Рош-Га-Шана — у столиці презентують фотовиставку з Умані

10 вересня 2013, 08:53 | Репортажі | view photo | 0 |   | Код для блогу |  | 

Тетяна МУХОМОРОВА

У затишній та не менш концептуальній фотогалереї Ігоря Гайдая «Камера», що у центрі столиці, відкрилась виставка Максима Дондюка «Умань, Рош-Га-Шана», фото для якої збирались протягом п’ятьох років (2008-2012). Журналіст одним з перших почав долучатись до щорічного святкування, поступово стаючи «своїм» серед хасидів. На виставці відвідувачів зустрічають 21 фотографія, кожна з яких розповідає свою малу історію з бурхливого дійства єврейського Нового року на могилі цадика Нахмана з Брацлава.

Максим Дондюк. Умань, Рош-Га-Шана

Вже з першою світлиною глядач поринає у незабутню атмосферу тихої Умані, яка на короткий тиждень перетворюється на міжнародний центр паломництва. Автору вдалось влучно та лаконічно створити надзвичайні образи хасидів, від малих дітей то найстарших євреїв, обличчях яких відображають уся палітру емоцій та переживань.

Основний елемент кожного фото – незмінні хасидські шляпи, з хутром чи без, а іноді зі зворушливою плівкою від дощу. Виставка моментально переносить відвідувача за стіл до хасидів, де розташоване різноманіття страв разом зі звичними пляшками Fanta, Sprite та Pepsi. Умань від Дондюка – це фото урочистої Тори, яку оточують усі паломники, намагаючись допомогти донести святиню; це євреї на даху, які спостерігають за дійством згори, мов горді орли; це малий хлопчик, що спить на колінах свого батька за партою, а також старий хасид, що грає на гітарі…

Майже у кожній композиції присутні діти, яких вже не можна назвати малими через суворі дорослі погляди. Вони дивляться в об’єктив з повною відповідальністю, усвідомлюючи усю суть щорічного дійства. Серйозність якщо не панує у кожній композиції, то як мінімум лишає по собі слід на кожній роботі, навіть якщо вона присвячена радісному святкуванню.

Особливу атмосферу світлин можна відчути, подивившись на постать старого хасида, що стоїть над могилою цадика, поринувши у свої думи. Одне з найяскравіших фото – це єврей у тендітній в’язаній кіпі, який грає на скрипці, на тлі іншого хасида, що голяка стоїть на краю прірви над річкою. Окрім того, центральний мотив фотографій – дерево, що ніби нагадує Древо Сефірот (Древо Життя у Каббалі), що виникає у різних кутах світлин. Можливо, творчий задум автора, а, може, просто символічний збіг.

Максим Дондюк вперше потрапив до Умані у 2008 році, отримавши завдання від редакції. В подальшому він щороку брав відпустку, аби побувати на святі та проявити свою творчість крізь знімки хасидів.

«Коли ви стоїте у натовпі, то мов знаходитесь на концерті, ви не можете не відчувати емоцій, вібрації голосів та гудіння землі, не можете лишатись осторонь. Це моя спроба поринути у середовище, я знімаю все, що для мене відображає цю подію, аби повноцінно передати атмосферу. Фотоапарат – лише інструмент, фото ж передають максимум емоцій, все, що я відчуваю. Хоч я і не належу до хасидів, сам став сприймати РошХа-Шан як свято, це неперервна радість, танці, веселощі – мов справжній Новий рік», — розповів творець.

Нагадаємо, що виставка працює у Києві з 5 до 30 вересня, у галереї Сергія Гайдая «Камера», за адресою вулиця Прорізна, 22, з 15:00 до 19:00 щодня крім середи.

Максим Дондюк. Умань, Рош-Га-Шана

Максим Дондюк. Умань, Рош-Га-Шана

Максим Дондюк. Умань, Рош-Га-Шана

Максим Дондюк. Умань, Рош-Га-Шана

Система Orphus
Рейтинг
0
0
0коментарів

Коментарі

додати коментар 

    Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти

    Ексклюзив

    • 22 червня 2016, 14:57 | Калейдоскоп | view photo | 

      Звідки взялись зламані шаблі в середньовічних руїнах закарпатських храмів

      Недавня знахідка закарпатських археологів підняла хвилю зацікавлення до давніх руїн старовинного костелу cвятого Іоанна Хрестителя, що в с. Мужієво на Берегівщині. Руїни датують по-різному, схиляючись все ж до XIV століття, а їхні живописні обриси лоскочуть інтерес не тільки професійним археологам.

    • 10 червня 2016, 10:08 | Репортажі | view photo | view video | 

      Афон: Непомітний для України тисячолітній ювілей

      Поки в Росії з розмахом відзначають 1000-ліття духовно-культурних зв’язків Русі зі Святою Горою Афон, в Україні ювілей минає непомітно. У відповідь на закиди російських істориків та особливе трактування традиції Київської Русі, українські фахівці виступають у поодинокому протесті. Саме тому, за ініціативи Європейського християнського конгресу, у Києві 9 червня відбулась тематична прес-конференція, аби не дати промайнути знаковій даті.

    • 9 червня 2016, 22:49 | Калейдоскоп | view photo

      Як я мандрувала українськими преріями Канади. Частина 2 і не остання

      Репортаж про перших українських переселенців та церкви в Альберті

    Останні коментарі

    • OLesja | 28 червня 2016, 19:24

      Ви або не українець або якийсь запаморочений манкурт, що не знає своєї рідної історії й не знає хто він. Путін не одноразову казав, що таких людей як Українців не існує в природі. Що всі Українці, це

    • Игил | 28 червня 2016, 18:26

      Ви праві! Ненавиджу я в Украіні папського, розкольницького, незаконного, брехливого, сектантського, неканонічного, продажного і т.п. Ну просто огидне воно все! Чому украінцям це все так подобаэться?

    • Игил | 28 червня 2016, 18:12

      Це вже взагалі супер-каша! Що в головах те і в юрисдикціях! Ото накололи хлопці дров! І це ще не кінець! Оце украінці! Оце Украіна!

    • Игил | 28 червня 2016, 18:08

      Злякалися папськоі пантофлі??-"архиепископ Игорь (Исиченко) признал, что после сближения с УГКЦ большинство парафий Харьковско-Полтавской епархии "сбежали" в другие юрисдикции"

    • OLesja | 28 червня 2016, 17:45

      В інтернеті виступи й статті Владики засвідчують його позиції, роздуми й інтелект. А ваші невдалі коментарі засвідчують брак інтелекту та ненависть до всього українського.

    Популярні статті місяця