На Житомирщині релігійна громада вирішила перейти з УПЦ МП до ПЦУ — не обійшлося без поліції

20 березня, 14:06
Міжконфесійне
На Житомирщині релігійна громада вирішила перейти з УПЦ МП до ПЦУ — не обійшлося без поліції - фото 1
Релігійна громада села Садове Старосілецької громади на Житомирщині провела 17 березня збори і заявила про вихід з УПЦ МП і перехід до ПЦУ. На місце події викликали поліцію.

Про це повідомляє Суспільне новини з посиланням на інформацію сайту Житомирсько-Поліська єпархія ПЦУ.

"На загальні збори на запрошення вірян приїхав архиєпископ Житомирський і Поліський Володимир — він ознайомився зі станом справ парафії, адже попередній настоятель без попередження парафіян самовільно забрав з вівтаря церковне начиння. В храмі зникла духовна література та церковний товар. Владика Володимир разом з вірними помолилися за Перемогу українського народу над російським окупантом", — повідомляє пресслужба єпархії.

У коментарі Суспільному архієпископ Житомирський і Поліський Володимир підтвердив, що його запросили, оскільки громада села виявила бажання перейти до ПЦУ.

"Попередній настоятель впрошував паству і одночасно дорікав, що вони не ходять до церкви. Люди, у свою чергу, дорікали йому монархічними поглядами, адже на стіні всередині храму була ікона з царем Миколою ІІ і його родиною. Люди самі виступили за те, щоб це зображення Миколи ІІ, якого ще називають "Кривавим", прибрали. Настоятель на це змовчав. Після зборів я запропонував настоятелю перейти в Православну церкву України, але він категорично відмовився, бо він там давав клятву. Люди, в свою чергу, сказали, що не хочуть бачити настоятеля в українській церкві. Коли я зайшов у вівтар, то побачив, що немає церковного начиння — не було ні чаші для причастя, ні кадила. Настоятель сказав, що це начиння є його власним. Він вийшов з храму і не повернув його", — розповів архиєпископ ПЦУ.

Архиєпископ Житомирський і Поліський Володимир.  - фото 131602
Архиєпископ Житомирський і Поліський Володимир.
Джерело фото: Суспільне Житомир/Олексій Чирко

За словами владики Володимира, віряни викликали на місце поліцію, яка приїздила і брала свідчення.

"Що там далі у цій справі з поліцією, мені наразі невідомо. Сьогодні я був у Садовому — приїздив туди служити, оскільки нині перший тиждень Посту. Я приїхав, щоб духовно підтримати паству. Зараз вони збиратимуть пожертви на купівлю начиння, бо священнику немає з чим служити. Не було не те, що духовної літератури, а навіть свічок — ми привезли їх безкоштовно за рахунок єпархії. Касирка теж пішла з церкви і не віддала гроші з церковної каси. Щодо зображення з Миколою II, то поки що люди принесли коврикову ікону Божої матері, аби затулити нею той розпис з Миколою II на стіні", — сказав архієпископ Житомирський і Поліський Володимир.

Суспільне звернулося за коментарем до старости села Садове Андрія Федорка.

"Якщо говорити про настрій у громаді нашого села, то переважна більшість людей налаштована на перехід до ПЦУ. Коли були збори у неділю в церкві, я особисто там не був присутній. Те, що я знаю — люди проголосували про перехід до Православної церкви України. Знаю, що на місце викликали поліцію, в храмі врізали інший замок і забрали ключі", — поінформував Андрій Федорко.

Свято-Хресто-Воздвиженський храм села Садове, 19 березня 2024 року - фото 131601
Свято-Хресто-Воздвиженський храм села Садове, 19 березня 2024 року
Джерело фото: сайт Житомирсько-Поліської єпархії ПЦУ,19 березня 2024 року

Коментуючи ці події, речниця поліції Житомирщини Вікторія Дубовик сказала Суспільному, що у Садове 17 березня виїздила слідчо-оперативна група №2 Коростишівської поліції.

"Поліцейські поспілкувалися з настоятелем, взяли в нього пояснення. Настоятель сказав, що забрав церковну чашу, бо він її купував за власні гроші. Щодо інших обставин, то поліція наразі ще проводить перевірку", — сказала Вікторія Дубовик.

Священик отець Георгій, який до цього був настоятелем Свято-Хресто-Воздвиженського храму від УПЦ МП, у коментарі Суспільному назвав збори та перехід релігійної громади села Садове до ПЦУ рейдерським захопленням храму.

"У неділю після богослужіння частина людей залишили храм, частина вже були на виході. Сказали, що там стоїть група агресивно налаштованих людей — видно, що вони із цього села, але в храм вони ніколи не ходили. Один із наших служителів запросив їх до храму, щоб обговорити питання, які в них є. Вони зайшли, їх було більше, ніж нас: 8 їхніх кремезних чоловіків проти наших 4. Ще в них були 15 галасливих жінок проти наших адекватних спокійних людей. Вони зайшли і почали пред'являти претензії: мовляв, я тут уже затримався, бо 29 років, які я настоятелем тут, це вже забагато. Казали, що ми тут проповідуємо "рускій мір", хоча вони не ходять на служби і не чують, що я проповідую. Хіба раз на рік приходять паску святити. І потім намалювався цей так званий єпископ — він себе назвав Володимир Житомирський і Поліський. Сказав, що його громада запросила. Я кажу, що це не є церковна громада. У нас є статут, згідно з яким церковною громадою є ті, хто активно веде церковне життя, вони сповідаються, причащаються. У нас ще й журнал спеціальний ведеться, де ці люди розписуються. А ті, хто туди прийшов — це не наші люди, це люди, які просто живуть у селі", — розповів священник.

За його словами, чашу, про яку йшла мова, він забрав, бо купував її власним коштом.

"Я тут служу 29 років і разом зі своїми п'ятьма дітьми, які дорослі і на хороших роботах, своїм коштом все купував. А незрозумілі люди кажуть, що я тут обікрав церкву. Чого я маю чашу свою давати? Рейдери прийшли захоплювати храм і віддай їм те, що завжди моїй общині належало. Ми забрали все, що в нас було в руках, мої облачення, які мені священники і прихожани на день народження дарували, там залишилися, і вони не дозволяють туди зайти. Вони на наших очах видовбали наш врізний замок, поставили свій. Сам храм був збудований 1990 року нашвидкоруч, тому він став хилитися з часом. Ми там робили з громадою капітальний ремонт, тільки дах залишився незробленим, розписали все всередині, купили обладнання для служіння", — каже отець Георгій.

Інформацію про те, що в храмі на стіні є зображення російського царя Миколи II, священник підтвердив.

"Ікона є, це нормально, тому що вони святі. Вони у Бога на небі, царську сім'ю церква признала святими. І Руська Православна церква цьому дуже довго противилася, коли зарубіжна признала. Тому що є свідчення явлення святих і благодатної допомоги. Щодо заяв, що тут у храмі говорять, чи правлять служби російською, то це неправда. У нас взагалі всі українськомовні. І проповіді завжди виключно, і це моя принципова позиція з 1991 року, правимо церковнослов’янською мовою, і всі книжки церковнослов’янською. Російською це абсурдно правити, тому що це не богослужбова мова", — розповів отець Георгій.

Ікона російського царя Миколи ІІ і його сім'ї, Свято-Хресто-Воздвиженський храм у селі Садове, 17 березня 2024 року - фото 131600
Ікона російського царя Миколи ІІ і його сім'ї, Свято-Хресто-Воздвиженський храм у селі Садове, 17 березня 2024 року
Джерело фото: сайт Житомирсько-Поліської єпархії ПЦУ, 19 березня 2024 року

Священник сказав, що давав свідчення поліції щодо ситуації з чашею і написав зустрічну заяву про рейдерське захоплення храму. За його словами, він готовий також позиватися до суду.

Як раніше повідомлялося, в селі Карвинівка Чуднівської громади віряни, які в січні 2024 року перейшли до ПЦУ, скаржаться, що з ініціативи їхнього колишнього священника, який залишився в УПЦ МП, місцеву церкву відрізають від комунікацій.