Blogs

  • fr. Petro Balog's Blog

    ОБ’ЄДНАННЯ ВСІХ ХРИСТИЯН: УТОПІЯ ЧИ РЕАЛЬНА МОЖЛИВІСТЬ?

    Євхаристійне спілкування, тобто єдність навколо Євхаристії – це ціль, або скажімо – ідеал. Дороги до цієї цілі можуть потихеньку сходитися, замість ще більше розходитися. Перш за все, належить побачити, що у всіх християн спільне. А це: віра в Ісуса Христа – Спасителя і Відкупителя, Сина Божого. Це віра в Трійцю, Отця, Сина і Святого Духа. Це Хрещення, через яке людина входить у спільноту Церкви на місцевому рівні. Це Святе Писання – Слово Боже. Це первісне вчення Церкви, виражене на перших спільних зібраннях – Вселенських Соборах. От з цього і треба почати процес об’єднання. Практично він повинен виражатися в тому, що можна з іншими християнами спільно помолитися, що можна з іншими спільно визнати Символ віри (Нікейсько-Константинопольський на приклад), що можна вважати інших християнами, а не сектантами, єретиками чи «так званою Церквою».

    15 June 2018, 10:14 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ЯКИМ ПОВИННО БУТИ ВІДНОШЕННЯ ХРИСТИЯН ДО ГЕЇВ?

    Яке має бути відношення до таких осіб з боку християн? Якщо йдеться про практикування гомосексуальних вчинків, то тут Церква однозначно вчить, що це незгідне з природою і є гріхом. Натомість, Церква завжди відрізняє особу і її вчинки, грішника і гріх.

    14 June 2018, 17:36 | 

  • Anatoliy Babynskyi's blog

    On the "joint statement" of the ROC and the Vatican on Syria

    30 May 2018, 18:54 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    П’ЯТИДЕСЯТНИЦА: ТРІЙЦЯ ЧИ ЗІСЛАННЯ СВЯТОГО ДУХА?

    Читаю проповіді св. Феофана Затворника (1815-1894) на П’ятидесятницю: у сам день Зішестя Святого Духа він говорить про Трійцю, а в понеділок – про Святого Духа. Як би не дивлячись на біблійні тексти даних днів. Ну, богословськи він там все ніби логічно виводить, але повторюю – Святу Трійцю можна «богословськи вивести» з кожного християнського свята, починаючи з Благовіщення, особливо з Хрещення в Йордані, з Воскресіння, з Вознесіння і т. д. Одним словом, плутанину св. Феофан Затворник у літургійну згадку Зішестя Святого Духа додав.

    28 May 2018, 10:08 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ЦЕРКВА І ДУХ СВЯТИЙ: ПРИСУТНІСТЬ СВЯТОГО ДУХА У ЦЕРКВІ ХРИСТОВІЙ

    Коли говоримо, що віримо у єдину, святу, вселенську і апостольську Церкву, в принципі маємо на увазі віру в Святого Духа. Символ віри Нікео-Константинопольський схематично можна поділити на три основні частини: визнання віри в Бога Отця, Бога Сина і Бога Святого Духа. Саме у цій останній частині Символу, яка починається словами: «І в Святого Духа …», знаходиться віра у Церкву. Це тому, що Церква, передовсім є справою Святого Духа і являється не просто організацією, але чимось більшим, чимось видимим, але одночасно надприроднім. Тому цей факт вимагає віри.

    27 May 2018, 12:39 | 

  • Українське релігієзнавство під загрозою знищення (несвятковий текст до 100-річчя Національної академії наук України)

    Нас, українських академічних релігієзнавців, непокоять “реформаційні” заходи Міністерства освіти і науки України (МОН), оскільки ті спрямовані не на подальший розвій української академічної науки, на її подальше утвердження, а більше походять на диверсію, злочин проти неї. Ми, українські академічні релігієзнавці, не проти, а навпаки — “за” реформи у науковій сфері, за її інтеграцію у світовий науковий простір, оскільки бачимо, як вона відстає від західних стандартів, як вона старіє. Однак водночас ми проти того, щоб під виглядом реформ, насправді відбувалась тотальна зачистка української академічної наукової спільноти, в якій нівелюється специфіка різних сфер наукового знання, а відтак можуть загинути не лише цілі наукові колективи — флагмани наукових галузей, а наукові школи, багатолітні наукові традиції, щезнути результати наукових досліджень, досягнення, здобутки. Наразі, якщо й хтось реально заходився знищити в Україні академічну науку, то Міністерство освіти і науки є інструментом цього знищення. Нас водночас турбує і та повна байдужість керівництва НАНУ, яке своєю апатією, самоізолюванням у Президії НАНУ, тим само тільки потурає справі МОН із знищення академічної науки в Україні. Хотілося б вірити, що 100-річчя Української академії наук не ознаменує її кінець, не буде останнім!

    25 May 2018, 11:12 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ПОМІСНИЙ СОБОР У САРДИЦІ ТА ЄПИСКОП РИМУ

    Собором у Сардиці було прийнято 20 правил, що увійшли в Православній церкві до загального зводу церковного права. Правила були одразу складені двома мовами: латиною та грецькою. Рішення собору було присвячено питанням церковного управління та деякі з правил стосувались порядку управління винятково у західних церквах. Низка правил собору (3-5) надають право у разі виникнення суперечок між єпископами звертатись до Папи Римського для їх розв'язання.

    14 May 2018, 14:59 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    «ХРИСТОС СЬОГОДНІШНЬОГО ВТІЛЕННЯ» або КОРОТКО ПРО ДИВАКУВАТІСТЬ

    Був я запрошений на 25 травня 2018 року до Києва на одну конференцію до Університету Драгоманова, яку організовує Центр дослідження релігій. Тема конференції «Еклезіологічні студії. Їх вплив на сучасне християнське богослов'я». У зв'язку з цим пише мені у приват один пан-інкогніто, Михаїл, наступне: «Почитав ваші публікації й розхотілось слухати вашу лекцію 25.05. Ви рухаєтесь в руслі загальнорелігійних заблуджень».

    11 May 2018, 16:50 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    ЄДИНА УКРАЇНСЬКА АВТОКЕФАЛЬНА ЦЕРКВА ОЧИМА «ІНОСЛАВНОГО»

    Неправославні Церкви України загалом позитивно сприймають можливість отримання статусу «Єдиної Автокефальної Православної Церкви України» тих православних, які цього так довго очікують. Зрештою, в минулому постійно звучав жаль, особливо з боку УГКЦ, що в екуменічному діалозі досить важко розмовляти з поділеною православною стороною, бо «догодиш одним – образиш інших», і навпаки. Тепер ситуація у цьому плані повинна бути набагато кращою. І звичайно, для представників інших Церков, як була мова, це визнання є, хоч і важливим, але лише етапом.

    4 May 2018, 15:24 | 

  • fr. Petro Balog's Blog

    НЕПРАВА МАМОНА І ДРУЗІ

    «Придбайте собі друзів мамоною неправою, щоб коли її не стане, вас прийняли в намети вічні» (Лк 16, 9). І який же приклад подає християнам це оповідання? Одні інтерпретували, що належить чинити так, як чинив несправедливий управитель, тобто досягати цілі не зважаючи на засоби. Це не дуже вдала інтерпретація. Інші інтерпретують, що належить наслідувати «мудрість» управителя, але не дослівно, лише мудрість у значенні чесноти, а не хитрості. Ще інші інтерпретують, що це притча-розповідь про Царство Боже, і що належить здобувати його, не вагаючись.

    2 May 2018, 11:57 |