Від УПЦ (МП) до УПЦ КП: інтерактивна карта переходів

11 грудня 2015, 11:30 | Огляд подій | 0 |   | Код для блогу |  | 

Володимир Мороз, Богдан Ворон

ПерехідРеволюція Гідності та російська агресія активізували процеси пошуку і зміни у середовищі парафіян УПЦ (МП). Якщо раніше випадки переходів цілих громад до Київського Патріархату були поодинокими, то з 2014 року рахунок пішов на десятки парафій.

Серед конкретних причин свого виходу з УПЦ (МП) вірні називають позицію духовенства, яке заперечує навіть сам факт російської військової агресії, антиукраїнську пропаганду у храмах, небажання священиків на місцях молитися за українське військо, за полеглих на Майдані та на Сході. Очевидно, що таке налаштування (не всіх, звісно) кліриків входить у суперечність із очікуваннями частини парафіян – чимало членів цієї конфесії брали участь у протестах, а їхні рідні служать і захищають незалежність України на передовій.

Очікувано, що в УПЦ (МП) лунають голоси про «рейдерські захоплення» парафій, у той час, як в УПЦ КП ведуть мову про усвідомлення вірними потреби бути в «Українській Церкві» – обидва дискурси є зрозумілими і пропоновані ними узагальнення часто приховують за собою надзвичайно драматичні перипетії на місцях, гідні прискіпливого аналізу і всебічного розкриття.

Автори РІСУ ретельно відстежують динаміку міжконфесійних відносин, наслідком чого є ціла низка матеріалів за тегом «Перехід громад з УПЦ (МП) в УПЦ КП». Представлена нами карта – спроба каталогізувати усі висвітлені випадки виходу громад із УПЦ (МП) та продемонструвати дійсні масштаби й географію цього явища. Без бачення вказаних факторів, як вважаємо, годі вести мову про розуміння самого явища переходів, їхнього впливу на суспільство тепер і в майбутньому.

Карта засвідчує – і це цікавий предмет для дослідження, що найбільша кількість переходів відбулася навколо Почаївської Лаври. Українську святиню, яка зараз перебуває у користуванні УПЦ (МП), часто називають оплотом «Русского мира» на Західній Україні. Тож концентрація “гарячих точок” довкола неї – надзвичайно показовий симптом.

Карта інтерактивна і буде оновлюватися. Натиснувши на крапку (червона означає конфлікт та поділ громади, а оранжева – одностайна підтримка), можна дізнатися деталі переходу: населений пункт, назву парафії, дати переходів, в окремих випадках – події, що слугували причинами зміни юрисдикції, а також адреси корисних лінків.

Читайте також: Володимир Мороз. Конфлікт за храми між православними в Україні: аналіз досвіду двох років

Карта у повний розмір

Система Orphus
Рейтинг
1
0

Ексклюзив

  • 26 серпня 2016, 17:04 | Події та люди | view photo | 

    Чернівецькі хроніки з Першої світової очима священика

    Головний храм греко-католиків Буковини відзначає свої 195 років. Настоятель собору Успіння Пресвятої Богородиці кінця ХІХ — поч. ХХ ст. отець Келестин Костецький залишив унікальні хроніки із життя Чернівців того часу, зокрема, входження російських військ до міста під час Першої Світової війни.

  • 22 серпня 2016, 16:03 | Калейдоскоп | view photo | 

    Нижні Петрівці: польсько-католицька оаза на Буковині

    Нижні Петрівці – румуномовне село у Чернівецькій області, де також розмовляють польським діалектом. Місцеві чадецькі гуралі Буковини – одне із семи етнографічних чудес України. У центрі Буковини, обабіч українсько-румунського кордону, збереглися компактні поселення горян, які понад два століття тому переселилися сюди із Сілезьких Бескидів.

  • 15 серпня 2016, 15:03 | Калейдоскоп | view photo | 

    Меноніти: німецька діаспора на півдні України

    Наприкінці ХVIII століття у результаті численних воєн з Туреччиною Росія здобула вихід до Чорного моря і утвердилася на його північних берегах. Нові землі на той час були великими безлюдними степами. Щоби їх заселити і обробити їх уряд Катерини II запросив іноземних колоністів. Це були переважно німці. Значну частину з них становили меноніти з Пруссії і Данцига.

Останні коментарі

  • Чуваки | 28 серпня 2016, 08:11

    В чем же заключается вина священника при передаче денег ему за его услуги по якобы его заступничеству, которую и можно при желании ДОКАЗАТЬ в суде. Оказывается священнник, когда принимает

  • Илья Ингер | 27 серпня 2016, 15:38

    Ты! Пидоровафлист чекистский, никак ты, падла, не издохнешь, Мишаня? Иди, помолись своему архигомосеку Гундяю со педофилу Путлером во главе - авось и полегчает тебе, болезный?

  • Anatoliy Buchenko | 27 серпня 2016, 13:53

    Свідомість простих людей така, що на всіх опитування абсолютна більшість православних в Україні відносить себе до УПЦ КП. Факти - річ уперта)))))

  • Михаил | 26 серпня 2016, 19:41

    Можно спокойно отнестись к молитве в Софии раввина, муфтия, баптистов. Но присутствие так называемых "упц кп" и "уапц" и, особенно, ряженого клоуна по кличке "патриарх

  • Чуваки | 26 серпня 2016, 17:54

    Почему же священник не заинтересован в том, чтобы ео жертва перестала грешить окончательно??? Все очень просто, священник прекрасно понимает, его жертва получет выгоду исключительно благодаря обману