Blogs

  • ПІСТ І ТРАДИЦІЯ ВІДМОВИ ВІД М’ЯСНИХ СТРАВ У ХРИСТИЯНСТВІ

    Ранні християни відмовлялися від дорогих страв між іншим для того, щоб заощаджені кошти передати бідним у формі милостині. Не купуючи м'яса, можна було заощадити значну суму, таким чином піст мав теж практичний вимір любові ближнього, особливо того, який в потребі. Здається такий практичний вимір посту є найкращою формою солідарності зі страждаючим і потребуючим Христом, згідно з Його словами: «Бо я голодував, і ви дали мені їсти; мав спрагу, і ви мене напоїли; чужинцем був, і ви мене прийняли; нагий, і ви мене одягли» (Мт 25, 35-36).

    1 March 2017, 12:09 | 

  • ЦЕЛЕСТИН, СВОБОДА І «ТРЕТЯ ЕРА»

    Були в історії випадки, і то не раз, коли папами переставали бути перед своєю смертю. Але цілком добровільно, без примусу і без огляду на зовнішні обставини, перед Бенедиктом XVI це зробив лише Целестин V. Було це в кінці далекого XIII-го століття, 1294 року. Петра з Морроне, бенедиктинця, конклав кардиналів вибрав папою в липні 1294 року, той взяв собі ім'я Целестин, а вже в грудні того ж року повідомив, що полишає своє місце Єпископа Риму.

    24 February 2017, 17:42 | 

  • ВІЧНІ ІСТИНИ І СУЧАСНІ ЛЮДИ

    Кожне покоління богословів повинно наново опрацювати теологію, подивитися на незмінні істини Божі у новому ракурсі, через призму сучасного світу, і не змінюючи їх, подати сучасним людям не щось архаїчне, смішне для них, застаріле, чи «мракобісне», але як нове, свіже, надихаюче і дійсно альтернативне серед усіх сьогоднішніх пропозицій, які подає світ.

    19 February 2017, 10:25 | 

  • ЯКОЮ МОВОЮ МОЛИТИСЯ?

    В деяких церковних середовищах і надалі зберігається своєрідне розуміння «традиції», коли треба всіма силами боронити «Святу Літургію» від «побутової мови» (православ'я), або повернутися до «традиційної» латинської (католицизм). У католицизмі такі ініціативи виправдовуються переконанням, що ІІ Ватиканський Собор, який відкрив доступ національним мовам у Літургії, «все зіпсував», що виражається у кризі Церкви – відтік вірних, секуляризація, релятивізм і всі інші «біди». Але це перемішання причин і наслідків.

    7 February 2017, 09:37 | 

  • ХРЕСТ З КОСИМ НИЖНІМ РАМЕНОМ

    Також деякі твердять, що хрест із косою перемичкою первісно не є чимось «московським», це візантійський хрест, віддавна присутній на Україні. І як приклад приводяться фрески з Кападокії ХІ-го ст., де є таке розп’яття. Проте, Це треба довести, що такого типу хрест прийшов в Україну з Візантії. Бо довести, що він прийшов з Московії в Україну набагато легше, ніж, що він прийшов радше з Візантії в Україну, аніж з Московії. Мусять бути докази: поширеність хрестів такого типу по-перше у Візантії (а не винятки), і поширеність хрестів такого типу в Україні, а не поодинокі винятки. Ну і потім, коли вже навіть розглядаємо ці винятки, належить довести, що вони з'явилися безпосередньо під впливом Візантії, а не Московії. Навіть якщо «такі хрести були наявними як у Візантії», то належить поставити питання: Де? В якій кількості? Чому не на церквах? Чому не нагрудні?

    27 January 2017, 16:11 | 

  • ПРАВДИ ВІРИ У РІЗНИХ БОГОСЛОВСЬКИХ ТРАДИЦІЯХ

    Є багато способів, мов, теологій, традицій, стилів, якими можна (і треба) висловити ті самі правди віри, і деколи ці різні підходи здаватимуться зовсім різними, однак по суті говоритимуть про одне і те ж. Аналогією до цього може бути приклад, коли одна і та сама дійсність описується різними мовами, і при цьому використовуються мовні звороти, характерні лише для даної мови, а тому неперекладні на іншу. Звідси випливає, що в діалозі між теологічними традиціями не може бути переконування до своєї точки зору, але спроба зрозуміти точку зору другої сторони, з усіма її складовими, які накопичувалися віками.

    4 January 2017, 17:51 | 

  • ПРИКЛАД МРАКОБІССЯ

    Якщо людина, професор, з таким мракобіссям у голові (навіть якщо поза лекціями, але все-таки публічно) викладає в УКУ, то мені просто шкода його студентів, а одночасно і репутації такого шанованого католицького закладу.

    14 December 2016, 15:38 | 

  • АПОСТОЛ АНДРІЙ І КИЇВ

    30 листопада, свято св. Апостола Андрія по новому стилю. На Літургії молилися з затвердженого збірника «Молитов вірних» за «Україну, яку колись відвідав Апостол Андрій»...

    30 November 2016, 20:20 | 

  • ОБІЦЯТИ ЧИ НІ? ПРО ОБІТНИЦІ ХРЕЩЕННЯ ТА ОБІТНИЦІ ЧЕРНЕЧІ

    Чи потрібні обітниці, чи ні? Чи взагалі вони повинні приноситися? Як трактувати слова Христа з Нагірної проповіді – дослівно чи переносно: «Ви чули теж, що було сказано давнім: Не клянись неправдиво, і виконаєш твої клятви Господеві. А я кажу вам не клястися зовсім: ні небом, бо це престол Бога; ні землею, бо це підніжок стіп його; ні Єрусалимом, бо це місто великого царя. Та й головою твоєю теж не клянися, бо не можеш ані одного волоска зробити білим або чорним. Хай буде ваше слово: Так, так; Ні, ні, – а що більше цього, те від лихого» (Мт 5, 33-37).

    14 November 2016, 21:51 | 

  • ЩО БУДЕ З ДІТЬМИ, ЯКІ ПОМЕРЛИ БЕЗ ТАЇНСТВА ХРЕЩЕННЯ?

    Деякі сучасні богослови говорять, що не можна обмежувати плани Божого спасіння Таїнствами. Бог діє де хоче і як хоче, також і поза Таїнствами – про це говорив ще Тома Аквінський[3]. Подібно, як ті, що жили до Христа, можуть бути спасені, так само і після Христа можуть бути спасені всі ті, що були не охрещені не по своїй вині. Бог сам визначить дорогу їх спасіння.

    28 October 2016, 16:49 |