Blogs

  • Mykhaylo Yackubovych's blog

    Muslim Presidency in the All-Ukrainian Council of Religious Communities

    19 January 2018, 12:38 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ВОДА ЯК СИМВОЛ ВІДРОДЖЕННЯ

    Свята вода – це образ очищення і відродження у Христі та завдяки Христу, це образ отримання Його Духа, це образ смерті для світу і життя для Христа. Це реальні дійсності, а не магічні, всі вони стають ефективні і дійсно дають таке очищення і відродження, коли людина вірить у цю відновлювальну дію Христа. Вода очищує чи освячує не автоматично чи магічно, але динамічно і сакраментально, тобто «таїнственно», а цим Таїнством є Христос.

    18 January 2018, 13:58 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    БОГОЯВЛЕННЯ, ПОКЛОНІННЯ ВОЛХВІВ, РІЗДВО ТА ЇХНЄ ЗНАЧЕННЯ

    Кожного року ми святкуємо Різдво, потім Богоявлення, переживаємо ті самі фрагменти, здавалося б – нічого не змінюється, все повторюється. Та все ж кожен рік накладає свої особливості, досвід. Безумовно, щороку нам могло б видаватися, що це Різдво нічим не відрізняється від попереднього. Але навіщо Церква повторює для нас цикл свят? Щоб по-новому осмислити ці події. Наприклад, ми щодня промовляємо ті ж слова, що й завжди, іншим особам: «як справи?», «добрий день» тощо. Так само християни щоденно повторюють у молитві одні й ті ж слова – «Отче наш», «в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа», «Господи, помилуй».

    12 January 2018, 12:02 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    РІЗДВЯНІ СВЯТА: ЇХ БУТТЄВИЙ ТА СУСПІЛЬНИЙ ВИМІРИ ДЛЯ УКРАЇНИ

    Сьогодні Різдво в Україні часто має значення традиційне, народне, подеколи фольклорне. Традиція різдвяної вечері з 12-ох пісних страв типова для слов’ян – її майже нема у романських, германських чи скандинавських народів. Багато традицій та обрядів Святвечору перейшли до християнства з язичництва: обряди, пов’язані з кутею, ворожіння, дідухи («духи дідів»), різні прикмети тощо. На протязі віків Церква пробувала надавати цим традиціям християнський вимір

    8 January 2018, 16:11 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    КАНОНИ І ЛЮБОВ

    Навіть якщо бракує любові ближнього і милосердя до нього, то можна було б хоча б не нехтувати своїми канонами, які передбачають ситуації, подібні як в Запоріжжі. Коротко кажучи, «не знав і забув», або як написав один «митрофорний проффесор» з Запоріжжя «Не отпевали и отпевать не будем!»... А все тому, що «недовчилися і вчитися не будемо»...

    7 January 2018, 21:22 | 

  • Фронтове Різдво

    "Господи, помилуй землю нашу і народ наш, припини війну!" - молимось ми у своїх чистих, тихих і мирних містах, у своїх гарно оздоблених церквах -"сільничках". Але Господь не почує нас, поки ми не вийдемо з своєї зони комфорту, поки не поїдемо до страждених і нужденних мешканців щодня обстрілюваних сіл, поки не станемо на молитву разом з ними і не навчимо їх покликувати до Господа.

    25 December 2017, 21:39 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ВТІЛЕНЕ СЛОВО ПОСЕРЕД НАС

    Марія народжує Того, який показав нам Отця. Бог трансцендентний, повністю відмінний від усякого створіння і Якого, з огляду на Його природу, неможливо побачити, почути, доторкнутися, відчути, зрозуміти Його суть, осягнути розумом. Коли деяким пророкам і святим до приходу на світ Христа вдавалося почути голос Божий, це було можливе лише за допомогою Логосу, за посередництвом Слова Божого, яке Святий Дух доносив до вибраної людини, до людського розуму і серця, і ця людина могла в певній мірі передати це Боже Слово людською мовою. Так з’явилося Святе Письмо. Якщо десь в Старому Завіті з’являється комусь Бог (теофанія), то це той самий Логос, Син Божий, який діє у світі, і частково, наскільки лише здібна сприйняти людська природа, показує Божество.

    25 December 2017, 18:23 | 

  • Daniel Galadza's Blog

    Літургійний рік і містагогія: Вхід у пасхальне Таїнство

    Доповідь в Києві 16-ого грудня 2017 р.Б. на конференції катехитів Київської Митрополії про літургію і її значення в житті Церкви

    19 December 2017, 16:15 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ХРИСТИЯНИН І МИЛОСТИНЯ

    Любов і милосердя завжди мають бути конкретними. Не можна любити «людей у всьому світі», чи «бідних дітей Африки», конкретно яких ми ніколи в житті не бачили, чи про яких навіть не чули. Християнська любов є тут і тепер по відношенню до конкретної людини з конкретними проблемами. Якщо треба проявити цю любов і милосердя на відстані, то відстань теж не повинна нівелювати конкретність і дійсну потребу у нашій допомозі.

    18 December 2017, 22:28 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ПРО «ОТЧЕ НАШ» З ІНШОЇ СТОРОНИ

    У версії Євангеліста Матея маємо справу з одним з перших богословських тлумачень слів Христа про молитву до Отця, в поєднанні з цими ж словами. Більш-менш оригінальна версія слів Христа – це у Луки. Чи таким чином не належить називати версію Матея «Молитвою Господньою», а лише коротшу версію Луки? Зовсім ні. Матеріальна точність не є в даному випадку важливою для віри – в даному випадку навіть підходять слова Апостола Павла «літера вбиває, дух животворить» (2 Кор 3, 6).

    17 December 2017, 11:55 |