Медіа-мобілізація зробила крок вперед у розвитку християнської журналістики

Медіа-мобілізація зробила крок вперед у розвитку християнської журналістики - фото 1
В Ірпіні завершилась конференція журналістів, блогерів, інтернет-активістів та працівників церковних прес-центрів Media Mobilization. Кількість учасників заходу вдвічі перевищила очікування організаторів: замість 120 делегатів на медіа-конференцію приїхало понад 200. Не тільки українців зацікавив цей захід – до Ірпіня приїхали учасники з Росії, Німеччини, Казахстану.

Християнська конференція Media Mobilization була ініційована Спілкою молодих християн України, місією «Духовне відродження», Асоціацією інтернет-євангелистів (АІЄ). Генеральним медіа-партнером і співорганізатором конференції виступила Релігійно-інформаційна служба України.

Конференція мала чотири тематичні блоки: тренди та виклики сучасності, мобілізація та лобіювання, інноваційне благовістя та журналістська майстерність. Учасники дізнавалися про світові тренди, можливості використання соціальних медіа для лобіювання своїх ініціатив у політиці, інноваційні форми євангелізації, проведення інформаційних кампаній, підвищували свій журналістський рівень. Світські журналісти та редактори говорили молодим християнам про те, як найкраще Церква може побудувати співпрацю з мас-медіа, що є одним із приорітетних завдань для церковних прес-служб.

Одним із центральних заходів конференції стало ток-шоу «Гострі кути християнської журналістики», спільно організоване редакціями РІСУ та CREDO. Під час якого в середовищі колег та однодумців християни розглянули основні проблеми, з якими релігійний журналіст стикається в своїй діяльності.

Серед відомих і визнаних експертів перед учасниками виступили: народний депутат України Леся Оробець, керівник департаменту з маркетингу мережі «DЦ» Ігор Дідок; керівник всеукраїнської молодіжної організації «Фундація регіональних ініціатив», експерт в області government-relations Віталій Шабунін; спеціальний кореспондент газети «Комерсант-Україна» Олег Гавриш, редактор католицького суспільно-релігійного часопису CREDO Микола Мишовський, директор РІСУ Тарас Антошевський, директор агенства з онлайн-комунікацій Madison Артем Зелений, редактор та керівник PR-школи РІСУ Олена Кулигіна, засновник християнської школи блогословія Микола Малуха та інші.

Леся Оробець: заряд конкретного оптимізму

Це вже третя професійна конференція, ініційована Спілкою молодих християн України. Раніше вже відбулись зустрічі християн-медиків і християн-юристів, про які РІСУ вже інформувала своїх читачів.

Ростислав Семіков«Як ми можемо використовувати свої професії не лише для заробітку на хліб насущний, але для служіння Богові і людям? Скільки можна зробити для поширення Його впливу в нашому суспільстві, будучи висококласними професіоналами! Які реальні зміни можуть відбутися в нашій країні, коли тисячі талановитих віруючих молодих людей будуть розвиватися професійно і духовно, ставати національно визнаними експертами, залишаючись "агентами впливу Його Величності"», – з такими думками на конференцію християн-журналістів приїхав Ростислав Семіков, заступник голови Спілку християнської молоді України.

«Більшістю християн Церква як і раніше сприймається як інститут, у той час як людство вступило в епоху мереж – соціальних та інформаційних. У цих умовах медіа-служіння має використовувати всю повноту нових можливостей і стати важливою стратегією свідоцтва Церкви в децентралізованому, деінстітуалізірованном світі», – зазначив у своїй доповіді Михайло Черенков, вице-президент міжнародної Асоціації «Духовне відродження», тим самим підкреслюючи важливість для Церкви активно розвивати медіа служіння та використовувати можливості сучасних засобів комунікації у євангелізаційній роботі.

Михайло Черенков: стратегічне бачення

Як зазначає один із співорганізаторів конференції журналіст і блогер Микола Малуха, Media Mobilization – найкраща захід з медіа, що організований протестантами на пострадянському просторі.

Правильним курсом ідете, товариші!

«По-перше, дуже високий рівень спікерів: заступник головреда "Коммерсант-Украина" Андрій Юхіменко, спецкор "Коммерсант-Украина" Олег Гавриш, нардеп Леся Оробець, маркетолог (мережа ДЦ) Ігор Дідок, маркетолог з Казахстану Віктор Єлісеєв, маркетолог Артем Зелений, подкастер Станіслав Шумлянський, Олександр Доброєр, Михайло Черенков... Кожен з них є лідером у своєї сфері, середовищі. Такої концентрації спікерів ще ніхто не бачив (принаймні в Україні)».

Обмін досвідом: розуміні люди завжди мають що розповісти

Цю думку розділяють і учасники. «Для мене, як журналіста – початківця, ця конференція мала не абияке значення. Адже більше ніж 30 спікерів, успішних у свої справі, давали безліч цінних порад про те, як повинен працювати сучасний журналіст. Світ не стоїть на місці і дуже важливо слідкувати за його тенденціями. З кожним днем люди все більше проводять свій час у всесвітній мережі. Церква, яка всю свою історію була новатором в різних сферах, саме там почала втрачати свої позиції.

Ця конференція дала можливість усвідомити, на скільки нам, християнам, важливо відвоювати медіа – простір. Не можу навіть уявити де, як не на Мedia Мobilization, я міг отримати стільки якісної інформації. Крім того там я мав можливість познайомитись та обмінятись контактами з учасниками конференції, яких до речі зібралось більше аніж планувалось. Це може казати лише про те, що Мedia Мobilization – конференція високого рівня. Я привіз додому безліч ідей та лише найкращі враження. В цьому заслуга всіх організаторів та спікерів», – поділився з РІСУ Сергій Пантоненко з Нової Каховки.

Олексій Шишков. Під враженням

Пастор із Санкт-Петербурга Олексій Шишков з білою «заздрістю» зазначає, що росіянам доводиться вчитися церковної комунікації в Україні, саме тому вони і приїхали в Україну за досвідом.

«Це було довгоочікуване спілкування професіоналів. І лекції були відмінні, і семінари ... Ми виросли, от у чому справа. І впевнено рухаємося вперед, – зазначає Олена Мокренчук, заслужений журналіст України. – П'ять років тому "на ура" сприймався сам факт зустрічі християн-журналістів. Три роки тому ми всерйоз розмірковували про потрібність-непотрібності інтернет-проектів і про "покращення" друкованих ЗМІ. Півтора роки тому революційними здавалися ідеї проникнення християнських матеріалів на сторінки світських ЗМІ. А сьогодні нас вчили, як реально працювати з сайтом, робити подкасти, організовувати піар-кампанії і лобіювати інтереси християн – і це вже здається звичайною справою, "нічого нового". Ось що значить – прогрес!»

Коментарі редакції РІСУ про конференцію Media Mobilization читайте на РІСУ.