Колонка Михайла Черенкова

  • 31 жовтня 2016, 12:49 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Реформація під питанням

    Ми стоїмо на порозі великого ювілею європейської Реформації. Але з наближенням до ювілею — до Реформації все далі. Все більше галасу та суєти, все менше ясності і сенсу.

  • 12 жовтня 2016, 14:51 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Євангельські протестанти Євразії: активна місія в умовах обмеженої свободи

    На тлі великих подій і процесів у релігійному житті Євразії видається показовою ситуація стосовно релігійних меншин, чи не найбільш вразливою з яких залишається протестантизм. Тому те, що відбувається з ними, може служити ілюстрацією масштабнішого тренду на звуження свободи, який загрожує цілому громадянському суспільству Росії і регіону в цілому.

  • 15 грудня 2015, 16:48 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Український протестантизм у системі суспільно-політичних координат

    Церкви відповідальні не лише за себе, за свій імідж у суспільстві і статус у відносинах з державою. Їхні внутрішні процеси і самовизначення стають критичним фактором для виживання держави і громадянського суспільства.

  • 12 березня 2015, 10:40 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Перед лицем Левіафана

    Події останніх років виявили новий образ постмодернізму. Не мозаїчний, до всіх і вся толерантний, грайливий, спокусливий. Але агресивний, жорстокий, абсолютистський, тоталітарний. Цей різновид був породжений пострадянським простором, а тому утворюється головним чином з місцевого матеріалу — з химерної і гримучої суміші ностальгійно-запеклого совєтизму і «політичного православ'я», рясно приправлених постмодерністським цинізмом.

  • 28 грудня 2014, 12:45 | Колонка Михайла Черенкова | 

    «Велике повернення»? Християнський фактор у подіях року, що минає

    Знаки повернення й зустрічі можна бачити всюди. У служінні священиків і мирян усіх конфесій на Майдані. У принциповій і послідовній позиції Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій. В «духовних сотнях» капеланів різних Церков. У благодійній та духовній допомозі захисникам, постраждалим та біженцям.

  • 20 серпня 2014, 13:30 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Негативна еклезіологія: церкви, яких бути не повинно

    Останнім часом багато хто з нас з подивом виявили, що Церква, яку звично іменували Христовою, оточена клонами на потребу політики. На те воно і «останній час», що розкривається обман зовнішньої подоби і відкривається жахлива правда внутрішньої порожнечі.

  • 23 вересня 2013, 09:54 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Ювілей Хрещення Русі в масовій свідомості: так, ну і що?

    Так, ну і що? — Ця стереотипна реакція на християнські свята повинна турбувати і будити — якщо не ціле «християнське» суспільство, то хоча б свідоме християнське співтовариство. Шкода і страшно, що, святкуючи «наше» християнство, ми забули про його суть — покаяння, Христа і Духа. Таке християнство стає не святковим, а буденним.

  • 16 серпня 2013, 15:06 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Христианство в Україні: коментар до статистики

    В українському християнстві зберігається динаміка і цвіте різноманіття, з боку ж суспільства до християнства зростає інтерес і з’вляються запити щодо оновлення Церкви і більш активної її ролі.

  • 12 листопада 2012, 13:22 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Як читають Біблію сьогодні?

    15 листопада в Українському католицькому університеті відбудеться конференція «Актуальні проблеми та виклики українського суспільства: біблійні відповіді». Як на мене, тема вдала і актуальна своєю синтетичністю – не можна обговорювати виклики постхристиянського суспільства, не розглядаючи їх через біблійні тексті. Скажемо і так: постхристиянське суспільство можна зрозуміти через його ставлення до біблійних текстів як своїх проблематизованих витоків.

  • 31 травня 2012, 00:08 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Україна християнська чи постхристиянська? Роздуми протестанта

    Українські християни змушені робити радикальний вибір — або бачити Україну християнською і робити все, щоб вона такою стала, або зняти з себе відповідальність і дозволити країні стати постхристиянською, змиритися з тим, що вже відбувається без нас і проти нас.

  • 10 травня 2012, 12:32 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Про право і Правду

    Правда зблизилася з неправдою, в єдності і боротьбі протилежностей втратила свій яскраво білий колір. Все стало сірим. На такому тлі болото не дуже й видно. У сіриз півтонах все взаємозамінне і схоже (рос.)

  • 18 лютого 2012, 14:32 | Колонка Михайла Черенкова | 

    "Відкрите християнство": до Бога, життя, людей

    Ідеї "відкритого християнства" давно обговорюють в християнському середовищі. розмови про "відкрите суспільство" спровокували і дискусію про роль релігії у ньому, ступінь її "відкритості". (рос.)

  • 2 лютого 2012, 17:46 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Чем виноваты «сектанты»?

    Очередная антисектантская истерия, нагнетаемая через заказные материалы СМИ, вынуждается задуматься не только о конкретных заказчиках (их нетрудно найти, интерес в деле понятен), но и о странностях постсоветского общества, при молчании или даже сочувствии которого подобные кампании можно провоцировать снова и снова.

  • 25 грудня 2011, 17:41 | Колонка Михайла Черенкова | 

    О Рождении Христа и гибели СССР

    Рождество – это также приговор современным книжникам и фарисеям, столпам официальной религиозности. Крещенная, но не просвещенная Русь, нуждается в свободной, неполитизированной Церкви. Пока Церковь и Кремль созидают «русский мир», Христос не вхож в их двери. Он вне роскошных палат, зато вместе с народом.

  • 7 жовтня 2011, 11:05 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Універсальні виміри людства: християнство, мораль, влада і суспільство

    На сьогодні у фрагментованому суспільстві християнство, мораль, влада та власне суспільство функціонують у паралельних вимірах. Трапляються такі феномени як асоціальне християнство, аморальна влада, неморальне суспільство, але номінально християнське.

  • 22 серпня 2011, 13:07 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Независимость - Божий дар

    Ценность свободы остается малораскрытой для постсоветских людей, даже для воцерковленных верующих. Идеи свободы принято даже ругать; поскольку они не соответствуют православию византийско-московского типа, тем хуже для них. Так, о правах и достоинстве человека судят не по «естественному закону», не по Конституции, не по Библии, а по документам РПЦ или особенностям русского характера.

  • 18 серпня 2011, 14:49 | Колонка Михайла Черенкова | 

    50 лет по пути разделения. Чему учит история «отделенных» баптистов

    Пятьдесят лет назад среди баптистских церквей СССР возникло мощное духовное движение. Для церкви оно стало радикальным реформаторством, для советского государства опасным религиозным диссидентством. Церковь в который раз показала свою неподконтрольность власти, идейную принципиальность и неиссякающий лидерский потенциал, вовсе не ограниченный продажной номенклатурой.

  • 31 травня 2011, 14:50 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Про «українське християнство»

    «Українське християнство» – це не християнство sui generis, це те ж саме християнство, яке служить всім, а в даному випадку служить українському народові. В даному сенсі києво- чи україно-центризм — не релігійно-політична противага Москві чи Ватикану, а зорієнтованість на служіння в епіцентрі життя власного народу.

  • 12 травня 2011, 13:45 | Колонка Михайла Черенкова | 

    Євангельські протестанти і державна церква: ідейні та соціальні (о)позиції

    Розчарування в демократії, європесимізм, «крах мультикультуралізму», криза західної християнської традиції відновлюють інтерес до візантійсько-московських моделей державно-церковних відносин. За «нульові» роки нового тисячоліття РПЦ послідовно відроджувалась як державна церква в Росії, з постійно зростаючими претензіями на всю «канонічну територію», включно з Україною.