У Києві стартував Фестиваль християнської книги

08.04.2011, 15:28
У Києві стартував Фестиваль християнської книги - фото 1

У Києві у день свята Благовіщення Пресвятої Богородиці стартувала Шоста Весняна книжкова виставка «Медвін», невід'ємною частиною якої вже п'ятий рік поспіль є Фестиваль християнської книги. На цей раз Фестиваль став місцем зустрічі та обміну досвідом близько 15 організацій з Росії і України. У ролі організатора заходу вкотре виступив Тарас Бойко.

посетители-выставки.jpgУ Києві у день свята Благовіщення Пресвятої Богородиці стартувала Шоста Весняна книжкова виставка «Медвін», невід'ємною частиною якої вже п'ятий рік поспіль є Фестиваль християнської книги. На цей раз Фестиваль став місцем зустрічі та обміну досвідом близько 15 організацій з Росії і України. У ролі організатора заходу вкотре виступив Тарас Бойко.

Експоцентр «Спортивний», що знаходиться біля символу спортивної могутності України – НСК «Олімпійський», став місцем проведення вже П'ятого фестивалю християнської книги. Організатором заходу, яка стала подією тижня багатьох християн, виступив Тарас Бойко. Наступні три дні Фестивалю планують, паралельно активній експозиції та промоції сучасної християнської книги, урізноманітнити численними презентаціями нових книжок и безпосереднім спілкуванням з авторами, значна частина яких спеціально прибула з США. Так, у п'ятницю заплановано дискусію із Полом Янгом (США), автором бестселера «Хижа», і Девідом Бейкером (США), автором художнього твору «Небесные мечи». За словами організаторів, у суботу відвідувачів виставки очікують зустрічі із Олександром Шевченком (США), який представлятиме книгу «Заступитесь кто-нибудь» про проблеми дітей віруючих батьків, та Володимиром Імакаєвим, який приїхав з США з презентацією художньої книги «Мир за горизонтом».

Приємно усвідомлювати, що Фестиваль християнської книги і на цей раз був загальною частиною українського культурно-просвітницького процесу, повідомляє кореспондент РІСУ Олексій Гордеєв. Символом цього стало те, що стенди релігійних видавництв працювали пліч-о-пліч із стендами аналогічних, але світських організацій. Подібний плюралізм для пострадянських християн, які звикли або до повного відділення, або до повного злиття, – нестандарт, проте варто цей баланс зберігати.

Євстратій-Зоря.jpgПершою несподіванкою у програмі став «суспільний звіт» Української Православної Церкви Київського Патріархату про стан видавничої справи та презентація нових церковних видань. За словами єпископа Васильківського Євстратія (Зорі), голови інформаційного управління УПЦ Київського Патріархату, головним завданням для УПЦ КП залишається видання творінь Отців та Вчителів церкви. Владика Євстратій також поділився успіхами своєї Церкви: у переліку реалізованих проектів – повне видання праць мужів Апостольських, апологетів. У найближчих планах – видання повних зібрань творінь Іоанна Златоуста, Василія Великого та Іоанна Златоуста. «Ми плануємо далі продовжувати цю справу видання творінь Отців і Вчителів церкви, тому що це є основа будь-якого богослів'я, у тому числі богослів'я нашої церкви», – наголошує голови інформаційного управління УПЦ КП.

Серед головних пунктів християнської частини книжкової виставки – презентація двох незвичайних видань. Мова, звичайно, йде про книгу «Непедагогическая поэма» пастора Геннадія Мохненка та «Культура влиятельного меньшинства» Михайла Черенкова. З останньою працею РІСУ вже знайомила своїх читачів.

Геннадій-Мохненко.jpgГеннадій Мохненко, засновник відомого дитячого реабілітаційного центру «Респубілка Пілігрим» у Маріуполі, поділився з книгоманами історією свого служіння і, відповідно, історією написання книги. «Ця книга взагалі писалась для пацанів, проте мене переконали її оприлюднити і таким чином», – зауважує пастор, який є усиновителем 29 дітей.

За весь час існування Республіки «Пілігрим» через його стіни пройшло біля 2 500 підлітків. Отже, Мохненку знадобилось тільки зібрати та систематизувати такий багатий життєвий матеріал. Досвід роботи з безпритульними дітьми дав також педагогу підстави бути категоричним: «Як на мене, найжахливіша пам'ятка минулого – це інтернат, бо він на 50% складається з тих, хто після цього закладу опиниться за гратами». Книга виявилась безкомпромісною до гріху, небайдужою до болю ближнього. «Мені добре відомий світ остраху і болю», – підкреслює маріупольський пастор.

Черенков.jpgНаступним християнський світогляд на папері представляв доктор філософських наук Михайло Черенков, який вперше публічно презентував збірку науково-публіцистичних статей «Культура влиятельного меньшинства». «Залишатись у меншості – це не страшно, нам до цього не звикати», – зазначає фахівець з соціального богослів'я протестантських церков. Проте найцікавіше відбувалось одразу після презентації самої книги. За допомогою прес-секретаря Фестивалю Миколи Малухи було організовано жваву дискусію на тему соціального майбутнього протестантських церков. Не оминули і сучасну українську масову культуру. За запитання кореспондента РІСУ про мету досліджень філософії сучасного кінематографу, Черенков відповідає: «Необхідно прищеплювати глядачеві сховані змісти мас-культури». Отже, є підстави очікувати на «Культуру влиятельного меньшинства-2».

Коментарі учасників Фестивалю:

О.Роман Безпалько, головний редактор видавництва «МІсіонер»:

Сама назва нашого видавництва – «МІсіонер» – вже свідчить про те, що ми у будь-яких обставинах повинні відповідати на виклики і питання часу. Будучи на попередніх виставках, бачили видавництва з суто меркантильними планами та бізнес-проектами. Їм важко тут зорієнтуватись, тому вони вдаються часом до певних відхилень. Чи ми почуваємось тут комфортно? Ми приїхали не з певним бізнес-планом щодо реалізації великого обсягу продукції, а для того, щоб показати, що видавництво отців-василіян (УГКЦ) працює з великою спадщиною більше ніж століття. Ми присутні на книжковому ринку, ми присутні у духовній літературі.

Георгій Соловецький, видавництво «Світ Софії» (відоме виданням езотеричних книг одіозного Блаженного Іоанна):

Ми беремо участь у цій виставці з метою представлення нових видань, нашої духовної скарбниці. Як такий видавничий ринок нас не цікавить, проте ми піклуємось про можливість ознайомлення людей з певним спектром духовності.