Риторика «Русского мира» тотожна фашизму, - речник УПЦ КП

15.03.2014, 11:18
У Київському Патріархаті прокоментували слова російського Патріарха Кирила щодо ситуації в Україні. Як зазначає речник УПЦ КП архиєпископ Євстратій (Зоря), позиція очільника РПЦ викликала у них здивування та глибоке розчарування.

У Київському Патріархаті прокоментували слова російського Патріарха Кирила щодо ситуації в Україні. Як зазначає речник УПЦ КП архиєпископ Євстратій (Зоря), позиція очільника РПЦ викликала у них здивування та глибоке розчарування.

«У Київському Патріархаті сподівалися, що хоча би у цей критичний момент історії відносин двох народів, українського і російського, якщо не ми – бо нашим вірним слова Патріарха Кирила вже давно не є цікавими, – то хоча би його власні вірні з УПЦ МП почують слова підтримки, слова правди, слова на захист України перед обличчям агресії. Натомість Московський Патріарх по суті заперечив існування окремого українського народу як такого» – цитує архиєрея офіційний сайт УПЦ КП.

«Патріарх підкреслено говорить, що в Україні живе «наш народ», – продовжує владика Євстратій – так, ніби український і російський народ є одним і тим же народом. Якщо ж згадати скандальні попередні заяви протоєрея Всеволода Чапліна, одного з найближчих співробітників Патріарха Кирила, в яких він говорить про росіян як «розділену націю» та її «право на возз’єднання», про російські окупаційні війська в Криму як про «миротворців» та сподівається, що українці «не будуть їм опиратися», – то ця промова керівника РПЦ набуває зовсім іншого звучання.

По суті він каже, що мир буде доти, доки українці будуть перебувати в «Русском мире», а якщо вони з нього підуть, наприклад у Європейський Союз, то це буде розцінене, як спроба ворогів «відірвати південні й західні руські землі від єдиного світу». З відповідними, мабуть, наслідками, у вигляді нападу на нашу державу російських «миротворців».

На думку речника УПЦ КП риторика «розділеної нації» та «Русского мира» все більше нагадує риторику фашизму. «Друга світова війна розпочалася не у 1939 р. нападом на Польщу, а раніше – коли біснуватий фюрер Гітлер почав говорити про «розділену німецьку націю», про її «право на возз’єднання», про особливі німецькі цінності, про «приниження Німеччини і страждання німців» – зазначив архиєпископ Євстратій. – Війна розпочалася з підведення ідеологічної бази під подальші агресивні дії.

Нинішнє російське керівництво вже майже 15 років серед свого народу так само плекає ностальгію за Радянським Союзом, за імперською величчю Кремля – як Адольф Гітлер на почуттях образи за поразку Німеччини у Першій світовій війні плекав у німецького народу бажання реваншу і відродження імперії. Чим це все закінчилося для Європи, для світу і для самого німецького народу – всі добре знають. Не дай Бог, щоби Росія повторила шлях, на який її зараз штовхають, в тому числі й такими промовами».

Архиєрей УПЦ КП здивувався визначенню «мирна цивілізація», яке вжив Патріарх Кирил щодо «Русского мира». «Тільки той, хто сам не знає історії, або хто розраховує на незнання історії іншими, може називати «Русский мир» мирною цивілізацією. Московське князівство, потім царство, потім Російська імперія, потім Радянський Союз завжди вели агресивну політику – підкреслив владика Євстратій. – Навіть у нинішній Російській Федерації видно, які величезні території були завойовані силою зброї. Адже всі землі, де переважає не етнічно російське населення – це землі, здобуті війною. Чи можливо лише добрими словами та миролюбними вчинками Кремль і Петербург підкорили собі Поволжя, Сибір, Кавказ?»

«Патріарх мовчить з приводу фактичної військової окупації Росією Криму, мовчить про російські війська, які стоять вздовж усіх кордонів з Україною, про російських провокаторів, які розпалюють сепаратизм у східних та південних областях України. З його слів навіть не зрозуміло, чи це Росія готова вводити свої війська в Україну, чи можливо Україна зібралася нападати на Російську Федерацію та погрожує цій миролюбній цивілізації війною?» – дивується ієрарх УПЦ КП. «Тому його слова про молитву за мир в Україні, обрамлені згаданими роздумами, здаються нещирими і непереконливими» – вважає владика Євстратій.