Blogs

  • ЦЕЛЕСТИН, СВОБОДА І «ТРЕТЯ ЕРА»

    Були в історії випадки, і то не раз, коли папами переставали бути перед своєю смертю. Але цілком добровільно, без примусу і без огляду на зовнішні обставини, перед Бенедиктом XVI це зробив лише Целестин V. Було це в кінці далекого XIII-го століття, 1294 року. Петра з Морроне, бенедиктинця, конклав кардиналів вибрав папою в липні 1294 року, той взяв собі ім'я Целестин, а вже в грудні того ж року повідомив, що полишає своє місце Єпископа Риму.

    24 February 2017, 17:42 | 

  • ВІЧНІ ІСТИНИ І СУЧАСНІ ЛЮДИ

    Кожне покоління богословів повинно наново опрацювати теологію, подивитися на незмінні істини Божі у новому ракурсі, через призму сучасного світу, і не змінюючи їх, подати сучасним людям не щось архаїчне, смішне для них, застаріле, чи «мракобісне», але як нове, свіже, надихаюче і дійсно альтернативне серед усіх сьогоднішніх пропозицій, які подає світ.

    19 February 2017, 10:25 | 

  • ПРОШУ, НЕ НАЗИВАЙТЕ МОЮ ЦЕРКВУ ПОЛЬСЬКОЮ!

    Часто трапляється, що коли мої знайомі дізнаються, що я римо-католик, то відразу вважають, що автоматично є поляком.

    19 February 2017, 01:06 | 

  • ЯКОЮ МОВОЮ МОЛИТИСЯ?

    В деяких церковних середовищах і надалі зберігається своєрідне розуміння «традиції», коли треба всіма силами боронити «Святу Літургію» від «побутової мови» (православ'я), або повернутися до «традиційної» латинської (католицизм). У католицизмі такі ініціативи виправдовуються переконанням, що ІІ Ватиканський Собор, який відкрив доступ національним мовам у Літургії, «все зіпсував», що виражається у кризі Церкви – відтік вірних, секуляризація, релятивізм і всі інші «біди». Але це перемішання причин і наслідків.

    7 February 2017, 09:37 | 

  • Передпостові постові неділі

    Щороку ми починаємо пасхальний піст т.зв. «передпостовими» неділями. До них належать Неділя митаря і фарисея, Неділя блудного сина, М'ясопусна і Сиропусна неділі. Якщо із двома останніми питань не виникає, їх суть чітко окреслена - поступове впровадження у період посту, відмова спочатку від вживання м'яса, потім від молочних страв для того, щоб відійшовши від святкового і пишного, зосередитись на буденному й простому, для співстраждання із Христом в Його упокоренні, у Його сходженні від пишноти божества до убогості неприйнятого своїми ж людства, то з першими двома виникають певні питання. Особливо для вдумливих, для тих, хто молиться літургійними текстами церкви і намагається пропустити їх через себе.

    6 February 2017, 14:50 | 

  • “А віз і нині там” (або “Ще раз про патріарший статус УГКЦ”)

    Ватикан зацікавлений у пригнічуванні діяльності УГКЦ в Україні і головне — в утиску її права мати свій Патріархат. Саме останнє виступало й буде виступати фактором утримання цієї Церкви, так би мовити, у “потрібному” для Ватикану руслі, а значить — давати змогу завжди “вигідно” виглядати перед Москвою. Постійне відтермінування на невизначений час справи надання патріаршого статусу УГКЦ — це саме той “дієвий” інструмент, яким керується Ватикан у відносинах із Московським Патріархатом, отримуючи за це від останнього гарантії на поширення й існування Римо-Католицької Церкви на його “канонічній території”.

    1 February 2017, 13:22 | 

  • ХРЕСТ З КОСИМ НИЖНІМ РАМЕНОМ

    Також деякі твердять, що хрест із косою перемичкою первісно не є чимось «московським», це візантійський хрест, віддавна присутній на Україні. І як приклад приводяться фрески з Кападокії ХІ-го ст., де є таке розп’яття. Проте, Це треба довести, що такого типу хрест прийшов в Україну з Візантії. Бо довести, що він прийшов з Московії в Україну набагато легше, ніж, що він прийшов радше з Візантії в Україну, аніж з Московії. Мусять бути докази: поширеність хрестів такого типу по-перше у Візантії (а не винятки), і поширеність хрестів такого типу в Україні, а не поодинокі винятки. Ну і потім, коли вже навіть розглядаємо ці винятки, належить довести, що вони з'явилися безпосередньо під впливом Візантії, а не Московії. Навіть якщо «такі хрести були наявними як у Візантії», то належить поставити питання: Де? В якій кількості? Чому не на церквах? Чому не нагрудні?

    27 January 2017, 16:11 | 

  • ПРАВДИ ВІРИ У РІЗНИХ БОГОСЛОВСЬКИХ ТРАДИЦІЯХ

    Є багато способів, мов, теологій, традицій, стилів, якими можна (і треба) висловити ті самі правди віри, і деколи ці різні підходи здаватимуться зовсім різними, однак по суті говоритимуть про одне і те ж. Аналогією до цього може бути приклад, коли одна і та сама дійсність описується різними мовами, і при цьому використовуються мовні звороти, характерні лише для даної мови, а тому неперекладні на іншу. Звідси випливає, що в діалозі між теологічними традиціями не може бути переконування до своєї точки зору, але спроба зрозуміти точку зору другої сторони, з усіма її складовими, які накопичувалися віками.

    4 January 2017, 17:51 | 

  • Віддайте Богові - Боже

    Занадто часто спокусою церков є видавати кесареве за Боже. А з іншого боку і кесар таке привласнення "свого" слугами Божими вважає доброю нагодою видати Боже за своє.

    30 December 2016, 11:33 | 

  • ПРИКЛАД МРАКОБІССЯ

    Якщо людина, професор, з таким мракобіссям у голові (навіть якщо поза лекціями, але все-таки публічно) викладає в УКУ, то мені просто шкода його студентів, а одночасно і репутації такого шанованого католицького закладу.

    14 December 2016, 15:38 |