Фільм про масове захоронення під церквою Андрія Первозванного в Бучі виграв Emmy Award в номінації Outstanding Writer

Софія Кочмар-Тимошенко на місці масової могили в Бучі на Великдень 2022 року спілкується з матір'ю вбитого росіянами українця - фото 1
Софія Кочмар-Тимошенко на місці масової могили в Бучі на Великдень 2022 року спілкується з матір'ю вбитого росіянами українця
Це було оголошено 27 вересня в Нью-Йорку (США) під час представлення переможців 44-ої щорічної Премії Emmy Awards у галузі новинних та документальних фільмів, які були визначені Національною академією Телевізійного мистецтва та науки (NATAS).

Ідея фільму належить автору і кореспонденту "60 minutes" Скотту Пелею (Scott Pelley). Він був в Бучі, коли українські правоохоронці робили ексгумацію 116 тіл з масової могили. Тоді, в квітні 2022 року, ті жахливі кадри облетіли весь світ і Скотт був вражений побаченим і пообіцяв собі приїхати через кілька місяців, аби з'ясувати, ким були усі ті люди, за якими згодом плакав весь світ. Продюсерами фільму були Марія Ґавріловіч (Maria Gavrilovic) і Алекс Ортіз (Alex Ortiz).

Локальним продюсером він запросив українську журналістку Софію Кочмар-Тимошенко, яка перед тим, вже провела двомісячне дослідження воєнних злочинів вчинених росіянами в Бучі, але тема масової могили, як вона сама зазначає, стала також професійним викликом.

Кадр з фільму - фото 121911
Кадр з фільму

 

“Перш за все тому, що станом на серпень 2022 року жоден правоохоронний орган чи міська влада не мала остаточних списків загиблих, — розповіла РІСУ Софія Кочмар-Тимошенко. — Тому я разом з іншими українськими журналістами — Євгеном Спіріном та Камілою Грубчук — взялися допомогти Бучанській міській раді в уніфікації єдиного списку загиблих, яких виявили під церквою”.

Отож, 13 хвилинний фільм “Загублені душі Бучі” (“The lost souls of Bucha”) — це історія про тих, кого вбили росіяни, і після деокупації Київщини їх мертві тіла знайшли у масовій могилі під церквою. “Це історія про їх дружин, синів, чоловіків і батьків — тих, хто досі їх любить і продовжує жити у тому самому містечку. І це історія про тих, хто ризикував власним життям, аби “повернути гідність померлому” і поховати їх “по нашому, по-християнськи””, — зазначає журналістка.

Кадр з фільму - фото 121910
Кадр з фільму

 

Софія Кочмар-Тимошенко є випускницею Школи журналістики і комунікацій УКУ та Школи релігійної журналістики Інституту екуменічних студій УКУ, під час навчання у яких проходила стажування також і в редакції РІСУ.

“Мій перехід з української до міжнародної журналістики стався через війну. Будучи в журналістському середовищі, чекала повномасштабної війни за місяць до неї. А що вона буде, знала за тиждень. Мій шеф, ментор і наставник в журналістиці, зібрав нашу команду і сказав про це. У відповідь ми його жартома назвали Drama Queen/Королева драми, але потім подумали, що він правий”, — розповідає Софія Кочмар-Тимошенко в інтерв’ю для РІСУ, яке днями вийде на нашому порталі.