Рош-Га-Шана — у столиці презентують фотовиставку з Умані

10 вересня 2013, 08:53 | Репортажі | view photo | 0 |   | Код для блогу |  | 

Тетяна МУХОМОРОВА

У затишній та не менш концептуальній фотогалереї Ігоря Гайдая «Камера», що у центрі столиці, відкрилась виставка Максима Дондюка «Умань, Рош-Га-Шана», фото для якої збирались протягом п’ятьох років (2008-2012). Журналіст одним з перших почав долучатись до щорічного святкування, поступово стаючи «своїм» серед хасидів. На виставці відвідувачів зустрічають 21 фотографія, кожна з яких розповідає свою малу історію з бурхливого дійства єврейського Нового року на могилі цадика Нахмана з Брацлава.

Максим Дондюк. Умань, Рош-Га-Шана

Вже з першою світлиною глядач поринає у незабутню атмосферу тихої Умані, яка на короткий тиждень перетворюється на міжнародний центр паломництва. Автору вдалось влучно та лаконічно створити надзвичайні образи хасидів, від малих дітей то найстарших євреїв, обличчях яких відображають уся палітру емоцій та переживань.

Основний елемент кожного фото – незмінні хасидські шляпи, з хутром чи без, а іноді зі зворушливою плівкою від дощу. Виставка моментально переносить відвідувача за стіл до хасидів, де розташоване різноманіття страв разом зі звичними пляшками Fanta, Sprite та Pepsi. Умань від Дондюка – це фото урочистої Тори, яку оточують усі паломники, намагаючись допомогти донести святиню; це євреї на даху, які спостерігають за дійством згори, мов горді орли; це малий хлопчик, що спить на колінах свого батька за партою, а також старий хасид, що грає на гітарі…

Майже у кожній композиції присутні діти, яких вже не можна назвати малими через суворі дорослі погляди. Вони дивляться в об’єктив з повною відповідальністю, усвідомлюючи усю суть щорічного дійства. Серйозність якщо не панує у кожній композиції, то як мінімум лишає по собі слід на кожній роботі, навіть якщо вона присвячена радісному святкуванню.

Особливу атмосферу світлин можна відчути, подивившись на постать старого хасида, що стоїть над могилою цадика, поринувши у свої думи. Одне з найяскравіших фото – це єврей у тендітній в’язаній кіпі, який грає на скрипці, на тлі іншого хасида, що голяка стоїть на краю прірви над річкою. Окрім того, центральний мотив фотографій – дерево, що ніби нагадує Древо Сефірот (Древо Життя у Каббалі), що виникає у різних кутах світлин. Можливо, творчий задум автора, а, може, просто символічний збіг.

Максим Дондюк вперше потрапив до Умані у 2008 році, отримавши завдання від редакції. В подальшому він щороку брав відпустку, аби побувати на святі та проявити свою творчість крізь знімки хасидів.

«Коли ви стоїте у натовпі, то мов знаходитесь на концерті, ви не можете не відчувати емоцій, вібрації голосів та гудіння землі, не можете лишатись осторонь. Це моя спроба поринути у середовище, я знімаю все, що для мене відображає цю подію, аби повноцінно передати атмосферу. Фотоапарат – лише інструмент, фото ж передають максимум емоцій, все, що я відчуваю. Хоч я і не належу до хасидів, сам став сприймати РошХа-Шан як свято, це неперервна радість, танці, веселощі – мов справжній Новий рік», — розповів творець.

Нагадаємо, що виставка працює у Києві з 5 до 30 вересня, у галереї Сергія Гайдая «Камера», за адресою вулиця Прорізна, 22, з 15:00 до 19:00 щодня крім середи.

Максим Дондюк. Умань, Рош-Га-Шана

Максим Дондюк. Умань, Рош-Га-Шана

Максим Дондюк. Умань, Рош-Га-Шана

Максим Дондюк. Умань, Рош-Га-Шана

Система Orphus
Рейтинг
0
0
0коментарів

Коментарі

додати коментар 

    Залишати коментарі можуть тільки зареєстровані відвідувачі Ввійти

    Ексклюзив

    • 25 липня 2016, 11:36 | Репортажі | 

      Релігія крізь призму соціології: думки та цифри у порівнянні

      Коли поєднуються дані різних соціологічних центрів, результати можуть бути непередбачуваними. Якщо в інших сферах суспільства цифри говорять одноманітно, у царині релігії вони можуть викривати діаметрально різні показники. Саме тому, аби зрозуміти ширшу картину, у Відкритому православному університеті св. Софії-Премудрості у Києві, 12 липня, відбувся круглий стіл «Релігійно-конфесійна самоідентифікація населення України».

    • 11 липня 2016, 11:18 | Калейдоскоп | view photo | 

      «Ковчег» для Дітей Надії

      Дітей вимушених переселенів та учасників АТО зібрали у православний табір під Києвом, щоби повернути у їхнє життя надію

    • 8 липня 2016, 16:39 | Репортажі | view photo | 

      Праведний житиме вірою: на Житомирщині стартував ХІХ з’їзд християнської молоді Малинфест-2016

      «Праведний житиме вірю», - під таким девізом у середу, 6 липня, розпочався тижневий ХІХ з’їзд молоді Церкви Християн Віри Євангельскої України (ЦХВЄУ) Малинфест-2016 на Житомирщині. Як і в попередні роки, організатори очікують близько п’яти тисяч учасників з різних куточків України та світу.

    Останні коментарі

    • edelweiss | 28 липня 2016, 13:27

      Саме Православ'я, а не гундяїв з онухріями

    • BBC | 28 липня 2016, 13:22

      Спочатку варто виконати передвиборні обіцянки - європейський рівень життя, за що і відбувся майдан; а то після революції ми ще дальше скотилися в економічну кризу; а питання Православної Церкви

    • BBC | 28 липня 2016, 13:18

      для чого цей цирк: просити невідомо що, дякувати невідомо за що - все одно ж це не грає абсолютно ніякої ролі; ніхто і ніколи не буде навіть розпочинати якісь дії по розкольниках; патріарх Варфоломій

    • Кропива | 27 липня 2016, 21:22

      Що??? 9 тис??? Там візуально понад 50 тис можна було побачити. Про що ці поліціянти? Яким чином вівся підрахунок? Це ж відверта брехня!

    • Fr. Valerii | 27 липня 2016, 20:57

      Кожен має право належати до будь якої церкви, яку ЩИРО вважає єдино правдивою. Тільки все ж таки не зрозуміло, чому єпископи УПЦ так бояться сказати людям правду, що їхня церква - це фактично РПЦ в

    Популярні статті місяця