІ ОСНОВИ

    Найбільш описово можемо побачити і зрозуміти процес гріха, жалю за нього, постанову поправи, визнання гріхів та пробачення зі сторони Бога у притчі про милосердного Отця або як часто її називають – про блудного сина (див. Лк 15, 11-32). Важливим тут є те, що це сам Бог, представлений у притчі батьком, сам вибігає назустріч своєму синові та даруючи йому прощення, привертає попередню гідність. Можна навіть сказати, що бенкет, який батько наказав приготувати на честь сина, що повернувся, символізує Євхаристійну трапезу.

    16 June 2017, 14:37 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    БІОМЕТРИЧНИЙ ПАСПОРТ, «ЧИСЛО ЗВІРА» ТА «ОЗНАКИ КІНЦЯ СВІТУ»

    Звичайно, існують «зовнішні загрози, на які треба реагувати і остерігатись». Так, це правда. Але що нам, ХРИСТИЯНАМ, можуть зробити будь-які ЗОВНІШНІ загрози, якщо всередині у нас живе Христос, якщо ми живемо благодаттю Бога, якщо ми не піддаємося гріху? Як казав Апостол Павло «Коли Бог за нас, хто проти нас?» (Рим 8, 31).

    14 June 2017, 10:13 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ПРО МОЩІ ТА ЇХ ВШАНУВАННЯ

    Чи згідне вшанування мощей зі Святим Писанням? Великим спрощенням була б думка, що у давнину християни просто адоптували деякі поганські звичаї ідолопоклонства. Отці Церкви, які, як могли, боролися з різними проявами язичницьких культів, напевно б на це звернули увагу. Тому пишучи різні стверджувальні щодо культу реліквій твори, базувалися перш за все на Писанні, а не на якихось людських забобонах.

    6 June 2017, 18:20 | 

  • Subito santo

    Маємо всі передумови, щоб наш Блаженніший Любомир - "наш батько", "князь Церкви", "моральний авторитет і духовний лідер" був визнаний Вселенською Церквою святим Божим заступником і прикладом для наслідування.

    6 June 2017, 11:06 | 

  • Мечислав Мокшицький як дзеркало польського шовінізму в Україні

    В інтерв'ю польському тижневику “Niedziela” (21/2017) Львівський архієпископ-митрополит Римо-Католицької Церкви Мечислав Мокшицький зауважив, що на українському народі лежить гріх “геноциду поляків” і допоки він (народ) не очиститься від цього гріха — не визнає свою провину перед польським народом, доти у нього не буде благословення і не настане мир.1 Владика, зв'язуючи воєдино “гріх геноциду” і війну на Донбасі, у такий спосіб прагне доводити, що ця війна є наслідком невизнаної українцями провини перед поляками за Волинську трагедію 1943 р. (чи, як її називають у Польщі, Волинську різню), а тому її (війну) слід розглядати передусім метафізично — як Боже знання, як покарання всього українського народу за цю провину.

    2 June 2017, 17:59 | 

  • Patriarch Lubomyr Husar, Cardinal of the Catholic Church, Spiritual Father of Ukraine.

    2 June 2017, 09:48 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ДІТИ, УСИНОВЛЕНІ ГЕЯМИ ТА СУПЕРЕЧЛИВІСТЬ ТАКОЇ ПРАКТИКИ

    Питання про всиновлення геями (чи лесбіянками) дітей, і дискусії навколо цього зазвичай концентруються навколо «прав меншин». Забуваючи, що дитина – не річ, і теж має права, і вона не обов'язково належить до меншин. Захищаючи права геїв до всиновлення, варто не забувати про права дитини бути вихованій у родині, де є тато і мама, і що ніхто не має права відбирати у дитини це право в ім'я будь якої «рівності».

    1 June 2017, 21:18 |