Релігієзнавство-дайджест

  • 24 лютого 2017, 10:05 | Релігієзнавство-дайджест | view photo

    Жить по-новому. Почему Лютер немцев сделал богатыми, а Хмельницкий украинцев - бедными

    Экономическая мощь современной Германии предмет зависти соседей и загадка для экспертов, не меньшая, чем украинские злоключения с реформами

  • 26 січня 2017, 09:07 | Релігієзнавство-дайджест | view video | 

    «Перемоги над Йосифом Сліпим радянська влада не досягнула», – В. Сергійчук

    Український історик, професор Київського національного університету Володимир Сергійчук у програмі «Відкрита Церква» розповів, чому патріарх Йосиф Сліпий і греко-католики були такі ненависні радянській владі.

  • 23 січня 2017, 14:42 | Релігієзнавство-дайджест | 

    Мученики з Пратулина

    У травні 1874 року Папа Пій ІХ писав у енцикліці Omnem sollicitudinem», що Пратулинські мученики явили «героїчну відвагу і твердість духу перед Богом, ангелами і людьми». Подвиг пратулинців згадав і Папа Пій ХІІ у енцикліці Orientales omnes Ecclesias.

  • 20 січня 2017, 10:43 | Релігієзнавство-дайджест | view photo | 

    Різдво в українському образотворчому мистецтві

    Один із перших збережених образів Різдва Христового в українському мистецтві ми можемо знайти на полях пергаменту Київського псалтиря датованого ще 1397 роком

  • 17 січня 2017, 11:03 | Релігієзнавство-дайджест | 

    Діячі Реформації на теренах України та їх значення в релігійно-культурному процесі

    Відомо чимало протестантських літераторів, полемістів, учених, які так чи інакше пов’язані з Україною. Дехто залишив кілька творів, декого знаємо завдяки згадкам в антипротестантських виданнях. А багато з них зробили чимало для духовного відродження українців, поширюючи серед них свої видання, написані народною мовою. Саме такою постаттю є Симон Будний (бл. 1530-1593) — теолог, один з найвідоміших діячів кальвіністської, а потім унітарної церков.

  • 16 січня 2017, 09:13 | Релігієзнавство-дайджест | 

    18 січня - "Голодна кутя" або Другий Свят-вечір

    Ось і добігають кінця тривалі зимові свята українців. Напередодні Водохреща - 18 січня за новим стилем - святкуємо «Голодну кутю» або другий Свят-Вечір.

  • 11 січня 2017, 12:39 | Релігієзнавство-дайджест | view photo | 

    Контролери вихідного дня: комісії сприяння Києва та православні громади у 1970-1980-х

    Хоча у час застою держава більше не обіцяла «останнього попа показати по телевізору», умови життя Церкви, однак, залишалися вкрай важкими: обмеження релігійних практик стінами храму, податковий та господарчий тиск, цензурування проповідей та навіть визначення допустимої яскравості фарби на церковних будівлях.

  • 25 грудня 2016, 23:12 | Релігієзнавство-дайджест | 

    «Передача» Киевской митрополии Московскому патриархату в 1686 году: канонический анализ

    Очевидно, что патриарху Московскому не было предоставлено никакого подчинения или изменения юрисдикции митрополии (что запрещено канонами), но было дано только разрешение совершать хиротонию митрополита. Это было сделано только из пастырских соображений и из-за политической ситуации в регионе.

  • 8 листопада 2016, 23:25 | Релігієзнавство-дайджест | 

    Хліб Святого Мартина та 15 інших історій і фактів із життя покровителя Мукачева

    Ким був Святий Мартин, чому став святим, яким було його життя – про це ми спробуємо розповісти у цьому матеріалі.

  • 29 жовтня 2016, 23:01 | Релігієзнавство-дайджест | 

    В’ячеслав Липинський: жертвопринесення

    Коли в Україні нарешті з’явився інтерес до консервативної ідеології, стало зрозуміло, як мало ми знаємо про особистість і спадщину засновника українського консерватизму

  • 29 жовтня 2016, 22:42 | Релігієзнавство-дайджест

    «Чим жили, що думали, яким богам молились...»

    Болгарські джерела пізньосередньовічної української духовності

  • 26 вересня 2016, 15:01 | Релігієзнавство-дайджест | view photo | 

    Церква (не)контрольована: київські черниці і радянська влада на межі 1970-1980-х років

    Життя Православної Церкви у 1970-1980 роках жорстко регламентувалося кількома наглядовими інституціями, серед яких – Рада у справах релігій та її уповноважені на місцях, громадські комісії сприяння виконанню законодавства про релігійні культи райвиконкомів рад депутатів, міліція, районні фінансові відділи, санітарна та пожежна інспекції тощо.

  • 26 вересня 2016, 13:30 | Релігієзнавство-дайджест | 

    Архієпископ Ігор Ісіченко: “Маємо ціле ґроно представників протестантських визнань, які формували українську культуру”

    Ігор Ісіченко — архієпископ Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ, що зареєстрована як ХПЄ УАПЦ (оновлена), історик Церкви, літературознавець — аналізує роль протестантів у ранньомодерній та сучасній Україні.

  • 5 вересня 2016, 11:43 | Релігієзнавство-дайджест | 

    Реформація – втрачений шанс українців?

    Президент України Петро Порошенко нещодавно підписав указ «Про відзначення в Україні 500-річчя Реформації». Уже на рівні побутових розмов довелося почути: навіщо це, ми ж православна країна, і взагалі, який стосунок має Реформація до України. Дехто навіть вбачає в цьому кроці президента «поклоніння перед Заходом».

  • 16 серпня 2016, 10:16 | Релігієзнавство-дайджест | 

    Процесія, проща, хресна хода як форми зовнішньої релігійної активності

    Походження традицій релігійних обрядів пішої ходи та їх основна характеристика

  • 15 серпня 2016, 13:10 | Релігієзнавство-дайджест | 

    Меноніти на Тернопільщині: моляться за мир і не беруть зброї

    Менонітська братська община – спадкоємець духовності нідерландського протестантського проповідника XVI століття Менно Сімонса – живе і молиться на Тернопільщині, у Теребовлі й деяких довколишніх селах.

  • 15 серпня 2016, 12:44 | Релігієзнавство-дайджест | 

    Трагедія колоністів

    Так склалося історично, що на терени України прибувало чимало імігрантів з різних країн, здебільшого європейських. Воно й не дивно — багатий край із родючими землями споконвіків приваблював переселенців.

  • 2 серпня 2016, 16:32 | Релігієзнавство-дайджест | 

    Релігія в житті громадян України: у що вірять українці?

    Згідно з даними дослідження TNS MMI, близько 56% українців вважають себе віруючими, за останні 4 роки цей показник зріс на 3%. Близько половини з них — це жінки старше 30 років. Слід зазначити, що в західних областях України найвищий відсоток віруючих людей — понад 75%.

  • 2 серпня 2016, 15:15 | Релігієзнавство-дайджест | 

    Зараз формується нова українська ідентичність, до якої долучаються представники різних релігій, – сходознавець

    У зв’язку з політичними подіями за два роки на Львівщині збільшилась кількість мусульман. Чи пов’язана ця тенденція лише з переселенцями (кримські татари), чи свідчить про складніші релігійні процеси, що відбуваються в українському суспільстві, а також про негативні стереотипи щодо ісламу запитали у сходознавця Михайла Якубовича.

  • 29 липня 2016, 14:00 | Релігієзнавство-дайджест | 

    Контрсекулярність: специфіка нової релігійності

    Занепад секуляризму обговорюється у світі вже роками чи навіть десятиліттями. Першими спалахами цього дискурсу стали дебати навколо теорії секуляризації в американській і західноєвропейській соціології релігії, а також у комунікативній філософії.